2022 November・Apple Arcade
Jöhet akkor az novemberi mazsolázás?
Spider+
Az évek során már több ilyen Solitaire klón játékkal találkozhattunk, ebből is most a legújabb a Spider, ahol csak egy színnel kell dolgoznunk, teljesen automatizálva van az egész játék, elég csak a kártyákra nyomnunk. Ha kell kérhetünk segítséget, vannak kihívások, napi játékok, leaderboard, minden amire csak a kedves kártyafüggő játékos vágyhat. Kellemes a grafikája, igaz hangok nem nagyon vannak, de talán ez nem is olyan baj, mert így legalább berakhatunk bármilyen zenét a kedvenceink közül. A Spider egy kellemes erős középmezőnybe tartozó játék, talán csak azért mert korábban már számtalan hasonlóval találkozhattunk. Persze azoknak, akiknek pont ez a játékmód a kedvence biztosan más lesz a véleménye, de én nem tartozom közéjük!
Szerintünk: 3/5
Controller támogatás: nem
Orientáció: fekvő / álló
Gin Rummy Classic+
Na tessék, kell nekünk megjelenés szerint sorban haladni, rögtön itt van megint egy MobilityWare játék, nem tudom hány van még ezekből, de gondolom lassan már nektek is kezd egy kicsit sok lenni a jóból. Nah ... ezúttal akkor jöhet egy kis klasszikus römi? Nem tudom ti hogy vagytok vele, de nekem a römiről mindig nyugger mamókák jutnak eszembe akik péntek este össze szoktak jönni egy jó kis partyra. Míg a Póker az olyan macsós dolog, addig a Römit egyértelműen a nők kedvelik jobban, persze ez nem azt jelenti, hogy nem játszhat vele bárki bármikor, csak nekem ez egyfajta berögzülés. Szerencsére anyukám annak idején megtanított játszani, persze semmire nem emlékeztem belőle az első pár kör erejéig, de a játék olyan szépen logikusan megtanít minket játszani vagy segít felidézni a berögzült mozdulatokat, hogy nem lehet ebből gond senkinek sem. Ha esetlegesen nem tudnánk mit lépjünk éppen, ott lesz mindig a villanykörte, hogy segítsen a következő lépésben illetve olyan szépen automatizálva vannak a komolyabb agymunkát igénylő mozdulatok vagy számolások, hogy igazán nem lehet panaszunk a prezentációra. Ezúttal lesznek hangok is, illetve mintha kicsit szebb és pörgősebb lenne az animáció és a játékmenet is, persze az is lehet hogy ez csak illúzió mert maga a Römi ilyen. Mindenesetre sokkal jobban élveztem, mint a korábbi Spidert, szóval ez mindenképpen megérdemel egy atombiztos négyest, mindenképpen próbáljátok ki. Viszont vigyázat, az AI nagyon okos!
Szerintünk: 4/5
Controller támogatás: nem
Orientáció: fekvő / álló
The Gardens Between:
Na ilyen se történt még velem eddig soha. It van ez a hangulatos, varázslatos, csodálatos játék és a szinte vadiúj iPad Prómon állandóan crashel és kidob a desktopra. Mi ez kérem szépen? Ilyet kell megélnem Apple készüléken? Teljesen ki voltam akadva mert elég volt a játékból csupán pár másodperc és rögtön tudtam, hogy szerelmes leszek bele erre ez történik velem ... szerencsére tettem vele egy próbát a jó öreg iPhoneX-emen is és voila, ott működik. Telefonon viszont iszonyatosan szívja az aksit és szinte azonnal felmelegszik, elég csupán pár perc játék és már sötétedik is a képernyő, szóval látszik hogy a telefon szenved vele, védi a készüléket a túlzott felhevüléstől. Kimondhatatlanul frusztráló dolog ez, főleg hogy azért vettem iPad Prót hogy minden játék tökéletesen fusson rajta és hogy sose jöjjön szembe ilyen probléma. A cím egyébként klasszikus Apple Arcade csoda, eredeti, fantasztikus hangulattal prezentálva, a látvány magáért beszél a játékmenet meg pofonegyszerű mégis olyan sok rejlik benne. Az időt tudjuk manipulálni csupán a képernyő tekergetésével, az ide-oda mászó időben pedig különböző feladatokat tudunk teljesíteni. Nehéz ezt most így elmagyarázni, főleg hogy csak pár percig tudtam vele játszani, de a játék már most annyira tetszik, hogy akár a Hónap Játéka is lehetett volna belőle. Írtam a készítőknek is, remélem hamarosan megoldják ezt a csúnya kellemetlenséget mert nem szeretnék kimaradni az élményből.
Update: Időközben rájöttem, hogy azért nem ment iPaden, mert hozzá volt csatlakozva egy kontroller, tehát bugos a játék, hiába kompatibilis a játék vele, mégis ledob ha fel vagyunk csatlakozva. Ez bizony nagyon nagy hiba, sokat elvesz az élményből és rengeteg játékost el is fognak veszíteni miatta. Ami bizony nagyon szomorú mert a játék egyébként csodálatos.
Szerintünk: 3/5
Controller támogatás: igen
Orientáció: fekvő / álló
NBA23K Arcade:
Emlékszem tavaly már belefutottunk az éppen aktuális EA-s NBA Arcade címbe és már akkor is dobtunk egy hátast, hogy ilyen nem létezik, hogy iPaden ennyire komoly sportszimulátorral is lehet már nyomulni. Akkor talán ha jól emlékszem csak a kontrollert hiányoltuk, hiszen eléggé frusztráló egy ilyen villámgyors játékot tapiképernyővel végigszenvedni. Emiatt idén picit upgrade-eltem, beújítottam egy Xbox kontrollert csak erre a célra, hogy Arcade címekkel játszhassunk. Mondanom sem kell, hogy a különbség döbbenetes, igaz elsőre még kontrollerrel se nagyon tudtam mi fán terem ez a játék, az ellenfelünk olyan előnyre tett szert amit képtelenség volt behozni, majd észrevettem, hogy nem is csoda hiszen az AI Próra volt rakva. Na miután kicsit belejöttem az irányításba és visszavettem a nehézséget is az én ultra alacsony szintemre (létezik ilyen?) akkor már sokkal, de sokkal jobban teljesítettem. Sikerült majdnem meg is nyerni a meccset köszönhető ez a fantasztikus irányításnak, amit nagyon könnyen el lehet sajátítani, az élmény meg magáért beszél, kb. olyan mintha mi irányítanánk egy mérkőzést élő adásban. Aztán persze ott van a kismillió lehetőség a játékban, amit fel se tudok sorolni. Csinálhatunk saját karaktert, akit elindíthatunk a karrierjén, játszhatunk örök klasszikus legendákkal mint mondjuk Jordan, illetve komplett tornákat is indíthatunk jó sok meccsel. De persze ha csak egy gyors menetre vágysz a haverral vagy AI ellenfél vagy éppen multiplayerben bárki ellen arra is van lehetőség. Nem vagyok egy sportjáték rajongó, de ezektől az NBA cuccoktól minden egyes évben hátast dobok. Semmiképpen se hagyjátok ki, érdemes kontrollerrel és tévére kivetítve (AppleTV) tolni, mert úgy az igazi!
Szerintünk: 5/5
Controller támogatás: igen
Orientáció: fekvő
stitch.
Bevallom az első öt percben azt hittem, hogy ez a játék a kisebb korosztálynak készült annyira félelmetesen könnyűnek tűnt, aztán második blikkre kiderült, hogy ennél sokkal de sokkal több van benne. Mindig adott lesz egy körberajzolt kontúrral jelölt kép, amit nekünk szépen ki kell hímeznünk. Erre számokat adnak meg, ezek a számok segítséget adnak nekünk abban, hogyan tudjuk majd a megadott területeket felosztani. Amit meg kell jegyeznünk, hogy a számoknak mindig benne kell lenni az adott területben, csak annyi mezőt tudunk kihímezni egy területen belül amennyit a szám mutat. Nem kötelező a számmal kezdeni a hímezést, de fontos megérteni, hogy benne kell lennie az adott részben. Ez most kicsit furán hangzik, kicsit nekem az aknakereső jutott róla eszembe, gondolom a profi játékosok már pillanatok alatt fel tudják mérni, hogy a számok segítségével hogyan osszuk fel a nagy egészet. Ami még fontos, hogy csak egyenes vonalakban tudunk haladni, L-alakzatban vagy másban semmiképpen. Tehát egy „hatosnál” például vagy egy álló vagy pedig egy fekvő téglalapot tudunk kihímezni, amik persze kettő hármas oszlopból állnak, vagy éppenséggel egy hat mezőből álló csíkot is tudunk ha van annyi hely. Lényeg a lényeg az esetek többségében minden egyes szám valami más színt jelent így fog a végén kijönni a gyönyörű kihímezett képünk. Bevallom engem megvettek kilóra, nagyon jól elvoltam ezzel a kis zen játékkal, kicsiknek és nagyoknak is ajánlott minden korosztály élvezni fogja.
Szerintünk: 4/5
Controller támogatás: igen
Orientáció: fekvő / álló
Battleheart: Legacy
Picit utána kellett olvasnom ennek a címnek, hogy a kezdeti sokk után valamennyire értelmet nyerjen a számomra hogy miért is ilyen idejét múlt valójában. A Battleheart Legacy egy meglehetősen régi mobilos játéknak a ráncfelvart változata, a gond vele csak annyi, hogy nem tudom mit varrtak fel rajta, ha így néz ki. Persze tudom a külső nem minden, főleg ilyen Final Fantasy vs Zelda klónnál, ahol bizony a történet és a harc az ami mindent visz. Namost itt történet az nem nagyon lesz, legalábbis az első negyedórában biztosan nem, a harc meg annyira kezdetleges és primkó volt, hogy nem is igazán értem ennyi elképesztő cím mellett hogyan voltak képesek ezt kiadni. Jó persze aki nagy rajongója volt az eredetiknek az biztosan fátyolos tekintettel fog könnyezni a boldogságtól, de én nem tartoztam ebbe a csoportba. A BHL egyébként egy ősrégi recept alapján készült akció RPG, annak ellenére hogy ez az egyik kedvenc stílusom nem szívesen ajánlanám senkinek, mert olyan sok fantasztikus cím van a felhozatalban, hogy valljuk be minek pazaroljuk erre az időt. Aki imádja attól meg most elnézést kérek, nekem az első benyomás olyan volt, hogy instant delete lett a vége.
Szerintünk: 2/5
Controller támogatás: nem
Orientáció: fekvő
Football Manager 2023 Touch:
Nah ... egyszer ennek is meg kellett történnie. Hölgyeim és Uraim itt van talán az első olyan cím az Arcade felhozatalban, aminél nem jutottam el odáig hogy valóban elinduljon a játék, hogy miért nem? Kezdjük azzal hogy egy negyedik generációs iPad Prón, amin olyan játékuk futnak röccenésmentesen amik mondjuk egy nagykonzolos címmel vetekednek, lásd pl. Diablo Immortal, olyan sokáig töltött hogy már azt hittem lefagyott. Majd mikor végre elindult jöttek a soha véget nem érő beállítások sokasága, a játék támogatja a kontrollert, de olyan szinten logikátlan és rémálom az irányítás, hogy öt perc után majdnem földhöz vágtam a szerencsétlent. Szóval erőteljesen ajánlanám a tapiképernyőt, azzal talán nem fogtok ennyit szenvedni. DE! Nem tudom meddig jutottam ebben a rettenetes beállítás tsunamiban, de kb. a közepénél feladtam. Gondolom ez akar lenni a játék első komoly próbája, hogy aki túljut ezen az már biztosan nagyon, de nagyon akar játszani ezzel a csodával. Hát ... én nem tartoztam közéjük, eleve már attól rázott a hideg hogy Football, de még Manager is? Erre ilyen nehezen akar beindulni az egész? Hát köszönöm ez nem nekem való, én kikapcsolódni jöttem ide nem szenvedni. Újfent kijelenteném, hogy a pontozás ezeknél a szösszeneteknél csak első benyomás, nem valódi értékelés, ami nálam rettenetes volt, csak azért nem egy pontot adtam rá, mert mégicsak egy legendás sorozat tapiképernyős változata jelent meg vagy mi, és gondolom sokan örülni fognak majd neki.
Szerintünk: 2/5
Controller támogatás: igen
Orientáció: fekvő
Old Man’s Journey+ (A Hónap Játéka):
Az Old Man egy történetet mesél egy öregemberről, aki egy csodaszép tavaszi délutánon kap egy levelet, majd miután elolvassa úgy dönt hogy útnak indul. Felmarkolja hátizsákját és túrabotját majd szépen elindul. A játék grafikája festményszerű csoda, fülbemászó, mindent kifejező csodálatos zenei aláfestéssel. Nem kellenek szavak, nincsenek párbeszédek, a látvány magáért beszél. Persze nem lenne játék, ha valamilyen szinten nem szólhatnánk mi is bele a történésekbe, gyakorlatilag minden létező dologgal kapcsolatba tudunk kerülni, elég csak hozzájuk érni, legyen az egy alvó cica vagy egy nyitott ablak vagy ajtó, bármihez hozzá tudunk érni és nézni hogy mi történik utána. De a legfontosabb dolog amire képesek leszünk az a különböző útvonalak görbítése. Ugyanis az öregúr már nem képes bármerre sétálni, szüksége van arra, hogy a különböző utak görbületei egymásba érjenek, ehhez csak el kell kapnunk mondjuk a szembe lévő domb tetejét és úgy görbíteni azt, hogy egybeérjen azzal az úttal amin éppen vagyunk. Utazás közben szépen kirajzolódik egy történet, emlékek jönnek elő, mindez varázslatosan prezentálva. Megnyugtató, néha megható, csodálatos utazás ez, csak ajánlani tudom mindenkinek, pont az ilyen címek miatt szeretjük az Apple Arcade-ot!
Szerintünk: 4/5
Controller támogatás: nem
Orientáció: fekvő
Spek:
Végre itt van nekünk megint egy logikai ügyessági játék, ami gyakorlatilag a nézőpontokról fog szólni, arról hogyan vagyunk képesek 3D-ben látni a világot. Adott lesz egy vonal majd egy pont, ami folyamatosan halad egy irányba, a vonalból háromdimenziós tárgy lesz, majd rájövünk arra, hogy képesek vagyunk 360 fokban forgatni az egész képernyőt és ekkor válik izgalmassá a játékmenet. A feladatunk az lesz, hogy a mozgó pöttyünk elkapja azokat a négyzeteket, amik csak akkor válnak felszedhető négyzetté, ha úgy forgattuk az adott elemünket, hogy az érintkezzen az útvonalnak számító vonallal. Na ez most így leírva kicsit hülyén hangzott, de a játékban már sokkal egyszerűbbek az alapok. A gondok akkor kezdődnek amikor egy elem helyett már több lesz egymás mellett és a képernyőt úgy kell forgatni, hogy az elemek összeérjenek. Majd idővel belép a képbe a fizika, amit kicsit nehéz lesz majd értelmezni, de idővel menni fog, illetve a legnehezebb pályákon már időkorlátot is kapni fogunk. Persze ez az egész nem stresszes, sokkal inkább megnyugtató, de szükség van hozzá némi koncentrációra, amin sokat segít a dallamos és stílusos aláfestő muzsika. A játék sose áll le, egyik pálya jön a másik után és sajnos idővel (túl hamar) a végéhez fogunk érkezni. De legalább elmondhatjuk magunkról, hogy na ezzel is végeztünk és sajnos várhatunk a következő zseniálisan egyszerű címre az Apple Arcade felhozatalból.
Szerintünk: 5/5
Controller támogatás: igen
Orientáció: fekvő
Ennyi fért most ebbe a hónapba, remélem azért tetszett a kis csokrunk, találkozunk egy hónap múlva. A játékokat az Appstore-ban található Apple Arcade-re való előfizetés után lehet letölteni és kipróbálni. Az első hónap ingyenes, utána havi 4.99$, az éves díj 49.99$.
Kapcsolódó tatalom:
>>> A Hónap Játéka: Old Man's Journey+