Hogy áll most a Samsung, az Apple és a Xiaomi harca?
Lássuk, hogy melyek a legfrissebb fejlemények az okostelefon-piacon!
Az IDC piackutató intézet legfrissebb felméréséből kiderül, hogy az idei esztendő harmadik negyedévében világszerte mintegy 302,8 millió okostelefon talált gazdára. Ez 0,1 százalékos csökkenést, vagyis lényegében stagnálást jelent az egy évvel korábban értékesített 303,1 milliós mennyiséghez képest.
A hatalmas piacú Kínában az elmúlt negyedévben 6,3 százalékkal zsugorodott a mobilpiac, és ez immár egymás után a tizedik olyan negyedév, melyben csökkentek a kínai eladások. Ennek hátterében többek közt a fiatalok körében növekvő munkanélküliség, az ingatlanválság és az infláció áll.
Európában ennél is nagyobb mértékben, nem kevesebb, mint 8,6 százalékkal csökkent a forgalom. Japánban 5,3 százalékkal kevesebb okostelefont adtak el, mint egy évvel korábban, az Egyesült Államokban pedig 1,1 százalékkal romlottak ez eladási mutatók.
A Közel-Keleten, Latin-Amerikában és Kínát, valamint Japánt leszámítva Ázsiában is növekedésnek lehetünk tanúi, ezekben a régiókban rendre 18,1 százalékkal, 8,2 százalékkal és 1,3 százalékkal nőtt a forgalom.
A világpiacot továbbra is a Samsung dominálja, mely cég 2023 harmadik negyedévében 59,5 millió okostelefont adott el, és ily módon 19,7 százalékos piacrészre tett szert. Nem hangzik rosszul, azonban gyorsan hozzá kell tennünk, hogy egy évvel korábban még 65 millió készüléket dobott piacra a dél-koreai vállalat, ami akkoriban még 21,4 százalékos piacrészt jelentett. A Samsung eladási mutatói rekordmértékben, 8,4 százalékkal romlottak.
A képzeletbeli dobogó második fokára a korábbiakhoz hasonlóan az Apple állhat fel a maga 53,6 millió darabos eladási mennyiségével, illetve 17,7 százalékos piacrészével. Az almás logós amerikai vállalat 2,5 százalékkal tudta növelni az eladott készülékek darabszámát, a piacrésze pedig 0,5 százalékponttal javult.
Hasonló mértékben, mintegy 2,4 százalékkal javított eladási adatain, illetve 0,4 százalékponttal a részesedésén a jelenleg a piac körülbelül 13,7 százalékát uraló Xiaomi. A hamarosan az elektromos autók piacára is betörő kínai cég az elmúlt negyedévben 41,5 millió okostelefont dobott piacra.
A negyedik és ötödik helyen öldöklő csatát vív egymással két másik kínai cég. A negyedik helyezett Oppo 27 millió smartphone-t tudott eladni az elmúlt három hónapban, ami 6,5 százalékos csökkenést jelent. Az egy évvel korábban még 28,9 millió mobilt értékesített vállalat jelenleg egy 8,9 százalék méretű szeletet hasít ki magának a piaci tortából.
A legnagyobb, konkrétan 35 százalékos növekedést a Transsion produkálta, melynek eladási mennyisége 19,2 millióról 26 millióra, piaci részesedése pedig 6,3 százalékról 8,6 százalékra növekedett.
Az amerikai-kínai kereskedelmi háborút alaposan megszenvedett Huawei nincs a top 5-ben, mint ahogy a Huaweiből kívált fiatalos almárka, a Honor, és a japán Sony sem.
Kapcsolódó cikkek:
- Bármilyen régi iPhone-ért vadonatúj 15 Prót ad az egyik szolgáltató
- Komoly kamerafejlesztést kap az iPhone 16 Pro
- Mikor és milyen új AirPodsok jönnek?