AFK Journey・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2024.08.30 - 06:00   |   Írta: Ca$h   |   85
30. aug AFK Journey・Tesztlabor

Hihetetlen, hogy a mobil játékok milyen szinten vannak ma már.

Én még kristály tisztán emlékszem azokra az időkre, amikor olyan 2008-2009 környékén először játszottam mobilos játékokkal, emlékszem milyen színvonalat képviseltek, emlékszem hogy egy Angry Birds vagy egy Cut the Rope igazi csúcskategóriának számítottak, a kedves kézzel rajzolt stílusukkal. Mindenki lenézte a mobilpiacot, mindenki azt mondta, hogy a tapiképernyő semmire sem jó, aztán nézzétek meg most hol tartunk. Genshin Impact, Raid: Shadow Legends, CoD Mobile, Fortnite, most meg itt van az új üdvöske az AFK Journey. Amikor először megláttam a trailert nem hittem a szememnek, pedig nem volt kamu semmi amit mutattak belőle, ez a játék bizony így néz ki nem vitás. Szereted a Mangát? Szereted az Animét? Szereted a JRPG játékokat? Hát akkor barátom ne menj sehova, melegítsd a telódon a 6-7giga szabad helyet, mert itt van az új kedvenc.

Már maga a cím is nagyon vicces, mert ugye az AFK egy ősrégi online gamerek közt elterjedt kifejezés, ami azt jelenti, hogy Away From Keyboard, tehát az aktuális játékos éppen nincsen gép előtt. Ez egy nagyon fontos része lesz a játéknak, ugyanis a kis harcosaink akkor is dolgozni fognak, ha mi éppen nem vagyunk képernyő előtt, sőt mi több én mielőtt el kezdtem volna tesztelni a játékot, konkrétan egy hónapon keresztül csak összeszedtem a napi ingyen lootot amit az embereim AFK hordtak össze. Ennek köszönhetően úgy álltam neki az egésznek, hogy a karaktereim már közel lvl200-asok voltak. Beton erősek lettek, ennek köszönhetően nem kellett szarakodnom a nehézséggel, hanem úgy haladtam végig a sztorin mint kés a vajon. Nem vagyok biztos benne, hogy játékélmény szempontjából ez volt a legjobb megoldás, mert sokáig kb. semmi kihívás nem volt benne, de tény hogy legalább gyorsan haladtam, mindent időben kitapasztalhattam.

De akkor milyen játék is ez az AFK Journey? Az első és legfontosabb tulajdonsága, hogy valami egészen elképesztően, álleejtősen, döbbenetesen gyönyörű, kb. olyan mint a világ legjobb Anime-jéből csináltak volna egy játékot, én nagyon szeretem ezt a stílust, szóval nálam jó sok plusz ponttal indult eleve. Aztán a második legfontosabb tulajdonsága, hogy akció RPG, amiben folyamatosan gyűjteni fogjuk a hősöket, fejleszteni őket, sokat, nagyon sokat harcolni, olyan harcrendszerrel amitől az állunk le fog esni. Egyszerű, látványos, piszkosul élvezetes, nem is sejtenétek mennyire tele van kihívással. Első körben mindenképpen érdemes végigjátszani a történetet, először is azért mert végre minőségi, érdekes, nagyon jó történetet adtak a játéknak, ami végig minőségi szinkronhangokkal van prezentálva, tripla A kategóriás a sztori, mindenkinek melegen ajánlanám. Ha megvagyunk, akkor a hősöknek legalább a 80-90%-val rendelkezni fogunk, ami biztos alapot nyújthat ahhoz hogy belevágjunk az endgame-be.

Az AFK Journey (innentől csak AFKJ) készítőin látszik, hogy nagyon sok tapasztalattal rendelkeznek, nem csak a fejlesztés hanem a gamerkedés terén is. Sikerült tényleg az ég világon minden olyan dolgot kiküszöbölni, ami az ilyen játékoknál frusztráló és unalmas szokott lenni. Eleve ott van a folyamatos passzív loot gyűjtés, ami nem is gondolnátok milyen sokat számít a folyamatos fejlődéshez. Aztán összesen hat kaszttal (Support, Rogue, Mage, Warrior, Deffender, Artillery) fogunk találkozni, mindegyiknek lesznek felszerelései, amik közösek, tehát nem kell állandóan pakolgatni és külön fejleszteni a felszereléseket, hanem lesz egy egységes mondjuk „Warriror” felszerelés, amit ha fejlesztünk, minden egyes Warriornak meglesz és minden egyes Warrioron ott is lesznek a ruhák és fegyverek. A hősök gyúrása is nagyon egyszerűen működik, ki kell választanunk öt kedvenc hőst, és elég csak őket fejleszteni, az összes több hős ennek az ötnek, úgymond a „kontroll csoportnak” az átlagszintjét fogják megkapni. Tehát ha a csoportban mindenki 100-as szinten van, akkor az összes többi hős is ezen a szinten lesz. De ha a csoportban csak kettő 100-as van és három 90-es, akkor a többi hős ennek az összegnek az átlagját fogja megkapni, tehát 94-esek lesznek. A hősöknek tehát tudjuk fejleszteni egységesen a felszerelését, a szintjét, de lesz ezen kívül egy harmadik dolog is, mégpedig az úgynevezett „soul sigilek” ezeket nevezzük inkább karakter kártyáknak. Ezek fognak ahhoz kelleni, hogy a kedvenc karinkkal tiert tudjunk lépni. A tierek lényege természetesen, hogy minél magasabb annál többet sebez, a rangsor a szokásos módon fog működni; Rare, Elite, Epic, Legendary, Mythic, Supreme annyi csavar van csak benne, hogy mindegyiknek lesz egy + szintje is, ezzel megduplázva a lehetséges rangok mennyiségét. A rangokkal nem csak erősebbek lesznek a hősök, hanem egyre több skillel is rendelkezni fognak, illetve Supreme után elérhetővé válik mindenkinek egy kabalatárgy is, amit külön tudunk fejleszteni, ezzel még erősebbé téve kedvenceinket. Nekem egy hónap passzív farmolás és egy hónap aktív gamerkedés után három teljesen kimaxolt Supreme+, három Supreme és öt bitang erős Mythic karaktert sikerült összekukáznom, ami azért eléggé szép teljesítmény, a seregem összereje 782 millió lett.

Ahogyan ez a hasonló játékoknál lenni szokott, a sztori és az azzal járó farmolás, kihívások, küldetések és mellékküldetések csak arra valók, hogy megismerjük a játékot. Az igazi kaland akkor indul el, amikor belevágunk az endgame-be, kiszedjük az összes hőst, igyekszünk őket minél magasabb tierbe rakni és minden egyes nap teljesítjük az Eventeket avagy az eseményeket. Amiből olyan sok lesz a játékban, hogy gyakorlatilag fel se tudom sorolni, illetve hétről hétre változnak is, egyesek eltűnnek és másik kettő jelenik meg helyettük. Látszik, hogy a játék mögött egy hatalmas kreatív csapat van, akik folyamatosan azért dolgoznak, hogy mi ne unatkozzunk, ne fásuljunk bele a farmolásba, élvezzük a játékot, szeressünk bele és minél többet költsünk rá. Apropó kedves F2P model; ahogyan az a koreai és kínai címekre jellemző, elképesztően adakozó (rewarding) a játék. Ha aktív vagy és sokat tolod vele, akkor olyan sok nyersanyaggal, ingame currencivel fogsz rendelkezni, hogy egyszerűen nem is kell rákölteni semmit. Ha meg mégis, akkor maximum csak havi előfizetésekre vagy kosztümökre. Mirael esküvői ruhája olyan forró, hogy még én is elgondolkoztam rajta hogy megvenném neki, csak hogy jobban érezze magát, ha már ilyen testtel ajándékozta meg a teremtő. Aztán persze mindenképpen érdemes csatlakozni egy aktív klánhoz, mert vannak olyan események, amik kifejezetten klánokra lettek kitalálva. 

Nagyon hosszasan tudnék még írni erről a játékról, módszerekről stratégiákról, formációkról, hogy nekem melyik kasztok váltak be a legjobban, milyen módon érdemes elhelyezni őket a térképen, eseményekről, a nemrég elindult új szezonról, aminek lassan vége van és már jön is a következő. Ez egy olyan játék, amivel érdemes foglalkozni, amire érdemes időt szánni, amivel tényleg nagyon sokáig el lehet lenni, egy unalmas percben, vagy órában, minden nap a héten van mit tenni. Mindezt teljesen ingyen, nem kell rákölteni egy forintot se, ha én mondom nekem elhitetitek. Azt hiszem csak egy 0.99-es kezdő pakkot vettem meg, hogy kapjak az egyik hősömhöz sigilt. Ennyi és nem több, mindezt két hónap alatt. Próbáld ki te is, garantálom, hogy nem fogod megbánni!

Szerintünk: 5/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.

 

Kapcsolódó tartalom:

>>> Lyssa: Godess of Rage játékteszt

>>> Call of Dragons játékteszt

>>> Whiteout Survival játékteszt


Kommentek megjelenítése