2023 Június・Apple Arcade
Jöjjön akkor a júniusi Arcade csokor.
Grand Mountain+
Hát ... most nem indult valami jól a hónap sajnos. Itt van ez az elsőre nagyon kellemesnek tűnő kis sielős játék, ami meglehetősen ritka a játékfelhozatalon belül, remek a grafikája, kellemes opciók vannak benne, olyanok mint trükközés, kihívások, feladatok stb. De ... valami piszkosul rossz az irányítása, ha sikerül valahogy elérni, hogy emberünk meginduljon akkor nincsen semmi gond, de ha valami miatt megállunk akkor egyszerűen képtelenség újra elindulni. Biztosan van erre valami mód, vagy trükk, de abba a rövid időbe amíg kipróbálok egy játékot ez nem fért bele. Persze lehet csak nekem nem volt türelmem hozzá, hiszen olvasva más emberek véleményét a legtöbbjüknek nagyon tetszett, de sajnos nekem ez így elsőre nagyon nem jött be. Kár érte, mert igazán ígéretes lehetett volna.
Szerintünk: 3/5
Controller támogatás: igen
Orientáció: fekvő
Very Little Nightmares+ (A Hónap Játéka)
Na tessék, nem is kellett olyan sokat várni egy igazi kis mesterműre. Nem tudom azokkal mi a helyzet, akik nem ismerik a már két részesre duzzadt Little Nightmares indie sorozatot konzolokon, de én szerencsére ismertem őket és imádtam minden egyes percüket. A Very Little Nightmares ugye arra akar utalni, hogy ez a mobilos változat, de nem a feldolgozása a korábbi részeknek, hanem egy velük párhuzamosan futó mellékszál. Itt is egy kisgyereket kell irányítanunk esőkabátban, aki valami miatt bekerült egy borzalmas házba, ahol gyakorlatilag minden és mindenki meg akarja ölni, nem tudjuk mi a háttérsztori, nem tudjuk mi ez az egész, csak belecsöppenünk ebbe a helyzetbe ahogyan a korábbi részekben is és túl kell élnünk szobáról szobára. A klasszikus Point&Click játékmenet nagyon jól áll neki, bár szerintem simán elfért volna egy kontrolleres irányítás, mert az emberek véleményét olvasva a későbbiek során nagyon frusztráló tud lenni ez a fajta irányítás, mivel a játék gyakorlatilag egy Trial&Error, tehát sokat, nagyon sokat fogunk szenvedni vele. De az atmoszférikus hangulat, a kézzel rajzolt grafika és persze a fantasztikus hangok és történet mind mind hozzájárulnak ahhoz, hogy ez akár a hónap játéka is lehessen. Engem bevallom csak a fix álló kamera zavart egy picit, ami mondjuk egy nagyobb iPaden nem annyira zavaró, de egy kisebb méretű iPhone-on azért fullasztó tud lenni egy kicsit.
Szerintünk: 5/5
Controller támogatás: nem
Orientáció: álló
What the Car?
Na itt van végre egy vérbeli Apple Arcade Original játék. What the Car ami szerintem valahol a WTF-re avagy a What the Fuckra akar hajazni, én legalábbis erre asszociáltam mikor elértem a második pályát. Ugyanis az első szinten egy szimpla kis cuki autós játékkal lesz dolgunk, majd megérkezünk a célba, ahol egy sapkás mackó közli velünk, hogy késésben vagyunk el kéne érni a bulit, erre lábakat növesztünk és a kövi pályán már futni fogunk, ha mindez nem lenne elég a harmadikon már túl sok lábunk lesz ezért gurulunk és ennek sose lesz vége, a készítők fantáziája nagyjából végtelen. Majd véget ér a tutorial, megérkezünk a bázisunkra, ahol számtalan pálya közül választhatunk, amiknek a végén mindig lesz egy alkotói szint, amik a legjobbak mind közül. Persze mi is csinálhatunk saját pályákat, ha éppen olyan kreatív hangulatban vagyunk. Az irányítás remek, a hangulat parádés, a zene hatalmas, az egész játék úgy ahogy van telitalálat. Imádtam minden egyes percét. Persze idővel ez is benehezedik be lehet rage-elni rajta rendesen, de ha eljutunk erre a szintre, rakjuk inkább le egy kicsit, higgyétek el nekem vén rókának, hogy a legnehezebb pályák is pillanatok alatt meglesznek másnap, kipihent, nyugodt fejjel!
Szerintünk: 5/5
Controller támogatás: igen
Orientáció: fekvő
Time Locker+
Bevallom első körben sokkot kaptam ettől a játéktól, tisztában vagyok vele, hogy a grafika nem minden, csak a játékélmény a fontos, de engem valahogy nem kapott el. Pedig egy nagyon érdekes egyvelege a klasszikus Frognak, meg valami keresztbe-lövöldözős játéknak. Aminek köszönhetően akár ütős is lehetne, de így az első benyomásom róla ez volt: meh! Nade miről is van itt szó? Főszereplőnk egy medve, úgy látszik ez egy ilyen medvés hónap, akit előre-hátra és jobbra-balra tudunk irányítani a kezünkkel való söpréssel, mindig csak egy keveset megy egy irányba, ha megállunk akkor az idő is megáll. Eleinte ennek nem volt túl sok értelme aztán lassan kitisztult a kép, ugyanis jönni fog velünk szemben illetve oldalt is egy csomó ellenfél, amiket ki tudunk lőni ha ügyesen bánunk ezzel a mozgós időállító módszerrel. Út közben fel tudunk venni zöld credit kockákat illetve a zöld ellenfelek is dobnak egy keveset, de amikre érdemes figyelni azok a kék kockák lesznek ugyanis ezeknek a felvételével extra fegyvereket fogunk kapni. Ha eljutunk elég távolra, akkor már Boss Fighttal is találkozni fogunk, amihez bizony már tényleg nagyon ügyesnek kell lenni. Ezt a végtelenségig tudjuk űzni, minden csak azon múlik milyen ügyesek vagyunk. Mindez valóban egész jó, de valahogy engem nem tudott megfogni sajnos, túlságosan retro és pixeles volt nekem, viszont azt mindenképpen meg kell említeni, hogy a hangok azok nagyon szuperek, szóval érdemes fülessel játszani.
Szerintünk: 3/5
Controller támogatás: nem
Orientáció: álló
Snake.io+
Bevallom nagyon kíváncsi lennék arra, hogy a kedves olvasók között esetlegesen hány olyan ember van, aki megélte azt az időszakot és azt az élményt, amikor nem sokkal a mobilok megjelenése után a Nokia telefonokon elérhető lett a legendás „Kigyó” avagy a Snake című játék. El se tudom mondani mekkora siker volt, mennyire szerettük ezt a nevetségesen egyszerű játékot és milyen élmény volt a mobilunkon tolni vele. Hát ... azóta jó sok idő eltelt, a mobilokból okos telefonok lettek, amikre évről évre egyre durvább játékokat dobnak ki. A Snake.io valahol a régi időket akarta visszahozni és nagyon jól sikerült nekik, könnyű és egyszerű irányítás, főleg kontrollerrel, pörgős és izgalmas játékmenet, ami szólóban is komoly kihívást jelent, de megtehetjük, hogy akár multiplayerben toljuk élő emberek ellen. Sajnos haverokkal Arcade budykkal egyelőre nincsen erre lehetőségünk, pedig nagyon nagy móka lenne még ennyi év után is. Aranyos és egyszerű a grafikája, kismillió összegyűjthető skinnel fogunk találkozni, illetve rendszeresen vannak menő események is amikkel még különlegesebb és egyedibb skineket szedhetünk össze. A feladat továbbra is a régi, a pöttyök összeszedésével egyre nagyobbak leszünk, a cél az, hogy a többi játékost kinyírjuk, amihez elég csak elérni, hogy a farkunkba ütközzenek, ha mi vagyunk a legnagyobbak akkor már nyertünk is. Nagyon merész dolog egy ilyen klasszikust elővenni és újra feldolgozni, de a srácoknak ezúttal sikerült és nagyon kellemes lett a végeredmény, a kérdés már csak az, hogy a mai szuper játékokon nevelkedett embereknek vajon ugyanolyan élmény lesz vele játszani mint anno nekünk?
Szerintünk: 4/5
Controller támogatás: igen
Orientáció: fekvő
TMNT:
Ahogyan az sejthető volt a nagysikerű Hades-en felbuzdulva egymás után jönnek ki zsinórban a Rougelike játékok, amiknek a lényege, hogy egy életünk van csupán, de ha meghalunk akkor újra kezdhetjük elölről az egészet, viszont lesznek olyan fejlesztések, amik velünk maradnak. Ennek a játékmenetnek köszönhetően minden próbálkozással egyre erősebbek és erősebbek leszünk, így végül eljutunk a játék végéig. Az ötlet hogy végre kijött egy ilyen játék Apple Arcade-ra is, ami nem csak egy átirat, vagy egy lebutított változat hanem az Apple sajátja, nagyon jó volt. Az hogy ezt az egészet a TMNT (Teenage Mutant Ninja Turtles) világába tették még jobb. Akár egy hatalmas nagy siker is lehetne, ha éppenséggel azt az egy alapvető dolgot nem rontják el, hogy csak Arcade budykkal tudunk co-op játszani. Kérdem én miért? Miért nem tud minket összedobni egy lobbyba, ahol random emberekkel mehetünk neki a nagy kalandnak. Igen, itt pont fordítva van mint a „Snake.io”-nál. Így sajnos hamar és könnyen bele lehet fáradni a folyamatos halálba és újrakezdésbe, mert mindenki tudja, hogy a Tini Nindzsa Teknőcök ereje a csapatban rejlik, mindenkinek megvan az erőssége ahogyan a gyengesége is, külön-külön nem túl sok esélyük van és mint minden Rouglike játék, ez is piszkosul nehéz. Pedig rengeteg speckó dolog, fejlesztés és képesség van, amit össze lehet szedni, de úgy gondolom, hogy az online co-op hiánya miatt sokan abba fogják hagyni. A kontroller támogatás fantasztikus, a grafika és a hangulat is nagyon profi, olyan érzésünk lesz mintha nagy konzolon játszanánk. Remélem idővel a készítők is rájönnek erre a komoly hiányra és teljes pompájában élvezhetjük majd ezt az igazán remek játékot.
Szerintünk: 4/5
Controller támogatás: igen
Orientáció: fekvő
Temple Run+
A Temple Run az egyik zászlóshajója volt a mobil játékoknak, olyan örök klasszikus, mint mondjuk az Angry Birds vagy éppenséggel a Cut the Rope, éppen ezért szégyellem magam, hogy ezt kell hogy írjam nektek, de én sose szerettem igazán. Tekintettel arra, hogy gyakorlatilag hozzá se nyúltak a hosszú évek alatt azon kívül, hogy klasszikus és sokan szerették, nem sok minden jót tudok elmondani róla. Minden maradt a régi, jobbra-balra tudunk mozogni és időnként kanyarodni is kell, ezt talán az a része a játéknak amit nagyon könnyű elrontani, ezen kívül tudunk még ugrani és csúszni is, hogy kikerüljük az akadályokat vagy éppenséggel felvegyük az utunkba kerülő arany érméket. Az a helyzet, hogy az évek alatt számtalan Temple Run stílusú játék megjelent már és köztük olyan cuki, aranyos és élvezetesek is, amikkel sokkal jobb játszani. Úgy érzem a Temple run felett már elszálltak az évek és nem öregedett méltósággal sajnos, akkoriban még nagyon nagy dolognak számított, hogy csupán egy ujjal a képernyőt sepregetve ilyen kihívások elé raknak minket, ma már ez nagyon kevés. És akkor újfent elnézést kérnék minden hardcore rajongótól, ez csak az én hitvány véleményem, nem kell miatta idegeskedni.
Szerintünk: 3/5
Controller támogatás: igen
Orientáció: álló
Octodad+
A hónapot egy igazán különleges és egyedi party vagy családi játékkal zárjuk, a kérdés vele kapcsolatban csak annyi, hogy kiket szeretnénk szórakoztatni vele, mert a felhőtlen kacagás garantált. Aki ezt a játékot kitalálta teljesen elmebeteg volt, vagy az is lehet hogy csak nagy rajongója a Human Fall Flat sorozatnak, mert a koncepció nagyon hasonló. Adott egy főszereplő, aki történetesen egy polip és mint olyan az emberek világában él. A játék elején a feleségünk vár minket az oltárnál és az a nem éppen egyszerű feladat vár ránk, hogy kijussunk a szobánkból és az előkészületeket teljesítve eljussunk az aránkig. De mi ebben a nehéz? Hát kérem szépen az irányítás, ami valami zseniálisan egyszerű mégis piszkosul nehéz és mire megtanuljuk nem fogunk látni a könnyeinktől annyit fogunk röhögni. Ugyanis Polip apunak külön tudjuk mozgatni a két „kezét” és a két „lábát” is, amik valójában ugye csápok csak igyekszünk némileg emberinek tűnni mindeközben. Ha sikerül elsajátítani az irányítást akkor valóban úgy fogunk mozogni mint egy polip, csak ugye az emberek világában kissé ügyetlenek leszünk és út közben mindent felborítunk és összetörünk. A korábban említett feladatok egy embernek pofon egyszerűek, míg egy polipnak már nem annyira, nem kevés kihívás lesz mire végre boldoggá tehetjük az asszonyt és piciny családunkat. Nagyon egyedi, nagyon beteg, de mindenképpen szórakoztató cucc, érdemes tenni vele egy próbát.
Szerintünk: 4/5
Controller támogatás: igen
Orientáció: fekvő
Ennyi fért most ebbe a hónapba, remélem azért tetszett a kis csokrunk, hamarosan újra találkozunk, addig is a játékokat az Appstore-ban található Apple Arcade-re való előfizetés után tudjátok letölteni és kipróbálni. Az első hónap ingyenes, utána havi 4.99$, az éves díj 49.99$.
Kapcsolódó tatalom: