Jövőre érkezhet az Apple VR - első rész
Előbb ez, aztán az Apple Glass.
Sok pletyka kering mostanában az Apple új termékei körül, legyen itt szó az Apple Car-ról, az Apple Glass-ról, vagy éppen az Apple VR-ról. Fontos hozzátenni, hogy az utóbbi két termék egymástól teljesen független, ugyanis érkezik majd egy mixed reality (AR és VR) headset, valamint rá nem sokkal egy kizárólag AR Apple szemüveg, amit akár az utcán is felvehetünk majd, anélkül, hogy furcsán néznének ránk az emberek.
A mixed reality annyit jelent, hogy a headset képes lesz VR módban működni, ahol egy teljesen idegen világba repít majd minket, valamint AR módban is, ahol kamerák segítségével az általunk is látott valóságban helyez majd el virtuális elemeket.
Ez a mixelt valóság eszköz minden bizonnyal hamarabb érkezik majd a piacra, mint az Apple okos szemüvege, ugyanis méretéből adódóan egyszerűbb lesz a gyártása, azonban többe fog kerülni, mivel itt a gép a saját processzorát használja majd a működéshez. A mai cikkünkben róla, vagyis az „Apple VR” -ról beszélünk majd, illetve szót ejtünk az Apple Glass-ról is, valamint arról, hogy miben fog majd különbözni a kettő eszköz egymástól. Ne felejtsétek el, hogy ez egy két részes cikksorozat első része, melyben a dizájnról, funkciókról, kijelzőről, illetve a processzorról beszélünk majd. A második részt ezen a linken keresztül tudjátok majd elérni, ahol szót ejtünk a kamerákról, mozgás követésről, valamint a látást segítő lencsékről is.
Apple VR vs Apple Glass
Tim Cook, a cég vezetője úgy nyilatkozott, hogy a kiterjesztett valóságnak (AR) szerinte nagyobb jövője van a virtuális valóságnál (VR). Azonban a mai VR technológia sokkal kiforrottabb és egyszerűbb gyártástechnológiával rendelkezik, így egy prémium Apple VR vagy MR (mixelt valóság) headset gyártása lehetőséget adna a fejlesztők és az Apple dolgozói számára, hogy bemelegítsenek az Apple Glass-ra.
A VR elvágja a felhasználókat a környezetüktől, és teljes mértékben elmeríti őket egy virtuális valóságban, míg az AR virtuális objektumokat, felületeket, és karaktereket helyez el a felhasználó által is látott valós világban. A mixelt valóság (MR) pedig egy olyan headset-nél lehetséges, amely képes mind a kettő „valóságot” előállítani számunkra. Ezek a megoldások mind két lencsét használnak, amik két egymástól kis mértékben eltérő képet vetítenek a felhasználó elé, ezzel is létrehozva a 3D illúzióját.
Az Apple elképzelése sokkal fejlettebb lesz az olyan termékeknél, mint például a Google Glass, ami egy olyan viselhető eszköz volt, és nem térbeli, hanem lapos elemeket vetített ki a szemünk elé a lencse egyik sarkába. Ez a felület sokkal inkább emlékeztetett egy okosóráéra, mintsem egy VR-éra.
A modernebb AR headset-ek, mint például a Microsoft HoloLens, vagy éppen a Magic Leap 1 meg tudják teremteni azt az illúziót, hogy például egy videójáték karakterrel ülünk egy szobában. Ezek az eszközök feltérképezik a teljes környezetüket, és ennek megfelelően jelenítenek meg a virtuális elemeket, amik ennél fogva úgy tűnnek, hogy részei a nagyobb valódi valóságnak. Az Apple minden bizonnyal ezt fogja majd kitűzni céljául, persze egy kicsit kisebb kivitelben.
A már említett kialakítás tovább bonyolítja az AR szemüvegek kinézetét, egy VR headset ugyanis lehet bumszli, akárcsak egy búvárszemüveg, egy ideális AR szemüveg azonban olyan, amit egész nap viselhetünk, anélkül, hogy megfájdulna a nyakunk a súlytól, mint egy normális szemüveg, amit látásunk javítása érdekében hordunk. Így az Apple Glass-nak sokkal nagyobb miniatürizálásra lesz szüksége ahhoz, hogy mindennapjaink részévé válhasson.
Így az Apple VR vagy MR headset-je nyugodtan lehet akár valamivel nagyobb fizikai kiterjedésű is, ugyanis ezt nem valószínű, hogy viseljük majd az utcán, persze a céget ismerve, biztos dizájnos megjelenést kap majd. A termék egyébként eddig az N301-es kódnév alatt fut, megjelenése pedig akár már 2022 végén is megtörténhet. Emellett a hétköznapibb megjelenésű AR szemüvegek az N421-es kódnevet viselik, rájuk azonban jóval többet kell majd várni, legalábbis egy évet az Apple VR után, de az sem kizárt, hogy nem látunk majd működő terméket a gyártótól egészen 2024 vagy 2025-ig.
Jelenleg igencsak megnövekedett az érdeklődés az olyan platformok iránt, mint például a „Metaverse”, ahol az emberek egy virtuális térben érintkezhetnek egymással. Ez egy igencsak nagy növekedési potenciállal rendelkező terület, az Apple azonban egy kicsit más irányba próbálna nyitni a headset-jeivel, ami inkább a videójátékok világát érintené, illetve a fejlesztőknek is egyfajta teret adna, amin belül különböző projekteken dolgozhatnának.
Dizájn és Funkciók
Az AR szemüvegekkel szemben az Apple VR egy sokkal méretesebb és nehezebb eszköz lesz, akárcsak a jelenlegi VR headset-ek. Kiterjedését tekintve nagyjából megegyezhet majd a jelenlegi piacvezető Oculus Quest 2-vel, a dizájn azonban jócskán el fog térni a Facebook elgondolásától.
Ahogyan a közösségi média óriás headset-je, úgy az Apple VR is egy önálló eszköz lesz beépített akkumulátorral. Ellentétben a PlayStation VR-ral és a Valve Index-szel, nem lesz szükségünk egy erős számítógéppel vagy konzollal való kapcsolatra, a számításokat ugyanis maga végzi majd el az eszköz.
Végső fázisban lévő prototípusok, illetve képek alapján azt lehet mondani, hogy az eszköz rendelkezik majd egy hajlított fekete előlappal, ami egy hálós anyagú részhez csatlakozik majd, ez pedig közvetlenül érintkezni fog majd az arcunkkal. A korai rendereken egy olyan eszközt láthatunk, ami Apple Watch szerű szíjakat használ a fejre való rögzítéshez. A végeredmény pedig talán az eddigi legmutatósabb VR headset, ami abszolút passzol a cég termék palettájának dizájn nyelvéhez.
Az eszköz teljesen zárt lesz, így nem tudunk majd rajta kilátni, ami lehetővé teszi a teljes VR élményt a felhasználók számára. A headset viszont minden bizonnyal támogatja majd az AR-t is, így kamerák segítségével láthatjuk majd a valós világot, illetve a rávetített illúziót is. Az Apple Glass ezzel szemben teljesen átlátszó lesz, ahol a saját szemünkkel látjuk majd a valóságot, nem pedig egy kamerán keresztül, egy kijelzőre vetítve.
Ami viszont szokatlan a cégtől, az a termék szövet borítása, ez ugyanis legtöbb esetben valamilyen fém szokott lenni az Apple esetében, ebben a helyzetben viszont a súlycsökkentés elengedhetetlen, hiszen egy nehéz headset-et nem lenne kényelmes hosszabb időn keresztül viselni. Ezen felül azt is próbálják majd elkerülni, hogy az eszköz orrnehéz legyen, így az akkumulátorok akár a fejpántban is helyet kaphatnak majd.
Ming-Chi Kuo egy 2021 decemberi jelentése szerint az eszköz nem nyom majd többet 500 grammnál, a második generáció pedig még ennél is könnyebb lesz.
Ne felejtsétek el, hogy ez egy két részes cikksorozat első része, melynek a folytatását ezen a linken keresztül tudjátok majd elérni, ahol szót ejtünk a kamerákról, mozgás követésről, valamint a kijlezőről és a processzorról is.
Ti mit gondoltok az Apple VR-ról, szívesen kipróbálnátok? Írjátok meg nekünk kommentben!
Forrás: appleinsider
Kapcsolódó cikkek:
- iPhone Árak és Vásárlás a HasználtAlmán
- Javíthatja a szemüvegesek látását az Apple Glass
- DJI Osmo Pocket – első benyomások [videó]