Apple újdonságok: Face ID profilok, adatvédő szemüveg az iPhone-hoz és Apple-Meta harc
Több Apple terméket és funkciót is várhatunk a jövőben: jöhetnek a Face ID profilok, egy iPhone kijelző, ami csak egy bizonyos szemüveggel látható, valamint intenzív verseny várható az Apple és a Meta között.
Szemüveg
Ez nem a már több éve várt okosszemüveg, ugyanis az Apple legújabb szabadalma alapján egy olyan szemüveg és kijelző elkészítésén dolgoznak, ami elrejti a kéretlen szemek elől a kijelzőn folyó dolgokat.
Az Apple számára mindig is kifejezetten fontos volt az adatvédelem és a biztonság. Legújabb szabadalmuk arra enged következtetni, hogy egy a személyes biztonságot előtérbe helyező terméken dolgoznak.
Az Amerikai Szabadalmi és Védjegyhivatal a héten közzétett egy az Apple által benyújtott új szabadalmat, amely egy olyan adatvédelmi funkcióról árulkodik; ennek a célja, hogy az iPhone kijelzőjét csak speciális szemüvegen keresztül láthassuk - így kizárólag a telefon és a szemüveg tulajdonosa láthatja a telefonon megjelenő dolgokat.
Ez valószínűleg úgy nézne ki, hogy amennyiben nem szeretnénk, hogy a közelben tartózkodó személyek lássák a telefonunkon megjelent képet, lehetőségünk van a készülék kijelzőjét elmosni.
Face ID profilok
Az új adatvédelmi technológia mellett úgy tűnik, hogy az Apple profilokon dolgozik a Face ID számára. A szabadalom egy olyan rendszert ír le, amely képes megkülönböztetni az egyes felhasználók arcainak egyedi részleteit, például a frizurát, szakállat, bajuszt, sima szemüveget, olvasószemüveget, napszemüveget és egyebeket.
A profilok megléte a Face ID-ban előrelépés lehet afelé, hogy a technológia megjelenjen a Maceken is; a Touch ID már most lehetővé teszi a felhasználók számára a gyors fiókváltást: egyszerűen ujjunkat az érzékelőre helyezzük és az eszköz azonnal az ujjlenyomathoz tartozó fiókra vált.
Az Apple és a virtuális valóság
Hatalmas várakozás övezi, hogy milyen lesz az Apple első virtuális valósághoz kapcsolódó terméke. A Bloomberg munkatársa, Mark Gurman és a neves elemző, Ming-Chi Kuo szerint erre a kérdésre már jövőre választ kapunk, ők 2022-re várják az Apple headsetet.
Több jelentés szerint a headset ára 2000 dollár, azaz körülbelül 650 000 forint környékén lesz, tehát a fejlesztőket és a játékrajongókat célozhatja meg a cupertinói vállalat. Az Apple stratégiájától egyébként nem áll távol egy drága, de minőségi termék piacra dobása - gondoljunk csak az AirPods Maxra.
Szakértők szerint az Apple a Meta (régi nevén Facebook) vállalattal kíván harcba szállni a virtuális valóság terén. Nem mintha a Facebooknak és az Apple-nek ne lettek volna már korábban is csatái, és mindannyian emlékezhetünk, amikor Tim Cook, az Apple vezérigazgatója azt mondta a médiának, hogy ő soha nem tenné az ügyfelét termékké, mint a Facebook (ez a Cambridge Analytica-botrány után történt, amikor 87 millió Facebook-előfizető személyes adatait adták el az engedélyük nélkül). A Facebook vezérigazgatója, Mark Zuckerberg visszavágott, ő az Apple App Tracking Transparency funkcióját kritizálta, amiért az károsítja a kisvállalkozásokat.
A jövőben is érdemes lesz tehát figyelemmel kísérnünk az Apple új termékeit. Természetesen fontos megjegyezni azt is, hogy a cég nem feltétlenül fogja a szabadalmait tényleges termékekként piacra dobni, azonban mégis érdekes látni, hogy a vállalat milyen technológiákon dolgozik.
Forrás: 9to5mac
Kapcsolódó tartalom:
- Jön az új AirPods Pro
- Horror áron kelt el a világ első USB-C-s iPhone-ja
- Elfogadja az Apple a kriptovalutákat a jövőben?
- iPad mini 6: az 5 legjobb funkció