Az Apple-nek ezúttal tényleg befellegzett?

AlmaBlogger   |   2024.05.16 - 11:38   |   Írta: Hidasi Ákos   |   26709
16. máj Az Apple-nek ezúttal tényleg befellegzett?

Vajon ezúttal tényleg végérvényesen elbukik a tech óriás?

Várjunk csak, az Apple ezúttal tényleg tényleg halálra van ítélve? Az iPhone és a Vision Pro eladásai lassan indulnak 2024-ben - de ezt a dalt már hallottuk többször. Vajon ezúttal tényleg bajban van az almás vállalat?

Lehet, hogy ehhez le kéne ülnöd.

 

... Az Apple okostelefon-eladásai Kínában 19,1%-kal zuhantak az előző év azonos negyedévéhez képest [2024 első negyedévében].

- Counterpoint Technology Market Research (2024. április 23.)

Ez sok százalék, de ez csak Kína (pff, "csak"). Biztosan jobban megy a cégnek máshol. Mi a helyzet az USA-ban? Valószínűleg hozzám hasonlóan sokan mások is úgy emlékszenek, hogy ott nagy sikereket ért el az Apple mobiltelefonos üzletága.

 

Az elmúlt négy negyedévben az iPhone aktiválási aránya 40 százalékról 33 százalékra esett...

- Consumer Intelligence Research Partners (2024. április 24.)

Ez a szám új mélypontot jelent az iPhone-aktiválások terén. Várjunk csak, lehet egy régi csúcs új mélypont? Egy régi csúcs visszamenőlegesen is mélypont, vagy addig marad csúcspont, amíg meg nem haladják, majd meg nem ismétlődik, és csak ezután válik mélyponttá? A változások előre és hátrafelé is végbemennek az időben?

Mi lenne, ha csak kiválasztanánk egy piaci részesedést az egyes gyártóknak a mobiltelefonok piacán, és ők annál maradnának? Az Apple-nek nem kellene a csúcson lennie, az egész világ már több mint 15 éve a piaci részesedésről beszél, és kétség kívül van olyan, aki ezt már nagyon unja.

 

Oké, tehát az iPhone-nak jelenleg nem állnak jól a dolgai (bár ezek a csökkenések elég magas számokból indulnak ki). Az biztos, hogy az Apple máshol remekül teljesít, ugye?

Nos, te még mindig ülsz? Ha nem, akkor ülj le újra. Valójában, valószínűleg csak ülve kellene maradnod a rovat hátralévő részében. Ki ne szeretne egy jót ülni?

Azt azért nem tanácsoljuk, hogy feküdj is le, de azt sem mondanánk, hogy ne tedd…

A Vision Pro sem áll olyan jól.

Az Apple 400-450 ezer darabra csökkentette a 2024-es Vision Pro szállítások számát (szemben a 700-800 ezer darabos vagy még nagyobb piaci konszenzussal).

Az Apple csökkenti a 2024-es és 2025-ös Vision Pro szállítási előrejelzéseket, meglehetősen kedvezőtlenül az MR headsetre nézve. Várjunk csak, ki állt elő ezekkel a korábbi becslésekkel? Kiderült, hogy Ming-Chi Kuo volt. És bár ő azt mondta, hogy az Apple megkérte a beszállítókat, hogy 2024-re 700-800k darabra bővítsék a gyártást, ő maga azt sugallta, hogy a 2024-es szállítások inkább 650-700k lesznek.

A jelenlegi állás szerint a felülvizsgált becslések még mindig meghaladják a Vision Pro megjelenése előtt tippelt 350 ezer darabos becslést, és a 150 ezer darabos becslést, amelyet mások közvetlenül a készülék bejelentése után tippeltek.

A Financial Times szintén egy Kuo-t megerősítő jelentést közölt azzal, hogy az Apple "drasztikus megszorításokat" hajt végre, és "kevesebb mint 400 000 darabot fog gyártani 2024-ben".

Ó, bocsánat. Ez a jelentés 2023 júliusából származik. Tehát kilenc hónap alatt a "drasztikus csökkentések 400 ezer darabra" hírtől eljutottunk az... ööö, "drasztikus csökkentések 400 ezer darabra" hírig.

Viszont az biztos, hogy egy új, olcsóbb Vision Pro miatt mindez megváltozik, ugye? Nos, Mark Gurman most azt mondja, hogy 2026 végéig nem lesz új Vision Pro. Ez hosszú időnek tűnhet, de ne feledjük, hogy csak azért, mert az is.

Van azonban néhány precedens erre. Az első AirPods 2016 decemberében került kiszállításra, a második generáció pedig csak 2019 márciusában. Az első HomePod-ot 2018 februárjában szállították ki, a HomePod mini pedig csak 2020 novemberében jelent meg. Az első nem jó összehasonlítás, mert inkább kiegészítő, mint önálló termék, a második pedig nem jó példa, mert, nos, a HomePod nem igazán központi szereppel rendelkező Apple-termék.

Végső soron az Apple iPhone-részesedésének csökkenését annak összefüggésében kell vizsgálni, hogy a termékkategória az előző negyedévekben rendkívül jól teljesített. Ennek megfelelően tehát bár tény, hogy romlottak a vállalat számai, de ez azért nem annyira kétségbeejtő, mivel azok a bizonyos számok hihetetlenül magasan voltak.

A Vision Pro ezzel szemben egy teljesen új precedenst állít fel. Az eladási számok meglehetősen alacsonyak, bár tény, hogy az eladási ára mellett ez soha nem is lehetett volna túl magas. Mégis, úgy tűnik, hogy a FOMO-faktor többnyire kifutott ebből a készülékből. Ha az Apple-nek még két évig nem áll sorban egy másik, akkor talán érdemes lenne felgyorsítani a Vision Pro-hoz készült alkalmazások és élmények kiadását.

Ha pedig a vállalat egyszer igazán kétségbeesik, bármikor készíthet újra iPhone minit. Legalább egy eladásra szert tennének.

Forrás: Macworld

Kapcsolódó tartalmak:




Kommentek megjelenítése