Genshin Impact・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2020.11.03 - 08:13   |   Írta: Ca$h   |   3794
03. nov Genshin Impact・Tesztlabor

A valaha készült legszebb mobilos játék ...

Nem nagyon létezik manapság olyan gamer aki ne hallott volna valamilyen formában erről a játékról, igencsak felkavarta az álló vizet (ami nem is volt annyira álló) főleg hogy az Xbox család kivételével gyakorlatilag mindenre megjelent, még PC-re is, ezért érthetetlen a számomra, hogy a Microsoft konzolt miért hagyták ki a sorból. A Genshin Impact egy egészen elképesztő játék, gyakorlatilag egy sandbox akció RPG, anime stílusban megrajzolva mégis kínai illetőségű csapat által készítve. A Mihoyo kiadó biztos vagyok benne hogy örök érvényűen beírta magát a nagykönyvbe ennek a játéknak köszönhetően.

Persze nem minden arany ami fénylik, kezdjük inkább a rossz dolgokkal amiből szerencsére nem lesz olyan túl sok, de éppen elég ahhoz, hogy iOS-en ne kaphassa meg a kiváló értékelést. Kezdjük a sort az iPad portolással, ami gyakorlatilag nincsen a játékra, pontosabban fogalmazva A10-es procinál gyengébb iPadeken komoly problémák lesznek már az elindulással is. Kezdjük azzal, hogy a játék 2,5GB helyet foglal el, majd elindítva rögtön fel akar pakoltatni velünk további 4,5 GB-ot. Nem kevés idő, még a leggyorsabb neteken keresztül is, majd mikor végre elindul a játék egy fehér képernyő fogad minket. Kevesen lesznek akik ki fogják várni a megoldást, amihez gyakorlatilag kb. öt percre lesz szükségünk. Ha kivárjuk ezt az időt végre valahára elindul a játék, de már rögtön a kezdő átvezető animáció akadozni fog, namost ha valakinek egy iPad Prója van mint nekem amin eddig minden létező Apple Arcade játék elindult és még csak fel se melegedett tőle a készülék, ellentétben az elvileg erősebb iPhoneX-emmel ami konkrétan felgyullad mindig a kezemben, az a user nem igazán van hozzászokva az ilyesmihez. Na jó, semmi baj, ez csak egy animáció gondolja az egyszeri szerencsétlen paraszt. Majd mikor végre elindul a játék azt vesszük észre, hogy hiányzik a képernyő fele, konkrétan az ég, a tenger, minden ami környezet korom fekete. Igen ... hiába vártam frissítést, hiába olvastam róla órákig, sokan vannak ezzel így, gyakorlatilag a proci nem bírja. Ezzel nincs is semmi gond, de akkor ne írja már azt a játék, hogy works on this iPad, sőt ennél sokkal gyengébbeken is, mert a works sem mindegy hogyan works. Nem az szeretném ha elindulna rajta, hanem azt ha működne szépen a játék teljes pompájában, mert ezért váltottam PC-ről konzolra meg mobilra és iPadre, hogy ilyen gondokkal soha többé nem kelljen küzdenem. Egészen idáig nem is kellett, ez volt az első eset az elmúlt 11 év óta. Nagyon nagy csalódás volt a számomra és rögtön egy ekkora csalódással indítani egy tesztet nem túl szerencsés dolog.

Szóval váltanom kellett telefonra, amin természetesen kiválóan működik a játék, ekkor döbbentem rá arra, hogy miért nem ment iPaden, ugyanis a játék egészen elképesztően döbbenetesen gyönyörű és mindez közepes (medium) felbontással, és 30FPS-el, mert ennyit bírt a csöves iPhoneX-em és persze mondanom sem kell, hogy negyed óránként ki kellett lépnem mert gyulladásveszély fenyegetett illetve elsötétülő képernyő ami már a vég kezdete ugye, ezt már megtanultuk az Apple Arcade játékoknál. A játék története elragadó, olyan mintha egy anime történetet néznénk, a grafika, hangulat a látvány döbbenetes, a világ amiben mozoghatunk olyan mintha végtelenül nagy lenne, igencsak sok időbe telik bejárni az egészet és már most lehet tudni, hogy folyamatosan bővíteni fogják. A karakterek még a mellékszereplők is egyediek, szerethetőek, különlegesek a maguk módján. A játék irányítása egyszerű és nagyszerű, de a komolyabb harcok alatt már érezni fogjuk hogy nagyon elkellene egy kontroller támogatás ami természetesen nincsen a játékban. Ilyenkor érzi azt az ember, mintha az iOS verzió csak egy szükséges rossz lenne, amit félvállról vettek és nem nagyon érdekelte őket hogy a sok millió ember aki leszedni hogyan fog érezni majd a játék közben. Rengeteg töltési idő, bugos iPad konverzió, a valaha készült legjobb mobilos játék lehetne, de Take it or leave it alapon hagynak minket a fenébe főni a levünkben.

Stílusát tekintve egy open world akció RPG, mint korábban is írtam, meglehetősen mély és komoly fejlődési rendszerrel. Pont annyira összetett hogy még könnyen értelmezhető legyen, viszont már eléggé mély ahhoz, hogy igazi RPG cím lehessen. Menjünk akkor szépen sorba ha beléptünk a karakter választó képernyőre miket láthatunk, az első az „Attributes” itt láthatjuk a karakter fő adatait, amik természetesen folyamatosan nőnek ha szintet lépnek, a szintlépés magától is megtörténik de nagyon sokat kell harcolni hozzá, sokkal gyorsabban megy a dolog ha van nálunk elég kódex amivel pumpálhatjuk a szereplőbe az XP-t. Ha elérte a maximum szintet, és mi is elértük a lvl 15-ös adventurer szintet, akkor tovább léphetünk (Ascend) amivel további szintek lesznek elérhetőek illetve egyre jobbak lesznek a statisztikák is. A második fül a „Weapons” avagy a fegyverek, itt kedvünkre válogathatunk a karakterhez illő fegyók közül illetve a számunka nem snnxira fontosakat bele tudjuk olvasztani a legerősebbe (enhance). Az „Artifact” fülnél rakhatunk be varázstárgyakat minden egyes karakternek, erre több hely is lesz, érdemes kitalálni hogy milyen statokat szeretnénk erősíteni és ennek megfelelően mazsolázni a kismillió varázstárgy közül. A „Constellations” avagy a csillagképek pontban karakterenként teljesen egyedi képességeket és skilleket unlockolhatunk ha megszereztük az ehhez szükséges ultra ritka nyersanyagokat, eleinte ne stresszeljünk erre rá, majd az endgame alatt úgyis megkapunk mindent amire szükségünk lesz. Az utolsó „Talents” fülnél pedig ugyancsak egyedi dolgokat unlockolhatunk de ehhez bizony már minimum kettes szintű Ascendre lesz szükségünk, szóval ezeket se fogjuk valami hamar megszerezni. Mint láthatjátok igencsak komoly a fejlődési rendszer és akkor ezt szorozzuk meg minimum néggyel ugyanis egyszerre négy karaktert irányíthatunk és váltogathatunk köztük kedvünkre. Belőlük több tucatnyi lesz a játékban és mindegyiküknek van egy elementális támadása, ami egy idő után elengedhetetlenül fontos lesz ha mindenhova be akarunk jutni illetve ha minden lootot ki akarunk szedni a térképen.

Alapvetően ugye mint minden RPG-ben itt is menni fogunk a sztorival , beszélgetünk mindenkivel adják a fő illetve mellékküldetéseket, eleinte simán fog menni minden de aztán hamar eljutunk arra a szintre, amikor el kell érnünk egy bizonyos adventurer rangot (ami ugye a mi szintünk nem a karaktereké) ahhoz hogy tovább mehessünk a játékban. Ez némi farmolást fog igényelni, ami nehézkes és hosszadalmas tud lenni, főleg ha olyan jó játékosok vagyunk hogy túl hamar túljutottunk minden alapküldetésen. Illetve lesz a végső határ amikor már csak akkor fogunk igazán fejlődni ha ráköltünk valamennyit a játékra ez a valamennyi lehet minimális összeg illetve akár csillagos ég is. Persze nem kötelező, csak fizetősen gyorsabban tudunk fejlődni ha belenyúlunk a pénztárcába. Érdekes megoldása ez a F2P modellnek, de még mindig jobb mint amikor rá vagyunk kényszerítve a költekezésre. Viszont mindenképpen a játék érdeme, hogy eléggé sokára, több tíz órányi játékidő után jutunk el erre a szintre, tehát könnyen lehet hogy rengeteg olyan ember lesz aki nem is találkozik egyáltalán a játék fizetős részével.

Úgy gondolom hogy a Genshin Impact egy új korszak kezdete a mobilos játékok történelmében, egy olyan korszaké amikor egyértelművé válik, hogy vannak olyan játékok amihez bizony már gamer telefonra illetve tabletre van szükségünk, amik bizony nem olcsó mulatság, és lehet jobban járunk ha megvessük PS4re a játékot vagy ha rendelkezünk egy közepesen erős PC-vel akkor azon toljuk. Könnyen minden idők legjobb mobilos játéka lehetne, de jelen formájában az iOS verzió túl sok hibával és nyűggel rendelkezik szóval most csak egy erős de masszív jó értékelést kaphat tőlem. Kipróbálása viszont erőteljesen javasolt mindenki számára, még azoknak is akik nem szeretik ezt a stílust.

Szerintünk: 4/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése