Csatlakozott az Apple autós projektjéhez a Ford egy korábbi vezetőségi tagja

Apple Hírek   |   2022.05.04 - 14:02   |   Írta: Hidasi Ákos   |   578
04. máj Csatlakozott az Apple autós projektjéhez a Ford egy korábbi vezetőségi tagja

A legfrissebb hírek és találgatások az Apple (nem is olyan) titkos elektromos autó projektje kapcsán.

 

Az Apple felvette a Ford egyik korábbi vezetőjét, aki az iPhone-okat gyártó céget autóipari szakértelemmel fogja tudni ellátni. Ez pedig sokak legnagyobb örömére kétség kívül azt sugallja, hogy az almás vállalat titokzatos elektromos autó projektje még mindig él.

Desi Ujkashevic, a Ford korábbi globális biztonságtechnikai igazgatója csatlakozott tehát a szoftveróriás teljesen elektromos önvezető autó kifejlesztésére irányuló erőfeszítéseihez, amelyet eddig késések, szabályozási problémák és vezetői távozások kísértek. A Bloomberg, amely elsőként számolt be a vezetői csapat bővüléséről, meg nem nevezett forrásokra hivatkozott a hír közlésekor.

Ujkashevic a Fordhoz való 31 évvel ezelőtti csatlakozása óta számos pozícióban dolgozott, többek között az elektromos autók fejlesztése, járművek külső és belső terének, valamint alvázkomponenseinek fejlesztése is tartozott az évek során a feladatkörei közé - derül ki LinkedIn-profiljából. Dolgozott a Ford és a Lincoln városi terepjáróin, valamint a Ford Fiesta és Focus autókon is. Legutóbb az összes jelenlegi és jövőbeli program biztonsági stratégiájáért (beleértve az önvezető járműveket is), a vállalati szabályalkotásért, a fejlett stratégia fejlesztéséért, a helyszíni szerviztevékenységekért és a program biztonsági megfeleléséért felelt a Ford honlapján található életrajza szerint. Korábban az észak-amerikai járműprogramok mérnöki igazgatója is volt.

Ujkashevic csatlakozása segíthet az Apple-nek abban, hogy a vállalat átvészelje az önvezető prototípusok közutakon való tesztelése során felmerülő szabályozási akadályokat, ezen a területen ugyanis tapasztalt veteránnak mondható a korábbi Ford vezetőségi tag. A mérnöki és biztonsági protokollok terén szerzett szakértelme szintén segíthet az Apple elektromos autó projektjének irányításában.

Az almás vállalat egyelőre nem adott ki semmilyen közleményt a Ujkashevic felvételéről, nem kívánta kommentálni a vezetői csapat legújabb tagjának csatlakozását. A Ford ezzel szemben kiadott egy közleményt az elmúlt napokban, amelyben elmondják, Desi Ujkashevic visszavonult az autógyártó cégtől.

Az Apple és a Ford egymás vezetői közül csábítanak el tehetségeket, mióta a kaliforniai cupertinói székhelyű vállalat 2014-ben elindította a Project Titan kódnévre keresztelt autós projektjét. A projekt a Szilícium-völgy talán legismertebb titka, és évek óta keringenek pletykák, amelyek a projekt létezését firtatják. 2017-ben az Apple vezérigazgatója, Tim Cook végül nyilvánosan is elismerte a programot, és a bejelentés megtételekor azt is elmondta, hogy a vállalat a söfőr nélküli vezetési rendszerekre összpontosít.

A Cook megjegyzései óta eltelt öt évben a programról szóló hírek többsége új alkalmazottakról vagy magas rangú távozókról szólt. Nem csak az Apple csábította ugyanis a saját cégéhet a Ford szakértőit, hanem fordítva is megtörtént hasonló. Szeptemberben például a Ford vette fel Doug Field mérnöki vezetőt, aki korábban az Apple speciális projektekért felelős csapatát vezette. A Ford azért döntött az Apple korábbi vezetőségi tagja mellett, hogyaz újonnan csatlakozó vezető szoftveres és fejlett technológiai szakértelmet biztosítson az autógyártó számára. Fieldet, a Tesla korábbi vezetőjét, aki a Model 3 bevezetésében is segédkezett, az Apple Watch vezetője, Kevin Lynch váltotta fel. Lynch elmondta, hogy a projekten dolgozva a legfőbb célja, hogy 2024-ben piacra dobjon egy autót. Ez egyébként az azóta döcögősen haladó projektmenet miatt változott, jelenleg az Apple 2025-re tervezi teljesíteni az elektromos autó projektet, ami viszont még így is egy meglehetősen ambíciózus vállalásnak hangzik. Ez viszont természetesen még semmi biztosat nem jelent, közel sem vehetünk mérget arra, hogy a vállalat nem fut bele előre nem látható problémákba, amelyek akár évekkel is eltolhatják a végső bemutatás dátumát.

Az Apple által gyártott elektromos autót övező pletykák egyre-másra kaptak szárnyra az elmúlt évek során. A jelentések egy ponton például azt sugallták, hogy az almás vállalat valójában nem is egy teljes autó kifejlesztését célozta meg, hanem inkább egy autógyártóval együttműködésre lépve fejlesztené ki az önvezető technológiáját. Ezen a ponton az is felmerült egyébként, hogy esetleg nem egyetlen autógyártó vagy autó típus sajátossága lehetne az Apple által gyártott szoftver, hanem akár több autógyártó számára is elérhetővé tehetné a vállalat.

Összefoglalva egyelőre sajnos teljesen biztos információkat nem lehet tudni az autó érkezésének időpontjáról vagy a fejlesztési folyamat jelenlegi állásáról, azonban az mindenképpen egy bíztató jel, hogy az Apple új, magas rangú vezetők felvételétől sem riad vissza a projekt elkészülte érdekében. Illetve az is bizakodásra ad okot, hogy a most felvett Desi Ujkashevic (többek közt) az autók biztonságos tesztelésének is a szakértője, ami arra engedhet következtetni, hogy a teszt fázis sincs messze a gyártó számára. Akárhogyan is áll a projekt, az egészen biztos, hogy mi izgatottan várjuk a fejleményeket, illetve természetesen az autó bemutatását is, amire reméljük, hogy 2025-ben valóban sor kerül majd.

Forrás: Techcrunch

Kapcsolódó cikkek: 

 

 


Kommentek megjelenítése