A Samsung egyből ráugrott az Apple bakijára

Tech Hírek   |   2024.05.17 - 18:56   |   Írta: Hidasi Ákos   |   13401
17. máj A Samsung egyből ráugrott az Apple bakijára

Kisfilmben cukkolta az egyik óriásvállalat a másikat.

Az Apple a múlt héten tartotta "Let Loose" rendezvényét, ahol a cég számos újdonságát és termékét mutatta be, amelyek között szerepelt az esemény fő attrakciójának, az új iPad Pro-nak a reklámja is.

A bemutató óta azonban mint online talán ti is láthattátok, ez a reklám olyan okokból, amelyek nem az Apple szándékai szerint történtek, komoly vitát robbantott ki - és most a Samsung megragadta az alkalmat, hogy válaszul egy olyan saját reklámot tegyen közzé, amelyben az Apple reklámját veszi célba.

 

 

Az iPad Pro-t bemutató prezentációt kísérő reklámban egy csomó, a múltban a média létrehozásához és fogyasztásához használt tárgyat ábrázoltak, amelyeket egy hidraulikus prés összezúzott, majd a prés felemelkedése után az új iPad Pro látszott - arra utalva, hogy az összes ilyen tárgyat bele lehet desztillálni az új táblagépbe.

Ez a reklám virálisan terjedt az elmúlt napokban, és sokan beszéltek róla, mert az Apple legjobb szándékai és az új iPad Pro érdemei ellenére a reklám sokak szerint úgy hatott, mintha az Apple elpusztítaná mindezeket a dolgokat, amelyek oly sokak számára ismerősek, és sok olyan módot képviselnek, amelyekkel jelenleg élvezzük a művészeti alkotást. Egy fajta erőszakos módnak tűnt a jelenlegi szeretett állapot lecserélésére, még akkor is, ha az Apple-nek tényleg megvan a megoldása mindezek helyettesítésére.

Az Apple tudomást szerzett a vitáról, és a vállalat marketingkommunikációért felelős alelnöke, Tor Myhren az Ad Age-nek nyilatkozva a negatív visszhangok után bocsánatkérésképpen közleményt adott ki.

Myhren kijelentette: "A kreativitás a DNS-ünkben van az Apple-nél, és hihetetlenül fontos számunkra, hogy olyan termékeket tervezzünk, amelyek a világ minden táján képessé teszik a kreatívokat a munkájuk elvégzésére. Célunk, hogy mindig ünnepeljük azt a számtalan módot, ahogyan a felhasználók kifejezik magukat és életre keltik ötleteiket az iPad segítségével. Ezzel a videóval célt tévesztettünk, és ezt sajnáljuk."

 

A Samsung ezen a ponton kapcsolódott be a beszélgetésbe

A káosz közepette a Samsung egyértelműen meglátta és meg is ragadta a lehetősége. A Samsung Mobile US X (korábban Twitter) fiókján keresztül saját hirdetést tett közzé, a bejegyzés szövegeként ez állt: "Soha nem nyomnánk el a kreativitást. #UnCrush."

A Samsung reklámja nem finomkodva utal az Apple reklámjára. A videó a prés által összezúzott tárgyak maradványainak tűnő képet ábrázol. A romok között egy nő sétál végig, majd felvesz egy gitárt, ami a törmelékek között hever. A nő ezután leül a prés szélére, gitározik és dúdol, miközben egy Galaxy Tab S9 táblagépen (megjelenés: 2023) megjelenő kottákat néz.

A reklámban egy pillanatra egy közeli felvétel is látható a tablet hátuljáról, amelyen a Samsung logója látható. Ezután megjelenik a "A kreativitást nem lehet eltiporni" mondat, majd egy fekete képernyőre vált a jelenet, amelyen ez áll: "Galaxy Tab S9 sorozat Galaxy AI-val".

 

 

Egy vélemény, amivel sokan egyetértenek - de vajon a Samsung az, aki ennek valóban a bajnoka? Ez egy ügyes marketing húzás a Samsung részéről, és sikeresen megragadja az Apple-t ért kritikák egy részének hangulatát, de sokan nincsenek meggyőződve az őszinteségéről.

Először is, a Samsung nem arról híres, hogy sok kreatív ember első számú választása lenne, ha készülékekről van szó. Ha pedig a vállalat szeretné, hogy ez megváltozzon, akkor sokkal több munka vár rá, mint egy pimasz reklám. Talán a Samsung kihasználhatja ezt a lehetőséget arra, hogy egy másfajta technológiai cégként különböztesse meg magát, ha az emberi kreativitásról van szó. Jelenleg azonban a legtöbb emberben nem ez az érzés ébred, ha a Samsungra gondol, nem is beszélve arról, hogy a vállalat jelenlegi techipari pozíciója (főleg) az Apple alternatív gyártójaként van jelen.

Emellett a Samsung Mobile US posztjára érkezett válaszok toplistája szerint maga a reklám nem különösebben lebilincselő vagy szuggesztív, és nem érződik különösebben kreatívnak.

Egy másik kritika, amelyet több embertől is láttam, a Samsung saját maga által a termékeibe beépített mesterséges intelligencia említése. Egyesek számára a "mesterséges intelligencia" kifejezés gyorsan a nyers emberi kreativitás ellenpólusává válik. Szimpatizálok ezzel a nézettel, de nem osztom, és nem gondolom, hogy a mesterséges intelligencia és az emberi kreativitás kizárják egymást. A számítástechnika általában véve ugyanolyan médium lehet, mint bármelyik másik, és a mesterséges intelligencia olyan eszköz, amelyet az emberek fejleszthetnek és használhatnak a kreativitás javára, illetve tönkretételére. Őszintén szólva jelenleg nehéz megmondani, hogy a két erő közül melyik győz, de mint olyan ember, aki maga is élvezi a kreatív tevékenységeket, hasznosnak találtam a mesterséges intelligenciát az ötletelésben.

Tehát, bár nem hiszem, hogy a Samsung a kreativitás példaképének tűnik a reklám után, szerintem ez egy szórakoztató, az Apple-t érintő megjegyzés, ami jól el lett találva. Ráadásul én abszolút támogatom, hogy emlékeztessük a technológiai vállalatokat arra, hogy az emberi kreativitás az egyik legjobb tulajdonságunk.

Ahogyan azonban már említettük, a Samsungnak többet kell tennie egy reklámnál - ha komolyan gondolja, hogy az Apple-t üldözi, a vállalatnak olyan táblagépet kell kifejlesztenie, amely felveszi a versenyt az iPad Pro-val, és a kreatív embereket arra csábítja, hogy pénzt költsenek rá.

Ami pedig az Apple-t illeti, kétlem, hogy a vállalat itt reagálni fog a Samsungnak, mivel biztos vagyok benne, hogy tovább akar lépni ebből a botlásból, és továbbra is arra a tényre építeni, hogy az iPad Pro egy jogosan lenyűgöző technológia.

Forrás: techradar

 

Kapcsolódó tartalmak:




Kommentek megjelenítése