Infinite Galaxy・Tesztlabor
Ki ne vágyna egy jó kis űroperára?
Néha bevallom már úgy érzem, hogy a játékipar elérte a határait, egyszerűen nem képesek már új és innovatív dolgokat kitalálni. Sem a konzolos AAA játékoknál, sem pedig az egyre nagyobb piaci szeletet lenyúló mobilos piacon. Vannak az árkád játékok és vannak az indie játékok, amikből hónapról hónapra jönnek a gyöngyszemek egymás után és vannak a minőségi AAA játékok amik csak önmagukat ismétlik. Korábban már több Infinite Galaxyhoz hasonló címről is írtam már, az utolsó ilyen talán a Stellaris: Galaxy Commander volt (katt). Ami egy meglepően minőségi cucc volt annak ellenére, hogy nélkülözött szinte minden eredeti ötletet, míg ott legfőképpen a bázisépítgetésen és a galaxis felfedezésén volt a hangsúly, addig az Infinite Galaxyban sokkal inkább a csatákon.
Jómagam eléggé komoly OGame-es múlttal rendelkezem, olyannyira hogy pont a napokban el is kezdtem vele újra tolni (bárcsak ne tettem volna), szóval ha egy játéban sok epikus űrcsata van akkor az bizony az én nagy gyengém. Az Infinite Galaxyban hatalmas űrcsaták vannak, látványosak, folyékonyan gyönyörűen futnak, egyszerűen, átlátható irányítással és játékmenettel, egyszerűen nem lehet megunni. A játék komoly része ezzel fog elmenni, egyrészt ott lesz az epizodikus rendszerben felépített egyre jobban nehezedő kampány, adrenalint pumpáló muzsikával, gyors és látványos, hatalmas űrcsatákkal, nekünk csak egy erős zászlóshajóval (Flagship) kell rendelkeznünk, azt fogjuk irányítani, minden más magától történik, ezenkívül majd még a leader pontokhoz kötött utánpótlás sűrűségéről dönthetünk még. Minden pályának lesz három kritériuma, ha mindhármat sikerül teljesíteni akkor a pálya végén három ládával leszünk gazdagabbak. A csatározás másik része az ellenséges játékosok megtámadása és farmolása lesz, erre majd egy kicsivel később visszatérek.
Az Infinite Galaxy viszonylag új címnek számít, nagy rajongótábora van ennek köszönhetően napi szinten jönnek hozzá a frissítések, sajnos ezekkel mindig van valami baj, legutóbb vezették be a parancsnoki rendszert, amivel a bázisunk személyzetéből bármikor csinálhatunk Flottaparancsnokot, ennek köszönhetően a mai napig olyan szinten belassul a játék, hogy sokszor érdemesebb inkább újraindítani. Jelenleg éppen jött megint valami frissítés, ami miatt nem indul el a játék, szóval amondó vagyok, hogy ha már jön valami új dolog a játékhoz akkor attól jobb legyen már a játék nem pedig rosszabb. Tudom nehéz dolog a játékipar, de ebbe is bele kell jönni, nem jön magától semmi. Így több mint egy hónap tesztelés után viszont már elfogyott a türelmem, meg kell hogy mondjam eléggé hervasztólag hatott rám ez a dolog.
A játékban ahogyan azt már megszokhattuk négy dolgot fogunk csinálni, az első a kampány és a sztorimód, ami meglepően érdekes lett, egészen addig amíg van szinkron, aztán amikor már csak némán olvasni kell lejjebb hagy az ember lelkesedése. Igaz a szinkronhangok sem valami profik, sokszor kicsit olyan halottak az érzelmek, amiket közvetíteni akarnak felénk, vagy éppenséggel túl vannak játszva, de legalább érdekes eleinte és ez nagyon ritka manapság. A második dolog a bázis építgetése lesz, amit vizuálisan nem fogunk látni, csak növeljük az egyre nagyobb számban jelentkező épületek szintjét. Érdemes minden épületet gyúrni mielőtt a főépületet fejlesztenénk, de aki a gyorsabb fejlődés híve, azoknak leginkább a főépületre figyeljen, a kutatólaboratóriumra illetve minden másra ami ezeknek a fejlesztéséhez kell. Egy idő után megáll a fejlődés, mert már túlságosan sok nyersanyag kell hozzá, ekkor bizony nem marad más megoldás csak a másik játékosok farmolása. Ez az a rész a játékban ami számomra nagyon frusztráló volt, jómagam nem vagyok egy agresszív player, nem támadtam meg senkit, engem viszont nem egyszer lenulláztak már. Ahogyan az OGame-ben itt is ha egy tapasztaltabb játékos több hullámban küldi ránk a flottáját akkor teljesen le tudnak nullázni minket, nem kapunk se védettséget se semmit, csupán a nyersanyagunk egy minimális százaléka marad meg. Bevallom engem már frusztrált az a dolog, hogy a minden épületem 15+ volt, három komplett flottával rendelkeztem, parancsnokkal, legendary szintű 15+ szintű hajókkal, flottánként 400.000 feletti haderővel, az elérhető négy védelmi toronyból kettő megvolt már, ráadásul hármas szinten és úgy lefarmoltak mintha papírból lennék. Mindezt úgy hogy a klántársaim ott csücsültek mellettem kettő méterre körben mindenhol. Ilyenkor érezhető az, hogy valami nem oké, nem jó a balansz, nincsen elég jól kidolgozva a harcrendszer, vagy nem tudom, legalább egy pár napos védelmet kapna az ember ilyenkor, mert bár vannak felhúzható védelmi páncélok, de ha nem vagy online és nem látod hogy éppen támadnak akkor semmit nem tudsz csinálni. Szerencsére ilyenkor a hajóink visszaépíthetőek, de addig nem használhatóak amíg a zászlóshajó fel nem gyógyult, ehhez meg nagyon sok nyersanyag kell, ami ugye nem lesz mert lefarmoltak. Számomra az ilyen dolgok eléggé hervasztóak tudnak lenni.
A negyedik dolog a játékban a felfedezés (explore) lesz, naprendszereket és érdekes pontok százait fedezhetjük (prospect) fel, illetve mindig lesz legalább fél tucatnyi esemény (event) amiket farmolhatunk vagy célként tűzhetünk ki magunk elé. A játék játszható több eszközön is, én leginkább az iPadet javasolnám, azt viszont nem árt tudni, hogy ilyenkor végig kell csinálni sajnos az egész tutorialt, a játék nem veszi észre, hogy hello ennek a gyereknek van már egy profilja csak a tutorial után. A grafika elképesztő, a csatajeleneteket külön kiemelném, mindez néha csodálatos, néha pedig pörgős muzsikával végigkísérve, emlékszem elsőre dobtam egy hátast milyen jó a játék zenéje, csillagos ötöst adnék a zeneszerzőknek ez nem kérdés. A F2P modell kellemes, sokáig nem szorulunk rá, hogy költekezzünk, a megvásárolható nyersiből, a későbbiek során viszont már nagyon szükségünk lesz, mert kifogyunk a nyersanyagokból, szóval lelhet választani a vagy farmoljuk a többi játékost vagy pedig veszünk ládákat opciók között, a dolog ránk van bízva, tény hogy az első hétben több mint 10.000-ret össze lehet harácsolni, csupán a napi teendőkből és a sztorizgatással. Van pár érdekes dolog, az egyik ilyen az automatikus fordítórendszer, jómagam például egy orosz klánban voltam úgy hogy a játék teljesen magától lefordított minden egyes chat beszélgetést, korábban ilyennel még nem találkoztam ez egy szuper dolog volt, Kudos a készítőknek. Mindent egybevetve azt kell hogy mondjam, hogy a sok szuper dolog ellenére a kellemetlenségek egyelőre olyan erősek a játékban amik rontják az összeképet illetve egyszerűen nincsen benne annyi tennivaló hogy több hónapra, akár évre lekösse az embert. Heteket, max egy hónapot jól el lehet vele lenni, de nem hinném, hogy bárki tovább tolná ennél. Szóval kap most tőlem egy erős közepest, többet sajnos nem tudok rá adni.
Szerintünk: 3/5
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.
Kapcsolódó tartalom:
>>> Forge of Empires játékteszt