Nem csak a Vision Pro sikerét öli meg a kényelmetlenség

Apple Hírek   |   2024.03.25 - 19:09   |   Írta: Hidasi Ákos   |   8938
25. márc Nem csak a Vision Pro sikerét öli meg a kényelmetlenség

Az összes hordható eszköz sikerének gátat szab ez a probléma

Nem fogsz olyan hordható eszközt használni, amely nem kényelmes, de nagyon nehéz kényelmes hordható eszközöket készíteni. Ráadásul ami nekem kényelmes, az nem biztos, hogy neked is az lesz. Egy amerikai újságíró megpróbálta összeszedni az Apple újonnan kiadott Vision Pro készülékének kényelmi problémáit azáltal, hogy a cikkét a készülék viselése közben írta meg.

“Ahogy itt ülök és ezeket a sorokat írom az Apple Vision Pro-ban, nagyon is tudatában vagyok annak, hogy a fényzárás hogyan nyomja a homlokomat és az arccsontomat. Viszonylag kényelmes volt, amikor egy órával ezelőtt felvettem. De mostanában időnként meg kell igazítanom a készülék fekvését az orromon - mintha egy rajzfilmes tudós lennék, aki épp azt mondja, hogy “ööö, hát, tulajdonképpen…” - csak azért, hogy az arcomnak adjak egy kis pihenőt. Ez annak ellenére van, hogy elvégeztem a szkennelést, hogy kitaláljam a tökéletes fényzáró illeszkedésemet (33W, ha kíváncsiak lennének). Szóval nem, nem vagyok meglepve, hogy sok Apple-rajongó, aki visszaküldte a Vision Prót, a kényelmet említette, mint fő problémát.” - írja a cikkében.

Ez azonban nem kizárólag a Vision Pro problémája. Ez egy általános probléma a viselhető eszközök körében.

Összességében az a helyzet, hogy a funkcionalitás mellett a hordható eszközök esetében a kényelem a legfontosabb szempont. Más eszközkategóriák esetében a kényelem leginkább a termék súlyának a függvénye. A viselhető eszközök esetében azonban az illeszkedés, ami egy összetettebb réteget jelent. Nem fogsz egy oylan okosórát, olyan okosgyűrűt, olyan okosszemüveget vagy vegyes valóság headsetet hordani, amit nem találsz kényelmesnek. A bökkenő az, hogy nehéz a tömegpiac számára kényelmes terméket létrehozni. Még ha egy vállalat mindent megtesz is, valaki mindig kimarad.

Az okosórák gyakran többféle méretben készülnek: 40-42 mm a kisebb csuklóhoz, 44-47 mm a közepes méretű csuklóhoz, és 48-50 mm a nagyobb csuklóhoz. Probléma megoldva, igaz? Nem egészen. A kisebb méretű okosórák gyakran technikai korlátok miatt maradnak ki. Rosszabb az akkumulátor élettartama a nagyobb órákhoz képest, amelyekbe nagyobb akkumulátorok férnek el. A legnagyobb órák kapják meg először a legújabb funkciókat. (Lásd: Garmin Fenix 6X és a napelemes töltés, Apple Watch Ultra és kettős frekvenciájú GPS, stb.) Egy vékony csuklójú embernek tehát mindig választania kell, hogy a funkciókat és az akkumulátor élettartamát vagy a kényelmet akarja előtérbe helyezni. Akárhogy is, valamiről le kell mondania.

A nők átlagos gyűrűmérete 6-os, a férfiaké pedig 9-es vagy 10-es. Ennek megfelelően a hagyományos gyűrűk 3-tól 16-ig terjedő méretekben kaphatók általában. És természetesen félméretek is választhatók. Az intelligens gyűrűk esetében azonban kevés, vagy egyáltalán nem elérhető a 6 alatti vagy 13 feletti gyűrűméret, így az ezen a spektrumonn kívülesők számára nincs lehetőség a termék beszerzésére. Az olyan okosgyűrű-gyártók, mint az Oura, a Movano, az Ultrahuman és a Circular szintén nem támogatják a félméreteket. Ez érthető. Az intelligens gyűrűkbe műszaki alkatrészek vannak beletömve. Ez lehetetlenné teszi, hogy átméretezzék őket, és a cégek oldaláról pénzügyi értelme van, hogy csak a leggyakoribb méreteket állítsák elő tömegesen. Ez azonban azt jelenti, hogy az intelligens gyűrűk esetében csak 7 vagy 8 méretválasztási lehetőség áll rendelkezésre, míg a hagyományos gyűrűk esetében nagyjából 28.

az okosszemüvegek vizsgálatakor az egyik legfontosabb és leggyakrabban felmerülő kérdés, hogy hogyan illeszkedik az emberek arcára átlagosan. A válasz pedig az, hogy azok számára, akiknek nincs vízszintes orruk, a megfelelő orrpárna nélküli szemüvegek folyamatosan lecsúsznak az arcukról. Ez a helyzet például az Amazon Echo Frames Carrera Cruiser szemüvegével is. Ez tehát szintén megnehezíti a hordást.. Biztos vagyok benne, hogy az Amazon-nak megvan az oka arra, hogy csak szabványos illeszkedést kínál, de az alacsony orrnyereg elég gyakori. Ez világszerte az emberek nagy részét kihagyja.

 

 

Az alapvető probléma az, hogy minden emberi test más és más. Érvelhetünk azzal, hogy a vállalatoknak a legjobb eredmény érdekében meg kellene próbálniuk testre szabott illeszkedést nyújtaniuk. Ez azonban logisztikai rémálom is lehet. Ahhoz, hogy a mostanra megszűnt Focals by North szemüveghez hozzájuthasson valaki, el kellett mennie a brooklyni vagy torontói üzletükbe, és 3D-szkennelni kellett a vásárló arcát. Az induláskor az online szkennelés nem volt opció. Ezután három héttel később vissza kellett menni a tényleges termékkel való próbára. Ezek az okosszemüvegek egészen jó illeszkedést nyújtottak, de a legtöbb ember számára a személyes próbák nem voltak megvalósíthatóak, hacsak nem a cég torontói vagy New York-i üzleteinek közelében laknak. Mire a Focals by North bevezette az alkalmazásalapú szemüvegillesztést, a cég számára már nem volt sok esély.

A helyzet az, hogy erre a problémára jelenleg nincs megoldásom. Szerintem a legjobb, amit bármelyik viselhető szemüveggyártó tehet, hogy a kényelmet helyezi előtérbe, és minden egyes generációval könnyebben viselhetővé teszi az eszközöket. Akik ezt nem teszik meg, azok ezt a saját felelősségükre teszik és feltehetőleg a saját sikerük útjába állnak. Ennek nem kell kategóriát átívelő innovációnak lennie. Az Evie Ring például eg résst tett a gyűrű tetejére, amely megkönnyíti a levételt, ha az ujjak megduzzadnak. Ez a változtatás ugyan kicsi, de drámaian javította a viselhetőséget. Ha pedig a cégek jól csinálják, a kényelem előtérbe helyezése azzal a további előnnyel jár, hogy minimalizálja, hány ember marad ki.

A Vision Pro esetében az Apple elég jól megoldotta, hogy a lehető legtöbb arcformát figyelembe vegye. De ha valóban azt akarja, hogy a térbeli számítástechnika létezzen, akkor ki kell találnia, hogyan lehet elég kényelmes ahhoz, hogy az emberek nagy többsége több órán keresztül viselje a készüléket. Néhányan szerencsések, mert már most is ez a tapasztalatuk. Azonban a többségnek egyelőre nem ez a tapasztalata, és hosszútávon ez jelentheti (az ár mellett) az egyik legnagyobb gátat a termék sikerével szemben.

Forrás: The Verge

 

Kapcsolódó tartalmak:




Kommentek megjelenítése