Az Apple uralja a számítógép- és a tabletpiacot is

Tech Hírek   |   2022.05.05 - 08:45   |   Írta: L Ferenc   |   606
05. máj Az Apple uralja a számítógép- és a tabletpiacot is

Az almás logós gyártó különösen a táblagép szektorban teljesít kiválóan.

A Canalys piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy a számítógépek és tabletek összesített világpiacán az idei esztendő első negyedévében 118,6 millió készüléket adtak el, ami 2,9 százalékos visszaesést jelent az egy évvel korábban feljegyzett mennyiséghez képest. 

A szektort a jelzett időszakban mintegy 22,3 millió terméket értékesített Apple uralja, mely amerikai vállalat 1,1 százalékkal tudta növelni a forgalmát. Az almás logós cég piaci részesedése egy év alatt 18,1 százalékról 18,8 százalékra növekedett. 

A második helyezett Lenovo piacrésze ugyanezen időszakban 19,7 százalékról 17,8 százalékra olvadt, és a 21,1 milliós értékesítési mennyiség azt jelenti, hogy a kínai vállalat által eladott eszközök mennyisége 12,2 százalékkal csökkent. Ennél komolyabb mértékben, 17,6 százalékkal estek vissza a bronzérmes HP eladásai, így a mindössze 15,9 milliós mennyiséget eladott vállalat piacrésze a korábbi 15,8 százalék helyett immár csak 13,4 százalékra tehető. 

A negyedik helyezett Dell egész jól vette az akadályokat, az amerikai cég eladásai 6,1 százalékkal javultak, és a 13,8 millió készüléket eladott Dell piacrésze ennek köszönhetően 10,7 százalékról 11,7 százalékra nőtt. Az ötödik pozícióban lévő Samsung a vártnál gyengébben, 10 százalékkal kisebb forgalmat lebonyolítva mintegy 8,8 millió terméket adott el, ily módon pedig 8 százalékról 7,4 százalékra olvadt a piacrésze. 

A Canalys jelentéséből az is kiolvasható, hogy 2022 első negyedévében világszerte mintegy 38,6 millió táblagép talált gazdára, vagyis 2,8 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban.

A tabletek piacát messze az Apple dominálja úgy, hogy 2 százalékos forgalomcsökkenés mellett is 38,2 százalékról 38,6 százalékra nőtt a részesedése. Az idei év első három hónapjában nem kevesebb, mint 14,9 millió iPadet adtak el globálisan.

Ehhez képest Samsung logós készülékből csak 7,9 millió példány fogyott, ami egyébként 1,7 százalékos csökkenésről tesz tanúbizonyságot. A dél-koreai vállalat piaci részesedése 20,1 százalékról 20,4 százalékra emelkedett.

A nagyágyúk közül egyedül az Amazon tudott előrelépni, mely amerikai cég tableteiből 3,3 százalékkal több fogyott, mint 2021 hasonló időszakában. Ez konkrétan 3,6 milliós mennyiséget jelent, illetve azt, hogy a cég piacrésze 8,7 százalékról 9,2 százalékra nőtt. 

A negyedik helyezett Lenovo vezetői nem igazán örülhetnek, ugyanis a forgalom 20 százalékkal csökkent, a részesedés pedig 9,5 százalékról 7,8 százalékra olvadt. Ez a gyártó kereken 3 millió tabletet értékesített az első negyedévben. 

A Lenovónál nagyobbat csak a Huawei bukott, mely az amerikai-kínai kereskedelmi háború negatív hozadékaként a mobilszektorban is kritikán alul teljesítő vállalat 21,7 százalékkal kevesebb tabletet adott el, mint egy éve. A mindössze 1,7 millió tabletet forgalomba hozott Huawei piacrésze 5,4 százalékról 4,4 százalékra csökkent. 

Érdekesség, hogy 2022 első negyedévében világszerte mindössze 4,9 millió Chromebookot értékesítettek, ami 59,7 százalékos visszaesésről tesz tanúbizonyságot. A piacvezető Lenovo eladásai 62,3 százalékkal csökkentek, a legnagyobbat a negyedik helyezett HP bukta, melynek forgalma 82,2 százalékkal esett vissza. A Chromebook-piac összeomlását a harmadik helyezett Dell vészelte át a legkisebb, konkrétan 12,8 százalékos visszaeséssel. 

Kapcsolódó cikkek:
Újabb rekord negyedévet zárt az Apple
Gondok az Apple új monitorával
Jön az új MacBook Air


Kommentek megjelenítése