Giblins・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2021.02.01 - 08:46   |   Írta: Ca$h   |   212
01. feb Giblins・Tesztlabor

Az ötlet nem eredeti, de a játék nagyon!

A Giblinsnek már a neve is ismerősen cseng, rögtön asszociálunk a Goblinokra akiket viszont igencsak gusztustalan visszataszító lényeknek tartunk, ha másért nem is akkor a Gyűrűk Ura miatt mindenképpen, nem véletlen tehát, hogy a készítők a Giblins nevet választották amiből kiderül hogy itt másra kell számítani. Jópofa és vicces nyünyükéink mindennek nevezhetőek csak éppenséggel gusztustalannak és visszataszítónak nem, leginkább olyanok mintha szorgos kis vicces házimanók lennének a Harry Potterből és ez is lenne itt a cél. Mert ők a barátaink, olyanok mint a Minyonok, de azért annyira nem aranyosak. Célunk újra beindítani a családi vállalkozást, felújítani és megépíteni minden idők legmókásabb és legszórakoztatóbb mesekastélyát a Giblins Fantasy Builderben.

Első körben egy idősebb és tapasztaltabb Giblin vár minket és szépen elmagyarázza az alapokat, amik végtelenül egyszerűek, adott lesz egy felszín, amin van pár kisebb házikó, ezekre tudjuk majd felhúzni a kastély kinti világnak fenntartott szórakoztató központjait, olyanokat mint kocsma, színház, lakoma központ, végül pedig de nem utolsó sorban a Spa gyógyfürdő. Ez nem tűnik valami soknak így elsőre, de egyrészt szinte biztos, hogy a közeljövőben jönni fognak még bővítések a játékban, másrészt viszont tapasztalatból mondom, hogy elérni a Spához szükséges harminchetes szintet nem éppen kettő perc. Viszont ez mind csak a felszín – szó szerint – az igazi élet a föld alatt zajlik ahol a kis Giblinjeink nagy része lakik és tevékenykedik. Az első és legfontosabb épület amit belekaparunk a földbe a keltető lesz, ugyanis kevesen tudják de a Giblinek tojásból kelnek ki, ezekből is lesz több fajta, van a sima pöttyös tojás amiből kezdetleges, első szintű nyünyükék törnek elő, de pénzért vásárolható gemért vehetünk jóval értékesebb zöld, kék és lila kézigránátra hasonlító tojásokat is, amiknek kettő haszna van, az egyik hogy nincsen keltetési idejük, a másik,  hogy garantáltan magasabb szintű Giblinek kelnek ki belőlük. Gemet fáradságos munkáért challengeket teljesítve is kaphatunk, videókat nézegetve illetve természetesen valódi pénzért vásárolva is. Itt mindenképpen megjegyezném, hogy a játék F2P modellje nagyvonalú, nem kényszerít minket semmire, olyannyira játszható ráköltés nélkül, hogy mi magunk fogjuk még megvenni az első kettő nagyon kedvező árú kezdő csomagot. Így kell ezt csinálni kérem szépen, a profik így tolják.

A következő fontos földalatti épület a bánya lesz, ha van elég aranyunk, már csak nyakon kell csípni egy Giblint – szó szerint, ritka aranyos ahogy ott kapálózik az újunk alatt – majd bedobni a bányába, hogy gyerünk melózz. Logikusan ebből az épületből több is lesz, nekem jelenleg tizenhét van, itt tudunk mindenféle hasznos nyersanyagot bányászni, a kőtől kezdve egészen a csiperkegombáig – igen még azt is. Innentől fogva keményen beindul a gépezet ugyanis kinyílik a felszínen a shop, ahova folyamatosan megállás nélkül jönnek a meselények leadni a rendeléseket. Nekünk nem kell túllihegni a dolgot, nem történik semmi időre, simán ráérünk szépen nyugisan elkészíteni azokat mert úgyis mindig jönni fog valaki új. Összesen öt ember fog sorba állni, ennél szerencsére sose lesznek többen. A teljesítésért XP-t és aranyat kapunk, idővel elérhetőek lesznek a kereskedő kocsik is, amiknek jóval nagyobb a rendelése, viszont nagyon ritka nyersanyagokat kaphatunk itt, amik további ritka megrendelések teljesítéséhez fog kelleni. Kocsikból összesen három lesz elérhető, de a harmadikhoz már huszonkilences szint fog kelleni. Mindegyik kocsinak megvan a specialitása, hogy milyen nyersit dob, szóval gondoljuk meg hogy teljesítjük-e vagy sem, mert a raktárunk végleges. Sajnos nem lehet növelni a méretét, sem valódi pénzért sem sehogy, ez egy nagyon nagy ziccer a játékban, mert ebből biztosan rongyosra keresték volna magukat a készítők, mert a legkomolyabb probléma a játékban az állandóan megtelő raktár lesz. Kénytelenek leszünk számunkra fontos ritka nyersiket eladni a piactéren, mert egy idő után már képtelenek leszünk termelni a helyhiány miatt. Rendkívül bosszantó dolog ez, bízom benne hogy idővel javítva lesz. Ha legalább tíz szintenként nőne a mérete, vagy akkor árulják gemért, de semmi, sajnos nem lesz erre lehetőség.

Mindenképpen beszélni kell a fejlődési rendszerről, ez a termelő épületek fejlesztéséből és a Giblinek szintnöveléséből áll. Az épületeket eleinte egy ritka nyersanyaggal tudjuk felfejleszteni ötös szintig, majd utána már szükségünk lesz egy még ritkább nyersanyagra ami a fadeszka, ezzel el tudjuk vinni tízes szintig és ekkor már mindenünk meglesz amire szükségünk van, ugyanis minden épületben ötös szintenként adhatunk a Giblinnek egy segítőtársat, hogy gyorsabban mehessen a meló. Szóval tízes szintnél már hárman lesznek, ami jelen esetben a maximális létszám. Ugyancsak itt fontos megemlíteni, hogy minden egyes melósnak van egy álommelója, ha sikerül a megfelelő helyre beosztani, akkor azt a melót még hatékonyabban csinálja, pontosan ennek lesz köze a fejlesztéshez is, ugyanis ha találunk még egy azonos szintű azonos álommelójú Giblint, akkor a „Scrambler” nevű épületben szó szerint összemixeljük a kettő szerencsétlent, akik nagy boldogan várják mintha valami vidámparkban lennének, hogy jól összerázzák őket mint valami koktélt. Az azonos melósokból egy szinttel magasabb lesz ugyanabba a melóban, ha pedig kettő különböző álmú Giblint mixelünk össze akkor meg valami random, de egy szinttel magasabbat kapunk. Erre az opcióra rendszeresen szükségünk lesz, mert hamar betelik a Giblinek hálókörzete és ha betelt akkor nem lehet több belőlük. Szóval amikor éppen ráérünk csoportosítsuk a Nyünyükéket állommeló szerint, majd az azonos szintűeket mindig rázzuk össze, fontos hogy rázva, nem keverve, mert úgy az igazi, ezt James Bond is tudja. Idővel minden alapépületünk meglesz és ha ügyesen kevertük a Giblineket akkor mindenhol meglesz a kettő vagy éppenséggel három álómmelóban dolgozó boldog Nyünyükénk.

Mint láthatjátok a játék engem nagyon megfogott, pillanatok alatt fel is vergődte magát a jó avagy négyes osztályzatba, de ahogy teltek múltka a napok és hetek sajnos folyamatosan jöttek a pofonok meg a feketelevesek. Mert elképesztően bugos és lassan egy hónap elteltével sem nagyon látom a hajlandóságot arra hogy javítanának rajta. Első körben a játékot kb. képtelenség ott folytatni ahol abbamaradt, hiába ajánlja fel hogy jöjjünk vissza és folytassuk, ezekben az esetekben szinte biztos hogy le fog ragadni, be fog fagyni, vagy csak szimplán kivág minket és újratölti magát, szóval ha nem akarunk idegbajt kapni akkor mindig teljesen lépjünk ki a játékból ha végeztünk és lépjünk vissza elölről ha újra játszani szeretnénk. Az érintőképernyő reakcióideje nagyon lassú, eleinte nem fogjuk észrevenni mert mi magunk is lassúak leszünk, de amikor már mindent kenünk vágunk rendkívül bosszantó tud lenni, főleg egy Hay Day után, hogy a termékeket nem csak szépen simán villámgyorsan bevágjuk a gyártásba, hanem minden egyes alkalommal meg kell várni, hogy felvillanjon az üst, beszóródjanak a nyersik és megjelenjen a gyártósorban a termék és csak ezután rakhatjuk be a következőt, nagyon bosszantó sajnos. Ehhez képest viszont a rendezési opció meg túlságosan érzékeny, szóval nem ritkán fog az megtörténi hogy csak szkrollozni szeretnénk a képernyőt, de helyette megfogunk egy épületet vagy egy Giblint és buta ideges fejjel nézünk magunk elé, hogy na ne már megint? Ahhoz képest hogy milyen jó a játék sajnos nagyon hamar bele lehet unni, én három hete játszok vele és sajnos már unom, huszonhetes szintű vagyok még rengeteg minden várna rám, de már sajnos nem köt le. A napi challenge-ek sincsenek jól felépítve, mert több olyan dolog is lesz amit nem tudunk teljesíteni mert például ásni nagyon sokáig nem fogunk tudni, mert csak tíz szintenként lesz elérhető a következő réteg kiásható föld, ami miatt nem teljesíthető az összes napi kihívás.

A Giblins ékes példája annak mi történik akkor, ha adott pár tehetséges grafikus, akik megteremtenek egy fantasztikus, vicces, eredeti ötletet, de nincsen alatta egy jól megírt engine, sem pedig elég tennivaló, hogy sokáig lekösse a gémereket. Nagyon kár érte, de persze az is lehet hogy egy év múlva már bőven hibátlan lesz a játék, nem tudhatom mert én már nagyon valószínű hogy nem leszek itt hogy kipróbáljam. Szóval ebben a kemény versenyben és sűrű felhozatalban csak egy atomerős és stabil közepest kaphat tőlem, de a valaha kapott legjobb közepest.

Szerintünk: 3/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.

 

Kapcsolódó tartalom:

>>> A3 Still Alive játékteszt

>>> Genshin Impact játékteszt

>>> Kingdomtopia: The Idle King játékteszt

 

 




Kommentek megjelenítése