Öldöklő harc folyik az európai mobilpiacon
Miközben az első helyért a Samsung és az Apple küzd egymással, a kínai gyártók iszonyatosan törnek előre.
A Counterpoint Research legfrissebb adatai szerint 2021-ben mintegy 8 százalékkal több okostelefon talált gazdára Európában, mint a koronavírus-járvány által hatványozottan erősebben terhelt előző esztendőben. A piac tehát ismét növekedésnek indult, ami mindenképpen jó hír, azonban nem szabad elfelejteni, hogy 2020-ban 14 százalékkal csökkentek az eladások 2019-hez képest.
2021 egyébként a valaha volt legkomolyabb piaci versenyt hozta el Európába, amikor is egyetlen év alatt négyszer változott a piacot domináló első helyezett gyártó mivolta. Legtöbbször a Samsung ült a képzeletbeli trónon, de az Apple kétszer letaszította onnan, és egyszer a Xiaomi is magához ragadta a gyeplőt.
A tavalyi esztendő utolsó negyedévében a Samsung végzett az első helyen a maga 33 százalékos piacrészével. Viszonyításképp, egy évvel korábban még csak 29 százalékos részesedéssel rendelkezett a dél-koreai gyártó. Az ezüstérem az Apple nyakában lóg, mely amerikai vállalat tizenkét hónap alatt 30 százalékról 32 százalékra tudott javítani. Érdekesség, hogy a harmadik helyezett Xiaomi a jelzett időszakban meglepő módon 17 százalékról 15 százalékra esett vissza.
A negyedik az Oppo, mely 6 százalékról 7 százalékra javított, a holtversenyben ötödik Realme és Vivo pedig kerekítve 1 százalékról 2 százalékra növelte piaci részesedését. Az elmúlt negyedévben utóbbi gyártó lépett előre a legnagyobbat Európában, az eladásai ugyanis nem kevesebb, mint 176 százalékkal nőttek.
Amennyiben az év egészét tekintjük, akkor a piacvezető Samsung mindössze 6 százalékos növekedés mellett megtartotta a korábbi 32 százalékos piacrészét. A második helyen jegyzett Apple ennél sokkal nagyobbat, 25 százalékot tudott növekedni, melynek köszönhetően 22 százalékról 26 százalékra növekedett a részesedése. A bronzérmes Xiaomi tavaly 50 százalékkal növelte az eladásait, ez pedig elég volt ahhoz, hogy 14 százalékról 20 százalékra növekedjen a piacrésze.
Az Oppo 94 százalékkal több okostelefont adott el Európában 2021-ben, mint 2020-ban, így a piacrésze 5 százalékról 8 százalékra nőtt. A Realme 162 százalékos növekedést követően jelenleg az ötödik pozíciót tudhatja magáénak, a hatodik pedig az a Vivo, mely rekordmértékű, nem kevesebb, mint 207 százalékos növekedést produkált a tavalyi évben.
Egyelőre kérdéses, hogy 2022 hogyan alakul majd az európai, illetve globális okostelefon-piacon, melyet immár nem annyira a koronavírus-járvány, hanem sokkal inkább a világszintű chiphiány sújt mostanság.
Kapcsolódó cikkek:
- Az Apple uralja az okostelefon-piacot
- Drágulni fognak az idei új iPhone-ok
- A 4G után az 5G tovább turbózza a mobil adatforgalmat