Masszívan az Apple uralja az okosóra piacot

Tech Hírek   |   2022.06.07 - 08:51   |   Írta: L Ferenc   |   1100
07. jún Masszívan az Apple uralja az okosóra piacot

Eddig sem állt rosszul az almás logós gyártó a szektorban, de most még magasabb sebességi fokozatba kapcsolt.

A Canalys piackutató cég legfrissebb felméréséből kiderül, hogy az idei esztendő első negyedévében világszerte mintegy 41,7 millió smartband, illetve smartwatch kategóriás terméket adtak el. Ez elsőre nem hangzik rosszul, azonban gyorsan hozzá kell tennünk, hogy 2021 hasonló időszakában még 43,3 millió ilyen kütyüt adtak el, vagyis egy év alatt mintegy 4 százalékkal zsugorodott a piac.

Az említett mennyiségből 32 milliót tettek ki az okosórák, melyekből 15 százalékkal több fogyott, mint 12 hónappal korábban, az okoskarkötők piacán viszont nem kevesebb, mint 37 százalékos visszaesést regisztráltak. Ez egyébként már a hatodik egymást követő olyan negyedév, melyben csökkentek a smartband eladások. 

A piacot egyértelműen az Apple uralja, mely amerikai vállalat különböző Watch termékeiből 2022 első negyedévében globálisan mintegy 9,2 millió példány fogyott, és ez 22,1 százalékos masszív piaci részesedést jelent. A nagyágyúk közül ráadásul csak és kizárólag az Apple tudott növekedni, ráadásul nem kevesebb, mint 21 százalékkal. Viszonyításképp, 2021 első három hónapjában 7,6 millió Apple Watch talált gazdára, és ez akkoriban 17,6 százalékos piacrészt jelentett.

Az ezüstérem a mobilpiacról az amerikai-kínai kereskedelmi háború miatt lényegében teljesen kiszorult Huaweinek jár, mely kínai vállalat okosóra eladásai 4,9 millióról 4,5 millióra estek vissza. Ez konkrétan 5 százalékos csökkenést jelent, illetve azt, hogy a Huawei részesedése 11,2 százalékról 11,1 százalékra olvadt. 

A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a rekordnagy, mintegy 41 százalékos visszaesést produkáló Xiaomi állhat fel. Ez a kínai mamutcég a korábbi 7,1 millió helyett csak 4,2 millió csuklón viselhető készüléket dobott piacra, melynek következtében a piaci részesedése 16,5 százalékról 10,1 százalékra csökkent.

2 százalékos forgalomcsökkenést követően a Samsung lényegében stagnál a maga 3,4 milliós eladási mennyiségével, illetve 7,9 százalékról 8,1 százalékra nőtt piaci részesedésével. A dél-koreai cég után az amerikai Fitbit található az ötödik helyen, mely gyártó a korábbi 3,1 millió helyett csak 2,9 millió készüléket tudott eladni. Az 5 százalékos visszaesést követően a Fitbit részesedése jelenleg mintegy 7 százalékra tehető. 

A Counterpoint piackutató cég is hasonló számokat hozott nyilvánosságra, az ő adataik szerint az okosórák piaca 13 százalékkal nőtt az elmúlt időkben. A Counterpoint tanulmánya rávilágít többek közt arra, hogy míg Észak-Amerikában 6 százalékkal, Kínában pedig 8 százalékkal javultak a smartwatch eladások, addig Európában stagnálásnak lehetünk tanúi. Ezenkívül az is kiderül az anyagból, hogy az 500 dollárnál magasabb árú prémium kategóriás termékek piacán a Garmin található az első pozícióban. 

Az Apple Watch Series 7 hivatalos magyarországi listaára jelenleg 160-308 ezer forint magasságában alakul. Az Apple Watch SE 110-130 ezer forint kifizetését követően lehet a miénk, az Apple Watch Series 3-at pedig 78 ezer forintos áron jegyzik.

Kapcsolódó cikkek:




Kommentek megjelenítése