4K, HDR és Dolby Vision az Apple TV 4K készüléken
A cikk bemutatja, hogyan állítható be az Apple TV 4K úgy, hogy páratlan 4K-, HDR- és Dolby Vision-minőségben legyen része.
Az Apple TV 4K úgy lett kialakítva, hogy teljes mértékben kiaknázható legyen vele a 4K-s HDR technológia. A készülék így lenyűgöző élményt nyújt, és hihetetlenül egyszerűen élvezhetők az eddig soha nem látott minőségű filmek a televízión. Az Apple TV 4K a következő 4K-s megjelenítési formátumokat támogatja:
- 4K-s standard dinamikatartomány (SDR): Olyan 4K-s televíziók esetén, amelyek nem támogatják a HDR10 vagy a Dolby Vision formátumot.
- 4K-s nagy dinamikatartomány (HDR): Olyan 4K-s televíziók esetén, amelyek a HDR révén szélesebb színtartományú és nagyobb fényerejű videókat tudnak megjeleníteni.
- 4K-s Dolby Vision: Olyan 4K-s televíziók esetén, amelyek a HDR révén szélesebb színtartományú és nagyobb fényerejű videókat tudnak megjeleníteni a televízióhoz optimalizált módon.
Amikor először csatlakoztatja az Apple TV 4K készüléket olyan 4K-s televízióhoz, amely támogatja a HDR10 vagy a Dolby Vision formátumot, felszólítást kaphat arra, hogy futtasson egy rövid tesztet a formátumok ellenőrzéséhez. A képernyőn megjelenő útmutatót követve futtassa a tesztet, és ellenőrizze, hogy tiszta-e a kép. Ha az Apple TV 4K nem tud megbizonyosodni arról, hogy a televízió alkalmas a Dolby Vision vagy a HDR10 formátumú videók megjelenítésére, automatikusan visszavált az előző üzemmódra.
Annak ellenőrzéséhez, hogy az Apple TV 4K melyik megjelenítési módot alkalmazza, lépjen a Beállítások > Videó és hang menüpontba. Itt manuálisan kiválaszthatja a kívánt megjelenítési formátumot.
A lehető legjobb képminőség elérése
Az Apple TV 4K a lehető legkiválóbb vizuális élményt nyújtja a 4K-s televízió jellemzőinek függvényében. Időnként előfordulhat azonban, hogy valamilyen probléma lép fel, vagy hogy manuálisan kell ellenőriznie a konfigurációt. Például a következő problémákat tapasztalhatja:
- A televízió által nyújtott kép színei nem megfelelők vagy vakítóak, illetve csak időnként van vagy egyáltalán nincs kép.
- Időnként fehér zaj, vibrálás vagy villódzás tapasztalható.
- Nem használható a HDR vagy a Dolby Vision a támogatott televízión.
- Hangproblémák vannak, például időnként megszakad a hang, zaj hallható, vagy a hang és a kép nincs szinkronban.
Kövesse az alábbi lépéseket, ha fellépett a fenti problémák egyike.
Annak ellenőrzése, hogy a televízió támogatja-e a HDR10 vagy a Dolby Vision formátumot
Ahhoz, hogy az Apple TV 4K automatikusan beállítsa a HDR10 vagy a Dolby Vision megjelenítési formátumot, a televíziónak meg kell tudnia jeleníteni a HDR10 vagy a Dolby Vision formátumú videókat 60 Hz-en (Európában 50 Hz-en).* Ha nem tudja, hogy a televízió mely formátumokat támogatja, nézze meg a készülék használati útmutatóját.
A megfelelő HDMI-bemenet és beállítások használata
A televíziótól függően szükség lehet egy másik HDMI-bemenetre a televízión a kiváló minőségű, 4K-s vagy HDR formátumú videókhoz. Például néhány televízió a HDR formátumot csak a 2. HDMI-bemenet vagy a 3. HDMI-bemenet használatakor támogatja. Nézze meg a televízió használati útmutatójában, hogy melyik bemenet használható a 4K és a HDR formátumhoz.
A megfelelő HDMI-bemenet használatán kívül szükség lehet arra is, hogy engedélyezze a HDR10 vagy a Dolby Vision formátumot a televízió megjelenítési vagy HDMI-beállításaiban. Előfordulhat, hogy a beállítás neve nem HDR10 vagy Dolby Vision, hanem például Ultra, Mély, illetve Speciális videó vagy szín.
A televízió szoftverének frissítése
Ha probléma lépett fel a képpel, például nem megfelelőek vagy vakítanak a színek, hiányoznak részek a képből, vagy a hang és a videó nincs szinkronban, gondoskodjon arról, hogy a televízió a legújabb szoftvert futtassa. A legtöbb 4K-kompatibilis televízió és vevőegység tud csatlakozni Wi-Fi- vagy Ethernet-hálózathoz szoftverfrissítés céljából. Ha segítségre van szüksége a szoftver frissítéséhez, nézze meg a televízió beépített súgóját, a használati útmutatóját vagy a gyártó webhelyét.
A HDMI-kábel ellenőrzése
A 4K-s videókhoz – különösen a HDR10 és a Dolby Vision esetén – olyan HDMI-kábelre van szükség, amely kompatibilis ezekkel a formátumokkal. Az Apple olyan HDMI-kábelt javasol, amelyen megtalálható a „Compatible Dolby Vision” jelölés, mert tesztelték az Apple TV 4K készülékkel és számos televízióval. Ilyen kábel például a Belkin Ultra High Speed HDMI-kábel.
Egyéb komponensek ellenőrzése
Ha egyéb komponenseket is használ, például AV-vevőegységet, HDMI-kapcsolót vagy hangprojektort, ideiglenesen közvetlenül a televízióhoz csatlakoztassa az Apple TV 4K készüléket. Ellenőrizze a következőket, ha a probléma nem lép fel, amikor a készülék közvetlenül a televízióhoz kapcsolódik:
Vevőegység vagy hangprojektor
Ha AV-vevőegységet vagy hangprojektort használ, ellenőrizze rajta a funkciókat, a csatlakozásokat, a beállításokat, valamint az alábbiakat:
- Ellenőrizze, hogy a vevőegység alkalmas-e 4K és ennél nagyobb felbontású videók megjelenítésére, és hogy olyan HDMI-bemeneteket használ-e, amelyek támogatják a 4K-s és a HDMI 2.0/HDCP 2.2-es jeleket.
- A HDR10 vagy Dolby Vision formátumot támogató vevőegységek gyakran csak a firmware frissítése után tudják kezelni az ilyen formátumú videókat.
- A frissítés után ellenőrizze a megjelenítési és HDMI-beállításokat a vevőegységen, mert szükség lehet a speciális HDMI engedélyezésére.
- Ellenőrizze, hogy az Apple TV 4K és a televízió, valamint a vevőegység közötti kapcsolatot biztosító HDMI-kábelek kompatibilisek a 4K-s és HDR-videókkal.
Egyéb HDMI-kiegészítők
Előfordulhat, hogy HDMI-kapcsolódoboz, HDMI-elosztó vagy az Apple TV 4K készüléket és a televíziót csatlakoztató egyéb kiegészítő okoz zavart a HDMI-jelek feldolgozásában. Ha az ilyen kiegészítők eltávolítása után elhárult a probléma, ellenőrizze, hogy az adott gyártó terméke támogatja-e 4K-s és HDR-videókat.
Forrás: Apple
Kapcsolódó cikkek:
- A MacBook Pro és a MacBook elindítása a kijelző felnyitásával vagy az áramforráshoz való csatlakoztatásával
- Tudnivalók a töltőtokkal rendelkező AirPods fülhallgatóról
- Navigálás az iPhone X készüléken ujjmozdulatokkal - Support