Az Apple viselhető kütyüjeit viszik, mint a cukrot
A wearable szektort továbbra is az almás logós gyártó uralja, ráadásul hatalmas előnnyel.
A tavalyi esztendő utolsó negyedévében világszerte mintegy 153,5 millió viselhető kütyüt adtak el, ami 27,2 százalékos növekedést jelent az előző esztendő hasonló időszakához képest. Az IDC piackutató intézet legfrissebb adatai szerint a 2020-as esztendő egészében globálisan 444,7 millió ilyen terméket hoztak forgalomba, ami igen jó eredménynek mondható.
A szektort továbbra is az Apple uralja, mely amerikai vállalat az elmúlt év utolsó három hónapjában 55,6 millió készüléket dobott piacra. Ez azt jelenti, hogy az almás logós gyártó éves szinten 27,2 százalékkal javított eladási mutatóin, és jelenleg körülbelül a piac 36,2 százalékát tudhatja magáénak.
Kiválóan fogynak az Apple okosórái, melyek eladási mutatói 45,6 százalékkal javultak, és az audió termékek eladásai is növekedtek, habár a növekedés üteme lassulni látszik.
A képzeletbeli dobogó második fokára a Xiaomi állhat fel, mely 13,5 millió kütyüt értékesített kínai vállalat jelenleg mintegy 8,8 százalékos piacrésszel bír, és ily módon jelentős hátrányban követi az Apple-t. A Xiaomi éves szinten mindössze 5 százalékkal tudott javítani az eladási mutatóin.
A bronzérem a Samsungnak jár. Ez a dél-koreai cég a jelzett időszakban 13 millió viselhető eszközt adott el, ami 8,5 százalékos piaci részesedést jelent. A Samsung egy év alatt 20,5 százalékkal javított az eladásain.
A negyedik a Huawei, mely 10,2 millió wearable terméket eladott kínai cég 7,6 százalékos növekedést követően jelenleg a piac mintegy 6,7 százalékát tudhatja magáénak.
Az ötödik a nem kevesebb mint 470,1 százalékos növekedést elért BoAt, ez a vállalat a maga 5,4 milliós eladási mennyiségével a piaci tortából egy mintegy 3,5 százalékos méretű szeletet hasított ki magának.
Kapcsolódó cikkek:
- Csalódás: egyelőre mégsem jön az új AirPods
- Rengeteg androidos váltana iPhone 12-re
- Az Apple uralja az okosóra-piacot