10 milliárd dollárt veszíthet a Facebook az Apple adatvédelmi funkciói miatt

Apple Hírek   |   2022.02.04 - 16:19   |   Írta: Nagy Bence   |   874
04. feb 10 milliárd dollárt veszíthet a Facebook az Apple adatvédelmi funkciói miatt

Sokat bukhat a Facebook az Apple miatt.

A Facebook/Meta az elmúlt negyedévben elért gyengébb teljesítményéért az Apple-re és a cupertinói vállalat által a felhasználói adatvédelem javítása érdekében tett lépésekre hárította a felelősséget. A Facebook szerint az Apple által az iOS-en bevezetett intézkedések megnehezítik az alkalmazások számára a felhasználók más alkalmazásokon és weboldalakon történő nyomon követését. Ez 2022-ben akár 10 milliárd dollárba is kerülhet a Meta üzletének.

A Facebook február elején, egy konferencián a 2021 negyedik üzleti negyedévében (október és december között) 33,67 milliárd dolláros bevételről számolt be, és bár ez a szám a vártnál magasabb volt, az egy részvényre jutó eredmény elmaradt az elemzői várakozásoktól. A Meta névre átnevezett Facebook a 2022-es első negyedévre vonatkozóan is borús előrejelzést adott, körülbelül 27-29 milliárd dollár körüli bevételre számít, ami jócskán elmarad a 30 milliárd dolláros várakozásoktól.

Leginkább az Apple 'App Tracking Transparency' rendszere az, ami megnehezíti a vállalat dolgát, ugyanis ez a funkció megköveteli az alkalmazásoktól, hogy engedélyt kérjenek a felhasználóktól, mielőtt más alkalmazásokban és weboldalakon követnék őket. „Ez negatívan hat a Facebook üzletmenetére” - állította a Meta operatív igazgatója, Sheryl Sandberg a beszámoló során. Így fogalmazott:

„Először is, a hirdetésekről beszélnék. Az iparág többi tagjához hasonlóan minket is negatívan érintettek az Apple változtatásai. Amint azt a múlt negyedévben leírtuk, az Apple két kihívást is teremtett a hirdetők számára. Az egyik, hogy csökkent a hirdetéseink célzásának pontossága. Ez megnövelte az eredmények elérésének költségeit. Emellett ezen eredmények mérése is nehezebbé vált.”

Az Apple adatvédelmi intézkedéseinek hatásai a következő negyedévben még jelentősebb kihívást jelentenek majd a Facebooknak — mondta David Wehner, a vállalat pénzügyi igazgatója. Továbbá ő is kiemelte, hogy 2022-ben akár 10 milliárd dollár bevételtől is eleshet a vállalat, kizárólag az Apple miatt.

Wehner azzal is vádolta az Apple-t, hogy adatvédelmi politikájában a Google-nek kedvez. Wehner szerint az App Tracking Transparency nem nehezíti meg a böngészők dolgát abban, hogy más alkalmazásokban vagy weboldalakon kövessék a felhasználókat, így például a Google Chrome hatékonyabban gyűjthet adatokat a felhasználókról. Wehner szerint ez azért van így, mert  „az Apple évente több milliárd dollárt szed be a Google keresőhirdetéseiből.”

De a a Facebook bevételei mellett a felhasználók száma is csökkent az elmúlt negyedévben: a vállalat a fennállása óta először jelentett visszaesést a platformját naponta használó felhasználók számában. A napi aktív felhasználók száma 1,93 milliárd volt 2021 utolsó negyedévében, míg az az előtti negyedévben 1,95 milliárd.

„Becsléseink szerint decemberben körülbelül 2,8 milliárd ember használta naponta legalább az egyik alkalmazásunkat, és körülbelül 3,6 milliárd ember használta legalább havonta”.

Egyébként Mark Zuckerberg, a Meta/Facebook vezérigazgatója, korábban érdekes nyilatkozatot tett az Apple újításairól és az App Tracking Transparency-ről: kezdetben azt mondta, hogy ez ártani fog a Facebooknak, de később úgy nyilatkozott, hogy hosszú távon előnyös lehet a vállalat számára.

 

Forrás: MacRumors

Kapcsolódó tartalom: 




Kommentek megjelenítése