Az Apple 2x nagyobbat nőtt a Samsungnál, a Huawei sehol sincs

Tech Hírek   |   2021.08.02 - 08:38   |   Írta: L Ferenc   |   1040
02. aug Az Apple 2x nagyobbat nőtt a Samsungnál, a Huawei sehol sincs

Minden jel arra mutat, hogy az okostelefonok piaca kezd magához térni a koronavírus sokk után.

Az IDC piackutató cég arról számolt be, hogy az idei esztendő második negyedévében globálisan mintegy 313,2 millió smartphone talált gazdára, ami az egy évvel ezelőtti 276,6 milliós mennyiséghez képest mintegy 13,2 százalékos növekedést jelent.

A világpiacot továbbra is a Samsung uralja, azonban a dél-koreai vállalat mindössze 9,3 százalékkal tudott javítani az eladási számain. Idén április és június között 59 millió Samsung okostelefont adtak el világszerte, ami azt jelenti, hogy a cég piacrésze 19,5 százalékról 18,8 százalékra csökkent.

Az örök rivális Apple a jelzett időszakban 17,8 százalékkal tudott növekedni, melynek köszönhetően a piacrésze 13,6 százalékról 14,1 százalékra emelkedett. Az amerikai gyártó 2021 második negyedévében 44,2 millió mobilt dobott piacra, és ez a harmadik hely megszerzéséhez volt elegendő.

A Samsung és az Apple közé az a Xiaomi ékelődött be a második helyre, mely kínai vállalat elképesztő mértékű, 86,6 százalékos növekedést regisztrált. Az idei év második háromhónapos időszakában 53,1 millió Xiaomi okostelefon talált gazdára, ami azt jelenti, hogy a vállalat piacrésze egy év alatt 10,3 százalékról 16,9 százalékra katapultált.

A Huawei sehol sincs a kimutatásokban, ami persze nem meglepő. Az amerikai-kínai kereskedelmi háborút alaposan megszenvedő kínai gyártó az utóbbi időkben már csak Google szolgáltatások nélküli androidos telefonokat dobhatott piacra, legújabb készülékein pedig már nem is Android, hanem Harmony operációs rendszer teljesít szolgálatot.

A Huawei piacrészét a már említett Xiaomin kívül a többi kínai gyártó vette át. Ilyen például a BBK konszern zászlóshajó brandje, az Oppo. Utóbbi 37 százalékos növekedést követően immár 10,5 százalékos szeletet hasít ki magának a piaci tortából. Ugyancsak jelentőset, 33,7 százalékot nőtt a BBK másik márkája, a Vivo, melynek piacrésze jelenleg mintegy 10,1 százalékra tehető. Ez a két gyártó jelenleg a toplista negyedik és ötödik helyén tanyázik.

A szakértői előrejelzések arról szólnak, hogy a kínai gyártók előretörése a közeljövőben tovább fog növekedni, ami azt jelenti, hogy mind a Samsungnak, mind az Apple-nek igen komoly harcra kell felkészülnie. 

Kapcsolódó cikkek:




Kommentek megjelenítése