Napok óta nem megy az iMessage-m: Megoldódott a probléma köszönöm.

Tech Hírek   |   2015.11.10 - 11:36   |   Írta: H.A   |   15059
10. nov Napok óta nem megy az iMessage-m: Megoldódott a probléma köszönöm.

Asszem most jól jönne egy kis segítség, ha valaki megoldja a problémám egy iPhone fóliával és egy HasznaltAlma matricával gazdagabb lesz!

Pár napja kicseréltem az iPhone 6-om egy új 6S-re, még is csak egy Almás oldalt üzemeltettek gondoltam itt az ideje váltani. Az új telefon a kicsomagolás után kapott egy gyors szoftver frissítés, hogy tuti a 9.1 legyen rajta, aztán egy friss mentés a gépemre a régi készülékről, majd a mentést visszatoltam a 6S-re. HURRÁÁ! Totál rutin dolog,1000x csináltam már és nem nagyon kell utána babrálni, gyakorlatilag tökéletesen vissza tesz mindent az iTunes. Nem tudom driodnál, hogy működik ez a dolog, de az alma jól összerakta. 

Megvolt a nagy öröm, kezemben az új teló. Egyébként ez az első eset, hogy ilyen hamar befogok az iPhoneból egy S verziót. 

Aztán egyszer csak, talán egy nap használat után észrevettem, hogy valami nem ok. Az iMessage szolgáltatásom  az Apple ID e-mailcímeimmel ugyan működik, de a készülékem telefonszámát nem tudja a rendszer beregisztrálni. Így gyakorlatilag aki csak a telefonszámomat ismeri az nem tud nekem ingyen iMessage-t küldeni, és nem tud az Apple rendszerén keresztül FaceTime vagy FaceTime audio hívásokkal sem felhívni. Valamint, ha én küldök neki iMessage-t akkor az emailcímem jelenik meg a feladónál. Aztán ami nekem talán a legjobban hiányzik, hogy  nem mennek ki az SMS üzeneteim a laptopjaimról, mivel ott sem jelenik meg a Message alkalmazásban a telefonszámom. Én egyébként ezt funkciót rengeteget használom, egyébként itt vettem észre a hibát is az első nap. 

Gondoltam 10éves almás múlttal a hátam mögött nem lesz gond megoldani a problémát, TÉVEDTEM! 

Kezdtem a legegyszerűbb dolgoknál iMessage ki be kapcsolás FaceTime ki be kapcsolása , de sajnos semmi. Aztán jött a SIM kártya ki-be tétele a telefonba, ugyan is ilyenkor a rendszer magától beállítja az iMessage-et és a FaceTime-ot, de semmi. HMMM alakul a dolog, de természetesen nem adtam fel. Jött a hálózati beállítások visszaállítása, majd a hely és adatvédelmi adatok törlése. SEMMI! A probléma ugyan az, nem aktiválódik a telefon számom az iMessage-nél és a FaceTime-nál. Itt elkezdtem kicsit másfelé tapogatózni mivel szerettem volna elkerülni a telefon teljes törlését. Gondoltam ráeresztek egy iOS 9.2 béta szoftvert az felülírja az egész rendszert és talán megoldódik a problémám, nem jött be a dolog. Na gondoltam ennek már a fele sem tréfa én bizony felhívom az Apple ingyenesen hívható számát életemben először.

Apple (HU) – Támogatás – AppleCare:  06 80 983 436

Egyébként a beszélgetés felét már előre sejtettem és annak a nagy részét már meg is csináltam  előre a telefonon. Szinte biztosra vettem, hogy elküldenek majd egy SIM kártya cserére is, így is lett. Egyébként az első telefon hívásom valamikor reggel 8:30h körül volt és 12:30 kor fejeztem be a beszélgetést, akkor már angolul egy görög Apple alkalmazottal aki szintén nem tudott segíteni. A dolog pikantériája, hogy ha az én SIM kártyámat beteszem a feleségem iPhone 5S készülékébe ott sem aktiválódik az iMessage, de az ő kártyája elindul az én telefonomba minden probléma nélkül. Nekem már az elejétől kezdve az az érzésem, hogy összeakadt a telefonszámom az Apple ID-al és ezért nem sikerül az aktíválás. Na magyar almás operátorokkal végül abban maradtunk menjek le szolgáltatóhoz egy kártya cserére és hívjam fel a Telenort utána, hogy aktív-e roaming SMS-em, mivel az aktíváláshoz egy +44-es körzetszámra küld SMS-t az iPhone. Ezt az SMS-t egyébként a szolgáltatók nem számlázzák ki.  Nem is értettem a dolgot mivel ez mindig is aktív volt a készülékemen, de megcsináltam, SEMMI a probléma megmaradt. Ráadásul felhívtam a Telenor-t és kikértem ezekről az SMS üzenetekről a listát.

Újabb hívás az almának, itt már az Eset számot bemondva amit e-mailben kaptam tőlük, gyakorlatilag akár kivel beszélsz az Este szám aéapján nagyjából tudja miről van szó, nem volt mit tenni kapcsoltak egy angol nyelven beszélő operátort, hogy az majd ő segít. Azt talán nem is kell mondanom, hogy itt szinte kezdődött minden előről csak angol nyelven, de nem nagyon talált  fogást rajtam mivel mindenre csípőből mondtam a választ. Aztán közel egy órás társalgás után jött a leszerelő kérdés.

A telefonon volt már restore és utána új telefonként lett elindítva a rendszer?

Nos akinek van iPhone-ja és több éve használja és évek óta viszi a mentéseit készülékről készülékre, na az tudja mit jelent ez, öngyilkosság! Ezzel megölöm a telefonom, minden adatom ugrik a készülékről, gyakorlatilag egy üres számomra használhatatlan iPhone-t kapok vissza. Ok iCloud-ból sok lényeges dolog vissza nyerhető, de nem minden csak, ha visszateszed a mentésedet, de ők az akarták új telefontként indítsam el a szifont. Péntek 12:30h-volt ennél a mondatnál és nagyon kellett volna dolgoznom, gondoltam megfogtak és hagytam magam, abban maradtunk hétvégén megcsinálom és hétfőn jelentkezem. Ugyan is csak, ha ezen túl vagyok akkor kapcsolnak valami hiper-szuper Apple mérnököt az Írországi főhadiszállásról aki talán tud megoldást a problémámra.  Egyébként itt próbáltam magyarázni neki, hogy a feleségem kártyája elindul az én telefonomba és ugyan ott van az előfizetésünk, de ez nem volt elég. LESZERELTEK.

A képen jól látszik, hogy fekete a telefon számom, de nem lehet kijelölni!

Ma délelőtt megcsináltam a totál nullázást és új telefonként indítottam el az iPhone-t. Szerintetek mi történt? SEMMI!  A telefon nem működik ebben a pillanatban sem, nem aktiválja a telefonszámomat a rendszer az iMessage és FaceTime funkciókhoz. Mivel így sem működött szépen vissza töltöttem a mentésemet. Így legalább használni tudom a készüléket, de a probléma adott. Folytatás az tuti lesz mivel hétfőn újra hívom őket, ugyan is nem hagy nyugodni a dolog és mindenképpen szeretnék megoldást találni a problémára.

Ha van ötletetek ne kíméljetek mindenkit meghallgatok, most jól jön minden segítség.

2015.11.09. Ma reggel megvolt a Telenornál a kártya hardreset-e, de sajnos a hiba még mindig adott, megpróbálok újra beszélni az almával.

2015.11.10. Ma eljött az idő, hogy kicseréljem a telefonomat az Apple-nél garanciában, bár szerintem ök fölösleges.

2015.11.11. 13:59h Kicserélték a telefonom az Almárium Pro-ban köszönöm nekik a segítséget és láss csodát elindult az iMessage-em, hibátlanul működik.

Imádom az Almát:) 

Köszönöm HasznaltAlma™


Kommentek megjelenítése