Az Apple uralja az okostelefon-piacot
Az amerikai gyártó maga mögé utasította örök riválisát, a Samsungot.
A Canalys piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy a tavalyi esztendő negyedik negyedévében egyértelműen az Apple uralta az okostelefon piacot. Ebben az időszakban közel minden negyedik eladott új készüléken almás logós virított: az amerikai vállalat piacrésze elérte a 22 százalékot.
A második helyen az a Samsung tanyázik, mely 2021 első, második és harmadik negyedévében is a legnagyobb smartphone gyártó volt, azonban az utolsó negyedévben elbukta elsőségét. A Canalys adatai szerint a dél-koreai gyártó 20 százalékos piacrésszel zárta az elmúlt három hónapos időszakot.
Szakértők szerint mindez annak következménye, hogy világszerte igen kelendőek az ősszel debütált 13-as iPhone-ok, az iPhone 13 mini, az iPhone 13, az iPhone 13 Pro és az iPhone 13 Pro Max. Másrészt a Samsung 2021-es csúcsmobiljai, a Galaxy S21, a Galaxy S21+ és a Galaxy S21 Ultra felett egy picit már eljárt az idő - ezeket a tavaly januárban debütált telefonokat idén februárban váltják majd az S22-es modellek.
Megjegyzendő, hogy 2020 utolsó negyedévében is hasonló volt a helyzet, vagyis elmondható, hogy az őszi friss iPhone-ok általában mindig igen jól teljesítenek az év végén. 2020 utolsó három hónapjában egyébként kicsit nagyobb volt a különbség az Apple és a Samsung között, ekkor ugyanis 23 százalékon állt az előbbi, 17 százalékon pedig az utóbbi gyártó.
A képzeletbeli dobogó harmadik fokára jelenleg a Xiaomi állhat fel, mely kínai vállalat mintegy 12 százalékos szeletet hasított ki magának a piaci tortából, vagyis hozta az előző év hasonló időszakában nyújtott teljesítményét.
A negyedik a kínai BBK Electronics érdekeltségi körébe tartozó Oppo lett, mely egy év alatt 10 százalékról 9 százalékra rontott. Az ötödik egy ugyancsak BBK márka, a Vivo, melynek piacrésze az elmúlt tizenkét hónapban 9 százalékról 8 százalékra olvadt.
Az ellátási nehézségek miatt az okostelefonok világpiaca mindössze 1 százalékkal nőtt 2020 hasonló időszakához képest. A szakértők azzal számolnak az összes gyártót sújtó chiphiány várhatóan csak 2022 második felében kezd enyhülni.
Kapcsolódó cikkek:
- Láthatáron a szuperkijelzős új iPadek
- Sokat késik a flexibilis iPhone
- Okosóra fronton verhetetlen az Apple