A3 Still Alive・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2021.01.05 - 10:36   |   Írta: Ca$h   |   855
05. jan A3 Still Alive・Tesztlabor

A tavalyi év igencsak jól indult, vajon így lesz ez most is?

Nagyjából pont egy éve írhattam a Black Desertről ami teljesen elvarázsolt fantasztikus grafikájával, döbbenetes tartalmával és szavatosságával, a mobil piacra borzalmasan nehéz betörni, főleg hogy ebből a típusú (Roguelike) játékból van a legtöbb, de addig amíg a Blizzard nem jön ki az új Diablóval ami köztudottan csak mobilon fog megjelenni, addig van még erre némi esély. A Netmarble játékait nagyon szeretjük, eddig még nem nagyon sikerült mellé lőni, lássuk hát hogyan teljesítettek ennél a címnél.

Világunk az összeomlás szélére került, szeretett Istennőnk nem létezik többé, legyőzték, eltűnt, lehet soha nem tér már vissza, de szerencsére van még remény. Létezik egy varázstárgy ami képes lenne visszahozni őt és a segítségével egyszer és mindenkorra legyőzhetnénk a gonoszt, ma itt vagy velem, hogy megtegyük ezt, de csak együtt, összefogva leszünk képesek erre, meg van benned ami ehhez kell? Méltó vagy erre a feladatra? Valami ehhez hasonló bevezető animációval indul a játék, majd egy döbbenetesen látványos harci jelenetben megismerhetjük az öt fő kasztot a játékból. Az első Garion a „Berserker” akiben tombol a düh és a harag, másra se vágyik, csak hogy megbosszulja halott kislányát, ő a közelharcok mestere, hatalmas baltáival és magas támadási értékével egy olyan erő amivel számolni kell. Tierra az „Archer” aki örökbefogadott lánya egy tolvaj bandának, akik pénzt rabolnak a gazdagoktól hogy azt a szegények között szétosszák. Tierrát is a bosszú hajtja, aki elvesztette egész családját a sötétség elleni harcban, villámgyors nyílvesszőivel senki sem veheti fel a harcot, kevesen vannak akik közel tudnának jutni hozzá. Teon a „Templar” elvesztette az emlékeit egy komoly csata során, amikor is az Istennőt védelmezte, célja visszanyerni emlékeit és szeretett Istennőjét megmenteni, szinte elpusztíthatatlan tank ő, egy hatalmas pajzzsal és kalapáccsal védelmezve azt a kevés jóságot ami a világunkban maradt. Lia a „Wizard” egy zseniális tanonc, akit rabul ejtett a tiltott varázslatok ereje, varázsgyűrűjének köszönhetően a távolsági harci stílus nagymesterévé vált, miután Radienne megmentette az életét, a küldetéshez csatlakozott abban bízva hogy helyre lehet még állítani a világ rendjét. Nemes az „Assassin” egy félreértés miatt száműzve lett a klánjából, azóta is járja a világot, hogy célt találjon életének, számtalan módon képes legyengíteni ellenfeleit, hogy utána félelmetes gyorsasággal jöjjön el értük az édes halál.

Próbáltam némi szint vinni mint a sztoriba, mind pedig a karakterek háttértörténetébe, de alapvetően jellemző az egész játékra hogy félelmetesen gyenge benne minden ami sztori, kezdődik ez a háttértörténettel, ami miatt az egész játék olyan üresnek tűnik, aztán jönnek a karakterek, akik ugye egyedül képviselnek egy egész kasztott, ő velük nem lenne olyan nagy baj, azon kívül hogy sablonosak és nem igazán vannak kidolgozva. De ezekkel mindez nem is lenne annyira veszélyes, ha maga a sztori nem lenne ilyen félelmetesen érdektelen, jellegtelen, unalmas, kevesen lesznek akik képesek lesznek fél óránál tovább bírni, ezek után szinte mindenki túl fogja nyomni. Namost ennél a típusú játéknál a sztori az ami az egyik legfontosabb (lásd a világbajnok Hadest), hiszen nagyon de nagyon sok beszélgetés van benne, míg egy Diablóban csak úgy beszippantott minket az ugyancsak sablonos mégis nagyon izgalmas történet, vagy a Black Desert esetében kerek ívet és testességet adott a fantasztikus grafika és játékmenet mellé, addig itt sajnos annyira unalmas és semmilyen, hogy az alapvetően fantasztikus játék ott fog lebegni a nagy semmi és üresség közepén. A másik dolog amire nem igazán sikerült rájönnöm közel öt hét tesztelés után, hogy van egy funkció a játékban amit nem lehet kikapcsolni, ez Radienne védelme, aminek köszönhetően gyakorlatilag sérthetetlenek vagyunk. Tehát adott lesz egy játék aminek nincsen semmi története, van egy fantasztikus játékmenete, aminek semmi értelme mert sérthetetlenek vagyunk, végül már ezzel se fogunk törődni mert automatikusra rakunk mindent, ekkora joggal tesszük majd fel a kérdést; mégis mi marad?

Ezekkel úgy nagyjából ki is lőttük a rossz dolgokat, lássuk akkor hogy milyen is a játék és mik a jó tulajdonságai. Gondolom mondanom sem kell hogy a grafika hozza a stílustól elvárható döbbenetes minőséget, a játék magától belövi a beállításokat, a tabletünk vagy telefon erejéhez képest, arra törekedve hogy ne melegedjen fel túl hamar és ne merítse le a aksit kettő perc alatt. Persze megtehetjük hogy maxira húzunk mindent, ezt érdemes kipróbálni olyan öt perc erejéig, hogy lássuk tényleg mire képes a grafikai motor. Hát hogy is fogalmazhatnék, álkapocs leesős és keresgélős fajta, ezt nem lehet elvenni tőle. Maga a játékmenet kb. semmit nem változott a Diablo II óta, megyünk egyik megbízótól a másikig, közben ha van kedvünk meghallgatjuk a sztorit, az okot hogy miért kell odamenni és leverni egy kisebb hadsereget. Közben fejlődünk, kapjuk a skill pontokat, kapjuk a skilleket. Ezekből egyszerre maximum nyolcat tudunk használni, érdemes mindent kipróbálni, ha pedig alapvetően automatikusra rakjuk a játékot, akkor itt is használhatjuk az automatikus használatot. A játék pontosan tudja mi kell neki, a mozizáshoz nekünk meg tök mindegy lesz milyen képességekkel szeletel a főhősünk. Maga a fejlődés teljesen automatikusan történik, nekünk csak azt kell eldönteni milyen képességeket használunk és hogy a kapott pontokat mikre költjük. Illetve lehetőségünk lesz arra is, hogy random fegyvereket illetve páncélokat heggesszünk magunknak a kovácsmester segítségével. Hogy milyen erősségűeket kapunk azt teljesen szinthez kötött, illetve RNG, tehát random. Az igazán erős és komolyan odaverős cuccokat (Ancient) úgyis kapni fogjuk vagy találni ládák nyitogatásával, de érdemes minden elért tizedik szint után elmenni a kovácshoz és kitermelni magunkat a lehető legerősebbeket, az ehhez szükséges nyersiből úgyis olyan tíz-hússzor több lesz mint kellene (a játék nagyon bőkezűen dobja), szóval ne szerénykedjünk a dologgal.

Kettő, nagyjából egyedinek nevezhető dolog lesz a játékban – ez annyit tesz, hogy más Rouglike címben még nem volt ilyen de máshol már igen -, az egyik ilyen A „Soul Linker” rendszer, ezek gyakorlatilag varázslények akik azért léteznek hogy minket szolgáljanak, három csoportba oszthatóak, lesznek a támogatók, a támadók és a védekezők, tekintettel arra hogy nekem még mindig teljesen sérthetetlen volt a hősöm nem sok értelmét láttam ezeknek a segítőknek, azon kívül hogy őket is lehet farmolni, fejleszteni, gyúrni és marhára jól néz ki amikor bekapcsoljuk a képességüket. A másik ilyen a manapság nagyon divatosnak számító Battle Royale opció. Ebbe belépve harminc másik valódi játékossal vethetjük össze a tudásunkat, ahogyan az lenni szokott teljesen lenullázva minden képességünket, mindenünket, egyedül csak a magunkkal vitt fegyvert választhatjuk ki, érdemes mindegyiket kipróbálni mert valóban nagyon sok múlik azon mit viszünk magunkkal. Egyébként adott lesz egy közepes méretű térkép, amin kb. semmit nem látunk, tele lesz pakolva szörnyekkel illetve a játékosokat random eldobálja rajta a gép. Más playereknek hallani fogjuk a lépését, szóval ha el akarjuk kerülni őket vagy éppen fordítva kergetni akarunk valakit, nem lesz túl nehéz dolgunk. A fejlődés killhez van kötve, eleinte elég csak pár szörnyet leverni ahhoz hogy szintet lépjünk, ez a későbbiek során már jóval nehezebben fog menni. Leggyorsabban természetesen akkor tudunk fejlődni ha más játékosokat győzünk le. Minden szintlépésnél kapunk egy random képességet, ezeket is érdemes kitapasztalni és a legjobbakat választani, mert a PvP csaták bizony nagyon kemények tudnak lenni. Egy bizonyos idő után szűkülni fog a mappa, el kezdenek minket terelni, ilyenkor a tapasztalt játékosok bevárják a többieket a kapunál és ott darálják le őket. De ez bizony egy kétélű fegyver hiszen lehet hogy végzel egy-kettő legyengült játékossal, de a velük való harc alatt te is le fogsz gyengülni és könnyen lehet, hogy egy harmadik ellenfél téged fog leverni. Ilyenkor ugye a távolsági fegyvert választók járnak a legjobban, hiszen lelövöldözik azokat akik közelharcban egymással éppen küzdenek. Számos stratégia létezik, de tény hogy az első szűkítés után nem sokan maradnak életben a harmincból. A Battle Royale egy teljesen külön világ, játék a játékban, saját shoppbal és ladderral ellátva, komoly kihívás és nagyon jó kis színfolt a többi játékhoz képest, de sajnos ez sem annyira jó, hogy hosszabb időre lekössön bárkit is.

Akkor most összegezzük a leírtakat, hogy milyen játék ez az A3 Still Alive, döbbenetesen szép a grafikája, minőségi cucc mind hangok mind a megvalósítás terén, de sajnos annyira érdektelen és semmilyen a sztori, hogy sokan még a végéig se fognak eljutni benne, a harcednszer és a fejlődési rendszer érdekes és le tudja kötni az embert, de mivel teljesen sérthetetlenek vagyunk és ezt még kikapcsolni sem lehet - ki tudja meddig vagy hogyan - ezért ez se fogja nagyon lekötni az embereket. A játék hibátlanul játszható ráköltés nélkül, rengeteg nyersanyagot fogunk kapni és nem erőszakos, de nylván a rajongók tudnak rá költeni rendesen, de szerencsére csak akkor ha akarnak. A Battle Royale egy nagyon jó ötlet volt, talán ez menti meg attól hogy alacsonyabb pontot kapjon, ezzel együtt is viszont csak egy gyenge közepest érdemel meg tőlem, de csak azért mert vannak nála sokkal jobb címek, például Black Desert ami ugyancsak egy klón, de magasan veri ezt a játékot. Első próbálkozásnak elmegy, nem tudom lesz-e folytatás, az biztosan jobb lenne ennél, de ez most egyelőre eléggé gyengus sajnos.

Szerintünk: 3/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése