Hatalmas siker az iPhone 12, főleg a Pro Max
Az Apple aktuális mobiljai világszerte igen jól fogynak.
Az Apple az iPhone 6 2014-es debütálása óta nem jegyezhetett fel olyan sikeres piaci startot, mint most legutóbb az aktuális iPhone 12 sorozat esetében. A Counterpoint Research piackutató cég adatai szerint az iPhone 12 termékcsalád tagjai idén áprilisban lépték át a lélektani 100 millió eladási mennyiséget, vagyis alig 7 hónappal a forgalmazás megkezdését követően. Összehasonlításképp, az elődmodell iPhone 11 szériának ugyanehhez a produkcióhoz 9 hónapnyi időre volt szüksége.
7 évvel ezelőtt az iPhone 6 azért vett igen jó rajtot, mert egyrészt új külcsínnel támadt, másrészt pedig a korábbiaknál jelentősen nagyobb kijelzőket vonultatot fel, de 2020-2021-ben vajon mi lehet az iPhone 12 sikerének a kulcsa? Szakértők szerint a legújabb almás mobilok elsősorban a remek minőségű OLED kijelzőknek, illetve az 5G támogatásnak köszönhetik a sikerüket. Illetve annak, hogy a COVID miatt az eredetileg tavalyra tervezett mobilvásárlással kivártak 2021-ig.
Érdekesség továbbá, hogy az aktuális szériából a legnagyobb méretű, legnagyobb tudású és egyben legdrágább iPhone 12 Pro Max fogy a legjobban. Ez a modell konkrétan 29 százalékos házon belüli részesedést hasított ki magának, szemben a iPhone 11 Pro Max által tavaly ilyenkor produkált 25 százalékos értékkel. Többek közt ennek is köszönhető, hogy nőtt az átlagos eladási ár, illetve, hogy az első 7 hónapban az elődjénél 22 százalékkal nagyobb bevételt hozott az 12-es széria.
A nagykijelzős élvezetekre a jelek szerint egyébként leginkább az amerikai vásárlók nyitottak: az első 7 hónapban globálisan eladott iPhone 12 Pro Max mennyiség mintegy 40 százaléka az Egyesült Államokban került forgalomba.
Kapcsolódó cikkek:
- A legnagyobb durranás: iPhone 12 Pro Max teszt
- Az Apple legyűrte a Samsungot
- Fontos fejlesztést kap az iPhone 13 Pro kamerája