Az Apple Music-nak még nőnie kell riválisához
A Spotify nyilvánosságra hozta felhasználóinak számát.
Bizony vannak különbségek a két zenei szolgáltató felhasználói között. A Spotify nyilvánosságra hozta ugyanis, hogy összesen 140 millió (prémium és ingyenes) felhasználója van. Noha ez a szám tavaly ilyenkor még „csak” 100 millióra rúgott, úgy tűnik, hogy rákapcsoltak azóta.
A június eleji WWDC keynote-on az Apple elárulta, hogy az almás zenei szolgáltatás 27 millió taggal büszkélkedhet. Igaz, az Apple Music csak felhasználónként egyszer, egyetlen próba idejére használható 3 hónapig ingyenesen, utána kizárólag fizetős formában vehető igénybe. Míg a Spotify kínál ingyenes hozzáférést is.
További különbség, hogy a Spotify 2008 októberében kezdte meg működését, míg az Apple Music 2015. júniustól. Ez a korai nyitás a piacon azért nagyban segítette a Spotify-t, hogy a legnépszerűbb zenei streaming szolgáltatóvá váljon.
Ugyanakkor most dobhatott az is a felhasználók számán valamelyest a legnépszerűbb szolgáltatónál, hogy például Taylor Swift 2014 óta tartó Spotify-bojkottja is véget ért, és visszavonta kizárólagosságát a legsikeresebb, 1989 című albumára, az Apple Music-tól. Az utóbbi kizárólagos megegyezés egyébként egy hosszú csatározás nyomán született az almás vállalattal.
Úgy fest, az Apple viszont igyekszik a képi tartalmak felé nyitni, legalábbis erre lehet következtetni az augusztusban induló Carpool Karaoke és Planet of Apps című műsorok készítéséből.
Forrás: AppleRider/ Apple Insider
Kapcsolódó cikk:
- Az Apple Music indulása óta gyorsabban növekszik a Spotify
- Taylor Swift nyílt levélben kritizálta az Apple új zenei szolgáltatását
- Sztárözönnel érkezik a Carpool Karaoke az Apple Music-ra