Apple Car: Minden, amit eddig tudunk - első rész

Almás Pletykák   |   2021.10.29 - 17:20   |   Írta: ARPII   |   4368
29. okt Apple Car: Minden, amit eddig tudunk - első rész

Saját gyártású autóval szeretné felrázni az autópiacon az Apple.

Ahogyan az idő múlik, egyre több információnk lesz a legendás Apple Car-ról, ami bizonyára egy igazán forradalmi jármű lesz. Ahogyan azt már megszokhattuk, az iPhone gyártó vállalat megpróbál mindent a legnagyobb titokban tartani, azonban már túl sok embert vettek fel, üzletet kötöttek meg, vagy éppen szabadalmat jegyeztek be ahhoz, hogy ez négy fal között tudjon maradni. Mi most összegyűjtöttünk Nektek mindent, amit erről az autócsodáról tudni érdemes.

Ne felejtsétek el, hogy ez egy két részes cikksorozat első része, aminek a folytatását ezen a linken találjátok, itt beszélünk majd a dizájnról, névről, és a megjelenésről is.

 

Mi is pontosan az Apple Car?

Alapjában véve, az Apple Car egy elektromosan hajtott jármű lesz. Ezt már több kiszivárgott információ is megerősítette, illetve a jövőre való tekintettel nem igazán lenn értelme egy fosszilis tüzelőanyagot használó autót bemutatni, különösen egy olyan cégnek, ami igazán elhivatott a zöldebb jövő irányában. Illetve mire bármilyen kereskedelmi forgalomban kapható jármű kikerülne az utakra, a benzines és dízeles autóknak addigra már hanyatlóban lesz az imázsa – kifejezetten az Apple hazájában, Kaliforniában, ahol a sok erdőtűz csak tovább tetézi a globális felmelegedés jelenlétét.

Az Apple Insider szerint a jármű fejlesztése a Project Titan kódnév alatt fut, illetve teljesen az Apple által lesz tervezve, habár a Bloomberg erről másképp vélekedik. Szerintük a cég megnyomta a nagy piros gombot az Apple Car projekten, még 2016-ban, ezzel rengeteg alkalmazottat elbocsájtva, közülük pedig csak pár maradt, akik az önvezető-platformra koncentrálnak majd a jövőben. Azóta viszont úgy hírlik, hogy a cég újra feltöltötte az üres helyeket, és megint teljes gőzzel mennek előre.

 

A LiDAR már sokak számára ismert, akár az újabb iPad Pro modellekből akár az iPhone-okból. Ez a kis szenzor segíti a jobb éjszakai autófókuszt, illetve növeli az AR (kiterjesztett valóság) élményt. Több mint valószínű, hogy ez a megoldás visszaköszön majd a cég autójában is. Tim Cook, a cég vezérigazgatója elismerte egy 2017-es interjú során, hogy önvezető rendszereket tesztelnek, amit 2021-ben szintén szóvá tett. Ezt megelőzően, még 2018 júliusában, az FBI letartóztatott egy volt Apple alkalmazottat bizalmas kereskedelmi információk eltulajdonításáért. Még ebben az évben láttak egy teszt járművet, ami bizonyára az Apple-höz köthető, 2019-ben pedig a vállalat felvásárolt egy Drive.ai nevű startup-ot.

Az önvezetés mértéke, amivel az Apple Car megjelenik majd, egyelőre ismereten. Jelenleg olyan cégek rendelkeznek csak teljes önvezetéssel, mint a Waymo, ami taxikat üzemeltet bizonyos piacokon, azonban ez jelenleg egy igencsak szűk szegmens. Sajnos ez leginkább a törvényhozásnak köszönhető, ami nem igazán tud lépést tartani a technika fejlődésével, így az Apple is abba a helyzetbe kényszerülhet, hogy csak részben-önvezető autókat engedjen az útra, akárcsak a Tesla. Ez arra lesz elég, hogy kezelje az autópályás vezetést, és a parkolást, bonyolultabb, komplexebb helyzetekben azonban egyelőre a vezetőre lesz bízva a dolog.

 

Szabadalmakból nincsen hiány az Apple részéről, több tucat ötletet védetett le a vállalat, amiből valószínűleg a legtöbb nem látja majd meg a napvilágot, párat azonban felsorolnánk Nektek a legizgalmasabbak közül. Szerencsére nem kellett kutatnunk, ugyanis a legtöbb meglehetősen érdekes és jövőbe mutató, legyen itt szó a "virtuális ablakról", a légzsák falról, a magától sötétedő üvegről, vagy éppen az aktív zajszűrésről. Utóbbi szabadalom meglehetősen érdekes, és egyben praktikus is, valamint hasonlóképpen működne, mint a fej- és fülhallgatók esetében. Egy luxus járműnél, ami az Apple Car is bizonyára lesz elengedhetetlen az utastérben a teljes nyugalom, és csend. Ezt a fülhallgatók úgy érik el, hogy felmérik a külső zajokat, és ellentétes hanghullámokat küldenek, amik kioltja a zajt körülöttünk. Ez hosszú távon egy olcsóbb és praktikusabb megoldás lehet, hiszen a másik út a drága szigetelés lenne, ami ráadásul nehéz is, ami csökkentené az autó hatótávját.

Funkciók terén azonban nem ezek fognak dominálni, sokkal inkább az Apple ökoszisztémába való integráció. Ezáltal az autónkkal Siri-n keresztül tudunk majd beszélni, de szoros összeköttetésben az iPhone-unkkal és az Apple Maps-szel is.

2020 decemberében a Reuters azt állította, hogy az Apple járműve monocellás akkumulátormegoldást használ majd, ami kisebb helyen is elfér, mint az azonos méretű több cellás verzió, ez pedig kevesebbe fog kerülni (nekik), és több hatótávot is jelent majd. Ez a telep bizonyára lítium-vas-foszfát lesz lítium-ion helyett, ami kevésbé melegedik túl.

 

A Project Titan története

A Wall Street Journal szerint az egész még 2014-ben kezdődött, legalábbis akkor szivárgott ki először információ, ami említette a Titan nevet. Itt maga Tim Cook hívta fel a figyelmet a projektre, ugyanis közel 1 000 embert tervezett alkalmazni ehhez a feladathoz. A csapat meglehetősen színes háttérrel rendelkezik, részt vesznek benne ugyanis volt Tesla, vagy éppen Mercedes-Benz alkalmazottak is.

A fejlesztések ezt követően szép lassan meg is indultak. A vállalat először teszt pályákat tekintett meg a GoMentum Station-nel karöltve, írta a The Guardian. Ezt követően létrejött a SixtyEight Research, egy cég, ami szorosan köthető az Apple-höz, és szintén csak Kaliforniában rendelkezik néhány létesítménnyel, egészen pontosan Sunnyvale-ben. Azonban a cég nem maradt sokáig az Egyesült Államokban, ugyanis részt vettek egy európai autós konferencián, amiről az AppleInsider is írt. Ezek után kezdett fizikai formát ölteni a projekt, hála a Torc Robotics-nak, akit az Apple bérelt fel, hogy két Lexus SUV-t szereljen fel szenzorokkal, ezt a New York Times derítette ki.

 

2016-ban már nyílt titok volt a Titan, még a Tesla vezér Elon Musk is megjegyezte „Elég nehéz valamit titokban tartani, ha felveszel rá 1 000 mérnököt.” A Reuters szerint a cég még töltő állomások iránt is érdeklődött az elmúlt években, ez az év volt az, amikor a projekt kicsit felrázódott és a vezetőség lecserélődött, több embert is elbocsájtottak, majd az Apple az önvezető-platform felé fordította a figyelmét.

A dolgok 2017-re tértek vissza a rendes kerékvágásba, amikor a cég engedélyt kapott Kalifornia államtól, hogy közutakon tesztelhessék az önvezető-platformjukat (The Verge), majd tesztpályákat lízingelt Arizónában. Ezen felül meg is jelöltek egy határidőt még ennek az évnek a végére, hogy eldöntsék milyen irányba haladjon majd a Titan, írta a Bloomberg.

A projekt bizonyára jól haladt, ugyanis 2018 januárjára az Apple már 27 önvezető járművel rendelkezett Kaliforniában. Ezt követően felreppent egy olyan hír is, hogy a Volkswagen-nel karöltve önvezető furgonon dolgoznak a dolgozóik számára, amiről a New York Times is beszámolt. A teszt járművek száma az idő múlásával egyre csak növekedett, 2018-ban pedig megtörtént az Apple első autóbalesete.

2019 és 2020 nem voltak éppen a legaktívabb évek a Titan számára, legalábbis mi nem hallottunk sokat felőle. Igaz, az Apple elbocsájtott 200 alkalmazottat, és felvásárolt egy Drive.ai nevű vállalatot. Ezzel el is érkeztünk napjainkig, vagyis 2021 végére, a cég most leginkább azon foglalatoskodik, hogy elrendezze a gyártást, és megtalálja a legmegfelelőbb beszállítókat.

Ne felejtsétek el, hogy ez egy két részes cikksorozat első része, aminek a folytatását ezen a linken találjátok, itt beszélünk majd a dizájnról, névről, és a megjelenésről is.

 

Forrás: AndroidAuthority

 

Kapcsolódó tartalom:




Kommentek megjelenítése