Az AirPodsokat úgy viszik, mint a cukrot
A sztereó wireless headsetek piacát továbbra is messze az Apple uralja.
A koronavírus-járvány rengeteg iparágnak alaposan keresztbe tett, így például a személyautó piac tavaly igen rossz eredményeket produkált. Akadnak azonban olyan szektorok, melyek összességében véve jól jöttek ki a COVID-19 történetből, hasítanak például a különböző online szolgáltatások, és a legfrissebb adatok szerint a TWS, vagyis True Wireless Stereo fülhallgatók piaca is ezerrel pörög.
A Canalys piackutató cég tanulmányából kiderül, hogy 2020-ban világszerte mintegy 432,2 millió ilyen füles talált gazdára, ami 19,8 százalékos növekedést jelent az egy évvel korábban regisztrált 360,3 milliós mennyiséghez képest.
A szektort továbbra is az Apple dominálja, mely amerikai vállalat a tavalyi esztendőben 108,9 millió TWS terméket dobott piacra, és ezáltal egy 25,2 százalékos szeletet hasított ki magának a piaci tortából. Összehasonlításképp, a 2019-ben eladott 84 milliós mennyiség 23,3 százalékos piacrészt jelentett.
A második helyen a Samsung tanyázik: a dél-koreai vállalat tavaly 38,3 millió ilyen terméket dobott piacra. A Samsung nem igazán lehet büszke az eredményére, ugyanis egy év alatt 10,3 százalékról 8,9 százalékra csökkent a részesedése.
A képzeletbeli bronzérmet bezsebelő Xiaomi ezzel ellentétben nagy lépett előre tavaly. A kínai vállalat 2020-ban 25,4 millió TWS készüléket hozott forgalomba, ami éves szinten közel 83 százalékos növekedést jelent. A Xiaomi piacrésze 12 hónap alatt 3,8 százalékról 5,9 százalékra nőtt.
A negyedik, illetve ötödik helyen a Sony, illetve az Edifier tanyázik, rendre 3,5, illetve 2,8 százalékos piaci részesedéssel. Míg az előbbi cég 3,1 százalékos zsugorodott, addig az utóbbi 158 százalékot meghaladó rekordnövekedést produkált.
Kapcsolódó cikkek:
- 4 gramm, ami áttérített egy androidost Apple-re
- Csalódás: egyelőre mégsem jön az új AirPods
- Komoly hiba sújtja az AirPods Maxet