Hatalmasat javult az iPhone-ok eladási mutatója

Apple Hírek   |   2021.10.29 - 09:07   |   Írta: L Ferenc   |   1663
29. okt Hatalmasat javult az iPhone-ok eladási mutatója

Az Apple ismét egy kiváló negyedévet tudhat maga mögött.

Az Apple bejelentette, hogy a szeptember végén zárult negyedik üzleti negyedévben 38,87 milliárd dolláros bevétel származott az iPhone-okból, ami éves szinten mintegy 47 százalékos növekedést jelent. Viszonyításképp, a koronavírus által erősen sújtott előző év hasonló időszakában mindössze 26,44 milliárdnyi forgalmat generáltak az almás logós okostelefonok. 

A 2021-es üzleti év teljes egészét nézve az Apple-nek mintegy 191,97 milliárd dollárt hozott a konyhára az iPhone business, ami több mint 39 százalékos növekedést jelent 2020-hoz képest. Ezek kiváló eredmények, és fontos megjegyezni, hogy még nem a nemrégiben debütált 13-as sorozatú készülékeknek köszönhetőek, hiszen ezek csak a közelmúltban kerültek forgalomba. 

Az amerikai mamutcégnek tablet fronton sincs oka búslakodásra. Mint kiderült, a legutóbbi háromhónapos időszakban 8,25 milliárd dolláros bevételt generáltak az iPadek, ami 21 százalékot meghaladó növekedést jelent az előző év hasonló időszakában feljegyzett 6,8 milliárd dolláros összeghez képest. A 2021-es üzleti évben 31,86 milliárd dolláros forgalmat hoztak az almás táblagépek, ami éves szinten 34 százalékot meghaladó növekedést jelent a 2020-as 23,72 milliárd dollárhoz képest. 

A szolgáltatások üzletág is remekül prosperál. Az App Store, az Apple Pay, az Apple Arcade, az Apple TV+, az Apple Music, az Apple Care és az iCloud az elmúlt negyedévben 18,28 milliárdnyi dollárt lapátolt össze a cégnek, ami éves szinten közel 26 százalékos növekményről tesz tanúbizonyságot. A különböző előfizetéses szolgáltatásokból befolyó havi díjak a most véget ért üzleti évben 68,43 milliárd dolláros bevételt hoztak, és ez 27 százalékot meghaladó növekményt jelent a tavaly ilyenkor nyilvánosságra hozott 53,77 milliárd dolláros tételhez képest. 

Végül, de nem utolsó sorban a viselhető és otthoni kütyüket, illetve a különböző kiegészítőket forgalmazó üzletágról is említést kell tennünk. Az Apple Watch és az AirPodsok által dominált szektorból 8,79 milliárd dolláros bevétele származott a legutóbbi negyedévben a gyártónak, szemben az egy évvel korábbi 7,88 milliárd dollárral. Az éves forgalom közben 30,62 milliárd dollárról 38,37 milliárd dollárra nőtt.

Az Apple teljes negyedéves forgalma 29 százalékot növekedett és elérte a 83,36 milliárd dollárt. A teljes évre számított bevétel közel 35 százalékkal nőtt és mintegy 297,39 milliárd dollárra tehető. A negyedik negyedéves nettó nyereség 62 százalékot meghaladó növekedést követően 20,55 milliárd dollárra ugrott fel, a teljes éves nyereség pedig közel 65 százalékos növekedés után elérte a 94,68 milliárd dollárt. 

Fontos megjegyezni, hogy az Apple a közelmúltban Kínában tudott a legnagyobb mértékben növekedni: a hatalmas népességű ázsiai országban 83 százalékot meghaladó forgalomnövekedést jegyeztek fel a vállalat munkatársai. Ez nem önmagában csak az Apple termékek népszerűségnek tudható be, hanem többek közt annak is, hogy az amerikai-kínai kereskedelmi háború jelentősen rontotta a Huawei pozícióján.

Egyelőre kérdéses, hogy a közeljövőben hogyan alakulnak az Apple eladási mutatói, mert bár például a 13-as iPhone-ok világszerte komoly népszerűségnek örvendenek, a chiphiány már az Apple-t is elérte, és emiatt egyszerűen nem tud annyi okostelefont gyártani, mint amekkora mennyiséget a piac fel tudna venni. 

Kapcsolódó cikkek:




Kommentek megjelenítése