Disney Sorcerer's Arena・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2020.06.09 - 11:00   |   Írta: Ca$h   |   1598
09. jún Disney Sorcerer's Arena・Tesztlabor

A Disney se maradhatott ki az akció RPG őrületből.

Bevallom a játék megtekintésének első pillanatától fogva, egyfajta erőltetett, ránk erőszakolt izzadtságszagot éreztem. Disney Arena? Mindenki kedvenc ártatlan és cuki mesehősei egymást mészárolják (persze erőszak és vérmentesen) egy hatalmas arénában ahol az fog kiderülni hogy ki a leghatalmasabb varázsló? Eleve mondjuk a Toy Story hősei hogyan illenek bele egy ilyen koncepcióba és még sorolhatnám a megerőszakolt karaktereket egymás után. De oké, rendben, legyen, akkor most nyitottak leszünk erre a kérdésre és tágra nyílt elmével neki is állok a tesztelésnek. Hölgyeim és Uraim, Disney Arena, harc a legjobb címéért.

Ahogyan azt már korábban írtam a Disney Arena egy klasszikus akció RPG fajta, amikor csapatot építünk, gyúrjuk őket és daráljuk magunkat előre a sztoriban. A gond itt csak az hogy nincsen semmilyen sztori, ami valójában nem is olyan nagy baj, mert a legtöbb esetben ezeket úgyis átnyomjuk, de legalább látszódott volna a készítőkön, hogy valamennyire igyekeznek, de sajnos nem. A csapatunk létszáma maximum őt fős lehet, eleinte bármilyen meséből lehet pozitív vagy negatív karakter. Idővel elérhetőek lesznek olyan kampányok ahol mondjuk csak gonosz (villain) lehetünk, ezek némi szint és nehézséget visznek a játékmenetbe. Apropó játékmenet, itt is ugye mint minden más esetben leszünk mi és velünk szemben az ellenséges csapat, akik lehet hogy több hullámban támadnak ránk (eddig három volt a maximum ami szembejött). Nekünk az lesz a feladatunk hogy legyőzzük őket, a formációnak nem sok jelentősége van lévén az első sor is támadhatja a másodikat és így tovább, sokkal inkább a képességeken lesz a hangsúly. Például a Szörny Rt. Sully tud „tauntolni” aminek a lényege, hogy mindenki őt támadja, ilyenkor némi időt nyerve a többieknek arra hogy összeszedjék magukat. Lesznek gyógyító, lesznek egyéb támogató képességek. A legtöbb hősnek lesz egy sima támadása, egy AoE (Area of effect) képessége és egy szuperje ami egyszerre több ellenséget is letakarít, esetlegesen az egész képernyőt. A játékmenetet kicsit meg tudjuk fűszerezni varázslatokkal, amik igencsak nagy választákban állnak majd a rendelkezésünkre, a végefelé már több tucatnyi lesz belőlük, de egyszerre sajnos csak kettőt rakhatunk be.

A harc szerencsére automatizálható, illetve kétszeres sebességre is fel lehet gyorsítani, mert legyen bármilyen változatos és viszonylag látványos, mégis elég hamar bele lehet unni, mert sajnos túlságosan repetitív, de ez egyébként az egész stílusra jellemző. A Disney Arena grafikája közepesnek mondható, a kicsit rajzfilmes stílus jól fekszik neki, de a manapság igencsak erős mezőnyben nem számít kiemelkedőnek semmilyen szinten. A játék alatt szóló aláfestő zene viszont dallamos néhol kifejezetten gyönyörű, ebben nagyon jeleskedik a játék, a hangok stílusosak, de egyébként semmi különös. Hőseink nem kapnak tapasztalati pontot, nem fejlődnek maguktól, szintjüket a sajátunkhoz tudjuk felhúzni újra és újra, ha van elég aranyunk illetve XP löttyünk. Eleinte ezekből bőségesen lesz raktáron, hozzászoktatnak minket a dologhoz, majd amikor elfogy és rájövünk hogy nem éppen a legjobb hősökbe tettük bele a sok nyersanyagot marad a döntés, hogy most akkor a végtelenségig farmolunk némi nyersi fejében vagy jó mélyen belenyúlunk abba a bizonyos pénztárcába. A játékra alapvetően jellemző a gyomorforgatóan agresszív üzleti modell. Amikor elkezdjük a napi játékot kb. minden menü után a pofánkba dobnak egy piszkosul drága csomagot, aminek az ára 9.99-19.99$ között mozog. Mindezért kapunk mondjuk annyi kártyát amiből meg tudunk idézni egy hőst és némi ritka nyersanyagot amiből ruhát tudunk neki összerakni. A hat területre felosztott felszerelés farmolása, Tier lépdelése, számomra nagyon kedvelt módszer, főleg akkor ha a ruhadarabokat lehet simán csak játékkal is farmolni, sajnos a Disney Arenában ez csak Tier3-ig tehetjük meg, utána már kombinálni kell és ritka cuccokat gyűjteni, ha el akarjuk érni a Tier4-et. A képességeket egyébként csak Tier3 után tudjuk fejleszteni, szintet léptetni illetve az ehhez szükséges nyersanyagokat meg a legkönnyebb inkább megvásárolni valódi pénzért, persze ha eljutunk olyan szintre akkor legtöbb esetben lesz valami későbbi pálya vagy torurnament esetlegesen klubon belüli csere, mint másodlagos opció, csak ugye ehhez is el kell jutni erre a szintre. Úgy érzem, hogy mind a fejlődést, mind pedig a felszerelések szintezését, képességek fejlesztését túlbonyolították, főleg ha belegondolunk hogy a célcsoport nagy eséllyel a kisebb korosztály, akik biztosan apucihoz fog fordulni hogy lécci lécci még ezt a csomagot vedd meg nekem. Mint mindig most is a szülők fognak szívni, de ezt már szerintem mindegyikünk megszokhatta.

Tennivaló egyébként lesz bőven a játékban, a legtöbbjük célja a farmolás lesz, de sajnálatos módon nem elég hogy ott lesz a stamina rendszer, tehát ha ez elfogy akkor várnunk kell a feltöltődésre, mert ha nincsen stamina nem tudunk játszani, vagy dönthetünk hogy videót nézünk, kérünk a klántársaktól és természetesen 50 gemért fel is tölthetjük azt. 240 gem 1.99$ dollár tehát 50 centért avagy merészen lefelé kerekítve 150 forintért ezt meg is tehetjük, nem tudom érzitek it a pénzéhséget? Ha mindez nem lenne elég, ha éppen van épen elég staminánk és még gemünk is, meg vastagok vagyunk mint állat, akkor is a legtöbb tevékenység time limites, hogy ez mit jelent? Ha mondjuk más játékosok ellen szeretnénk játszani a Sorcerers Tournamentben, akkor egyrészt erre egy nap csak ötször van lehetőségünk, majd egy lejátszott meccs után még várnunk kell tíz percet hogy újra játszhassunk. Bevallom ilyennel még sose találkoztam, olyan érzésem volt mintha kifejezetten szivatni akartak volna a készítők. Egyébként lesznek itt kihívások, conquest, dungeon és számtalan kampány illetve esemény is. tennivaló van bőven, le tudja kötni az embert akár egész napra, főleg hogy a legtöbb dolog időlimites és újra és újra vissza kell néznünk ha minden lehetőséget ki akarunk használni.

Gondolom érezhető volt a tesztből, hogy nem voltam különösebben lenyűgözve a Disney Arénától, mert nem elég hogy csak egy középszerű játék, semmiben nem jeleskedik maximum csak a zenében, de mindezek mellett pofátlanul pénzéhes, lehúzós és még szívat is minket ott ahol tud. Nem igazán tudom milyen mazochista akar ilyen játékkal játszani, a szülőknek meg azt tanácsolom hogy messziről kerüljék el nehogy a gyerek véletlenül beleszeressen, mert akkor nekik végük. Tiszta lelkiismerettel igazából senkinek sem ajánlanám ...

Szerintünk: 2/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.


Kommentek megjelenítése