A Google-től kap új kihívót az Apple Watch

Almás Pletykák   |   2021.12.03 - 08:58   |   Írta: L Ferenc   |   1725
03. dec A Google-től kap új kihívót az Apple Watch

Okosóra fronton a jelek szerint egyre fokozódik a nemzetközi helyzet.

A csuklón viselhető kütyük piacát jó ideje kényelmesen uralja az Apple, jövőre azonban egy minden hájjal megkent új kihívót fog kapni az almás logós gyártó. Ez pedig nem lesz más, mint a Google, melyről az elmúlt években rengetegszer felröppent a pletyka, miszerint megveti a lábát az okosóra szektorban, és a legfrissebb pletykák szerint erre 2022-ben immár ténylegesen sor fog kerülni. 

A Google első csuklón viselhető készüléke várhatóan Pixel Watch néven fog támadni és értelemszerűen a Wear OS legfrissebb verzióját futtatja majd. Előzetes információk szerint az újdonság az Apple Watchtól eltérően, illetve a Huawei és Samsung riválisokhoz hasonlóan köralakú kijelzőt vonultat fel, és az érintőképernyő körüli káva várhatóan minden korábbinál vékonyabb lesz. 

A fejlett fitnesz- és alvásfigyelő funkciókkal megspékelt, megannyi szenzorral telepakolt Pixel Watch leghamarabb jövő tavasszal mutatkozhat be, és amennyiben hihetünk a pletykáknak, a legolcsóbb változata 349 dollár (113 ezer forint) magasságában fog elstartolni. 

Viszonyításképp, az Apple Watch Series 7 minimum 160 ezer forint kifizetését követően pattintható fel a csuklónkra, az Apple Watch SE 110 ezer forinttól indul, az Apple Watch Series 3 alapára pedig 78 ezer forint.

2021 harmadik negyedévében világszerte mintegy 47,82 millió csuklón viselhető készüléket adtak el, ami éves szinten 11 százalékos csökkenést jelent. Utóbbi elsősorban a chiphiánynak és a gyártási nehézségeknek tudható be. 

A piacot továbbra is az Apple uralja, mely vállalat globálisan mintegy 7,33 millió terméket hozott forgalomba és ezáltal egy 15 százalékos szeletet hasít ki magának a piaci tortából. Az almás logós gyártó eladásai 23 százalékot estek vissza. 

Az utóbbi hónapokban a Xiaomi felzárkózott az Apple-re: a kínai cég 7,21 milliós mennyiséggel ugyancsak mintegy 15 százalékos piaci részesedéssel bír. A képzeletbeli dobogó harmadik fokára a szintén kínai Huawei állhat fel, mely cég 53 százalékos zuhanást követően jelenleg 11 százalékos piacrészt birtokol. 

A közelmúltban egyedül a Samsung tudott jelentős növekedést produkálni: a dél-koreai gyártó 70 százalékos növekedést ért el, és jelenleg 9 százalékra tehető a részesedése. Az ötödik helyen a Google által nemrégiben felvásárolt Fitbit tanyázik, mely vállalat 14 százalékot nőve jelenleg 8 százalékos piacrészt tudhat magáénak.

Kapcsolódó cikkek:




Kommentek megjelenítése