Ezért lehet nagy bukás az Apple AR headsete 1. rész

Almás Pletykák   |   2023.02.03 - 18:09   |   Írta: Hidasi Ákos   |   50325
03. feb Ezért lehet nagy bukás az Apple AR headsete 1. rész

A vállalat igazán kockázatos vizekre evez az új termékkel

Az Apple következő nagy dobása - a kiterjesztett valóságot használó headset - egyáltalánnem lesz hasonló semelyik korábbi Apple sikertermékhez. 


Alapvető gondolatok a témában


Az Apple Inc.-en belül az új vegyes valóságot használó headset bevezetéséért felelős néhány felsővezető úgy véli, hogy a kategória idővel átveheti az iPhone helyét, mint a vállalat zászlóshajó terméke.


Az Apple a vállalaton belül egy olyan végső víziót vázolt fel, amely során a headseteket egész nap és mindenhol lehet majd viselni. Ez kiváltaná a laptopon való pötyögést, de akár a telefon magunknál tartását is. És bár az Apple első headsetjére elég komoly árcédula kerül majd - körülbelül 3000 dollár, azaz több, mind 1.000.000 forint - egyesek a vállalaton belül úgy vélik, hogy az első modell ízelítőt nyújt majd a fogyasztóknak ebből a csábító vízióból.


Vajon ez elég lesz viszont ahhoz, hogy a headset sikeres legyen? 

Ezt nehéz előre megmondani. Bár úgy vélem, hogy a kiterjesztett és virtuális valóság felé való eltolódás egy nap az iPhone utódjának megszületéséhez vezethet, megvan a reális esélye annak is, hogy ez az első headset olyasmivé válik, amire az Apple-nél évek óta nem volt már példa: egy csúfos bukássá. 


Az Apple első vegyes valóságot használó készüléke (amely valószínűleg a Reality Pro nevet kapja majd) idén fog piacra kerülni, és rengeteg új technológiát tartalmaz majd. Ilyen technológia a kettős 4K kijelző, illetve a felhasználó szemét mutató, rugalmas OLED képernyő is az előlapon. Emellett az eszköz várhatóan több, mint egy tucat kamerával rendelkezik majd, amelyek képesek elemezni a viselője testét, szemmozgását és a külső környezetet is. 


Az Apple headset-je kétségtelenül egy technológiai csodának fog számítani, és várhatóan sokkal fejlettebb lesz, mint bármelyik jelenleg is a piacon lévő versenytárs készüléke. De a legtöbb fogyasztó számára nem lesz egyelőre kimondottan praktikus, cserébe túl drága lesz. 

 


Hogy miért nem lesz praktikus?  Azért,  mert az eszközt egy töltéssel csak körülbelül két óráig fogjuk tudni használni, nem fog jól működni a szabadban, korlátozott tartalomkészlettel fog megjelenni, és olyan kialakítással rendelkezik majd, amelyet valószínűleg egyesek kimondottan kényelmtelennek fognak tartani.


A headset egyben stratégiai változást is jelent az Apple számára. Amikor a korábban az egyes termékeinek piacára - zenelejátszók, telefonok, táblagépek és okosórák - lépett be, már volt alapvető érdeklődés a termékek iránt. Az Apple célja csak az volt, hogy a kategóriában addig jelenlévő termékeknél valami jobbat alkosson, és legyőzze a konkurenciát.


Az AR/VR headsetek ezzel szemben még mindig egy forradalmi terület. A fogyasztóknak tehát némi rábeszélésre lesz szükségük ahhoz, hogy az almás cég rávehesse őket egy ilyen termékmegvásárlásának megfontolására.


És ami még aggasztóbb, nem hiszem, hogy az Apple egyelőre azonosította volna az eszköz valódi "sláger alkalmazását". A vállalat azt reméli, hogy a magával ragadó videónézés-élmény, a más Apple-termékekkel való szoros integráció és a fejlett VR-alapú FaceTime-hívások be fogják csábítani a fogyasztókat, de őszintén személy szerint én kimondottan szkeptikus vagyok azzal szemben, hogy ez a megközelítés elég lesz-e. 


Az eredeti iPhone-nak például nem volt ilyen problémája. Abban az esetben az Apple egy olyan készülék felhasználüi élményét alakította át teljesen, amelyet már addigra eleve mindenki magánál hordott. Mindenkinek volt már mobilja, a vállalat egyetlen feladata az volt, hogy egy meglévő műfajban alkosson maradandót. Az első iPad megjelenésekor pedig a világ már egyértelműen készen állt a táblagépekre, és a készülékek akár laptop-helyettesítőként, akár alkalmi szórakoztatásunk eszközeként is szolgálhattak. Mindenesetre mire az Apple kiadta az iPad-et, addigra már egy előkészített terepre számíthatott.


A bizonyíték a számokban rejlett: Az Apple a termék debütálását követő hónapokban 1 millió iPhone-t adott el, az iPad pedig az első 28 napban meghaladta az egymilliós eladott darabszámot. És ez még csak a kezdet volt. A vállalat a második évben több mint 10 millió iPhone-t, a táblagép megjelenését követő első nyolc hónapjában pedig 15 millió iPadet adott el.


Az Apple Watch 2015-ben kicsit érintetlenebb felhasználói területre érkezett, de a fitnesz- és egészségmegőrzés funkciók, valamint a forradalmi technológiai újítások, amiket tartalmazott , hamar népszerűvé tették. Még a kezdeti problémák (például a lassú processzor és a középszerű alkalmazások) ellenére is több mint 10 millió csuklóra került fel az Apple Watch az első évben. 


Az új headset története azonban jóval másképp fog alakulni, még az Apple saját tervei szerint is. Az első évben csak körülbelül 1 millió darab gyártását tervezik, szóval az eladások tekintetében is maximum ennyire számítanak. Ez azt jelenti, hogy az eszköz, legalábbis kezdetben, az Apple egyik legalacsonyabb darabszámmal készülő terméke lesz.


A cikksorozat első részében tehát összeszedtük az Apple AR headsetét érintő alapvető problémákat. A második részben (amit ide kattintva érhetsz el) pedig vetünk egy pillantást az AR headsetek piacára, illetve összegezzük a várakozásainkat az új termékkel kapcsolatban.

Forrás: Bloomberg

 

Kapcsolódó tartalmak:

 


Kommentek megjelenítése