Lyssa: Goddess of Rage・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2024.07.29 - 18:30   |   Írta: Ca$h   |   47
29. júl Lyssa: Goddess of Rage・Tesztlabor

Amikor a világ véget ér és csak atom bombázó csajok és izmos fiúk élik túl.

Nem lehet pontosan tudni, hogy mi a játék háttérsztorija, csak annyi a biztos, hogy mi egy parancsnok vagyunk, aki a három különálló frakció (Freeman, Syndicate, Peacemakers) csapataiból csak és kizárólag atomfullos, bögyös, csöcsös csajoknak és hébe hóba jóképű izmos fiúknak parancsol. Hogy miért folyik a harc bizonytalan, hogy mi történt a világgal nem nagyon derül ki, ahogyan az sem miért néz ki mindenki ilyen mocskosul jól. De kérem szépen, 2024-et írunk, felszínesek vagyunk, sekélyesek, csak a külső számít és ebben a játékban bizony ezt meg fogjuk kapni a pénzünkért, a kérdés már csak az, hogy mennyit akarunk rákölteni. Ha érdekel a dolog ne menj sehova!

Ahogyan az már megszokott, teljesen véletlenül találtam rá a játékra, már nem is emlékszem pontosan hogyan, de bevallom lenyűgözött az a pimasz egyszerűség és elemi erő ahogyan a férfi emberre hat ez a gém. Pár hónappal ezelőtt Mr. Apple rászólt a fejlesztőkre, hogy ugyan csináljanak már valamit, mert túlságosan lenge öltözetben vannak a csajok, kissé ágyékbizsergető pozíciókban „lefotózva” (inkább AIgenerálva), szóval beírtak az AI-nak egy plusz sort és alaposan felöltöztették a lányokat. Piszok jó munkát végeztek, mert a játék aminek eddig simán 18-as karikásnak kellett volna lennie, most már lazán elmegy 16-osnak akár 12-esnek is. Bevallom még sose találkoztam ehhez fogható játékkal az appstore-ban, ami ilyen merészen vállalná szexualitását, lehet ezért fogott meg, vagy nem is tudom már pontosan miért, de rendesen fogvatartott vagy három hónapon keresztül ez nem vitás, aztán történt valami és a varázs hirtelen véget ért. Pediug nem sokkal ezután fedeztem fel teljesen véletlenül hogy létezik a játéknak egy sokkal (de nagyon sokkal) pikánsabb változata is. Nem szeretném reklámozni, mert nem fér bele az oldal policy-jába, de elég ha csak rákerestek arra, hogy „Lust Goddess” a többit már rátok bízom. Figyelem a Lust Goddess felnőtteknek készült játék, mindenki csak a saját felelősségére próbáljon meg vele játszani. Alapjaiban a kettő cím játékmenete megegyezik egymással, csak a lányok öltözéke és viselkedése az, amiben nagyon de nagyon eltér egymástól a kettő.

De milyen játék is az a Lyssa? Alapjaiban olyan mint egy Clash Royale vagy bármilyen egység és kártyaközpontú stratégiai játék, ahol az a cél, hogy összeszedjük az összes egységet és kiválasztva közülük a nyolc legjobbat, azokat kimaxolva mi legyünk a legjobbak a világon. Persze ez lehetetlen, mert rengeteg különböző stratégia és egységkombináció létezik. Nekem például ennyi idő után minden frakcióból lett egy olyan csajom, akik mérföldekkel jobbak a többieknél olyannyira, hogy sokszor azon múlik egy meccs végkimenete, hogy ki rakja ki először a pályára őket. Ezek sorban; a Freemanből Zara, akinek a legerősebb tulajdonsága hogy ha valaki megtámadja őt, akkor magának és a többieknek is multiattacket ad, ami annyit tesz hogy egy körben egy helyett kettőször vagy akár sokkal többször is támadhatnak majd, illetve ha megöl valakit akkor egyre több és több élete lesz. A Syndicateből Lilith, amikor a pályára kerül erősen körbesebez mindenkit, ha valaki lerak egy egységet extra életet kap és a kör elején annyi lesz a sebzése amennyi az összes ellenfélnek összesen. Végül pedig a Peacemakeres Harper, akinek a legdúrvább képessége, hogy ha lerakjuk akkor onnantól fogva bármilyen sebzést kap a parancsnokunk vagy az egységeink, azt mind megkapja az ellenfelünk parancsnoka is mínuszban, tehát ha minket sebez magát is sebzi.

Direkt csaptam bele rögtön a lecsóba, hogy kicsit lássátok milyen típusú játék a Lyssa és milyenek a számomra jelenleg legjobb egységek. Tehát mint azt gondolom már sejtitek, a Lyssa egy körökre osztott stratégiai játék, ahol két parancsok áll egymással szemben, akiknek egyrészt vannak saját speckó képességeik, illetve egységeik akiket kirakva a pályára egymást sebzik. A pálya úgy van kialakítva, hogy a commandert csak akkor tudjuk sebezni, ha az adott sorban nem áll előtte senki, ellenkező esetben a lerakott egység kapja az összes damage-et. Rengeteg típusú egység van, de ha lecsupaszítjuk őket az alapokra, akkor összesen csak kettő csoportot kell megemlíteni, ezek a közelharci illetve távolsági egységek lesznek. Érdemes a közelharci egységeket az első sorba raknia távolságiakat meg a leghátsóba, illetve a középsőbe, mert ha megfordítjuk a sorrendet akkor a közelharciak nem fognak tudni addig támadni amíg a távolságiakat le nem takarítja valaki az első sorból. A harc eléggé összetett és számtalan szabály szerint van felépítve az egész rendszer, több hónap játék után se voltam képes olyan jól játszani, mint ahogyan az „auto-mode” teszi. Ilyenkor a játék villámgyorsan le fogja tolni nekünk az egész meccset úgy, mint valami sakkmérkőzést, néha hibázik, néha butaságokat csinál, de sose annyit mintha mi magunk játszanánk real-time, szóval használjátok nyugodtan.

A Lyssa egyik érdekessége, hogy az igazi játék, tehát a harc képzi a legunalmasabb részét az egész játékélménynek, jómagam sokkal jobban élveztem a számtalan eseményt (event) amikor egyrészt kiválaszthattam melyik egységet szeretném farmolni, másrészt folyamatosan fejleszthettem az egységeimet. A játék minden egyes csata után adni fog egy random ládát, ami eleinte zöld (common) de nagyon hamar el lehet érni a kér (rare) szintet, viszont lila (epic) illetve sárga (legendary) ládákat nagyon ritkán dob a játék. Alapból csak négy üres helyünk lesz arra, hogy ládákat gyűjtögessünk, de némi réköltéssel ami bizony eléggé fájdalmas tud lenni (első üres hely öt dodó, a második tíz, a harmadik húsz, a negyedik pedig már ötven) elérhetjük a maximális számot. Érdemes csak annyit harcolni amennyi üres helyünk van, mert a játék minden csata után ad egy random ládát és ha már nincsen üres helyünk és kapunk egy sárga ládát, akkor vagy kinyitjuk az igencsak ritka vagy sok pénzért vásárolható emerix gemért, vagy skippelhetjük a nyitást és akkor buktuk a ládát. Megjegyezném sose csináljunk ilyet. Inkább állítsunk be időzítőt, amikor minden láda kinyitható, nyissuk ki őket majd harcoljuk le az összes meccset egymás után. A ládákból a színüknek megfelelő random egységeket fogunk kapni, amikkel fejleszteni tudjuk kedvenc csajainkat.

Akkor most pár szóban a fejlesztésről. Ahogyan haladunk előre a játékban és elérhetővé válnak a jobbnál jobb ligák, egyre több mindent tudunk csinálni az egységeinkkel. Az első ilyen a „Reboot” lesz. Ennek az a lényege, hogy ha egy csajjal elértünk egy bizonyos szintet, akkor eldönthetjük hogy haladunk tovább a fejlesztéssel, vagy nyomunk rá egy rebootot, aminek köszönhetően megmaradnak a statjai, kap egy új random permanent boostot illetve visszaesik lvl 1-re tehát sokkal könnyebben tudjuk fejleszteni. A legendary tehát legjobb egységeinket összesen hatszor tudjuk rebootolni. Ennek a rendszernek köszönhetően sokkal gyorsabban tudjuk fejleszteni a csajokat és így sokkal erősebbek is lesznek, hiszen egy háromszor rebootolt Zara ami lvl 10-es mérföldekkel erősebb mint egy sima Zara ami lvl 10-es, de még sose volt rebootolva. A következő dolog a „Modification” lesz, ez végtelenül egyszerű dolog, ennek köszönhetően tudunk a gyengébb lapokból erősebbeket csinálni, tíz darab commonból lesz egy darab rare, tíz rare-ből pedig egy darab epic, viszont húsz epic kell egy darab legendaryhoz, ebből kifolyólag simán ki lehet számolni, hogy egy legához kell kétezer common, ami húzos dolog, de ilyen ez a popszakma. Idővel megkapjuk a „Neural Linket” ennek a lényege az, hogy minden egyes csaj kapcsolatban áll más csajokkal és fiúkkal, ha ezek az egységek a rendelkezésünkre állnak és a megfelelő szinten is vannak, akkor létrehozhatunk köztük egy linket, amivel erősíteni lehet a kedvenc egységünk statjait, ehhez a kapcsolathoz viszont szükségünk lesz az eleinte nagyon ritka „Super Serumra” ami később a végtelen farmolás után nagy mennyiségben a rendelkezésünkre áll majd. Minden lega csajnak négy ilyen linkje lesz, ha képesek vagyunk aktiválni mind a négyet érezhetően erősebb lesz tőle az egységünk. Végül pedig de nem utolsó sorban ott lesz még a „Boost” ennek a lényege, hogy némi Super Sérumért cserébe egy napra felboostolhatjuk a kedvenc csajunkat, aki olyan erős lesz mint reboot után, minden boost szint egyre több serumba kerül  a lvl 5-ös már harmincötezerbe. Ne kapassuk el magunkat, nem ér annyit a dolog, hogy egyes szintnél magasabb boostot használjunk, viszont pár hét vagy hónap után elég szérumunk lesz ahhoz, hogy mind a nyolc egységünk kapjon minden nap egy lvl 1-es boostot, akár kettest is ha nagyon akarjuk. 

Szóval akkor mi is ez a Lyssa pontosan így a végére? Valójában nem több egy átverésnél, mert igaz, hogy egy játék, ami nem is olyan rossz, de valójában három dologra hajaztak a készítők, egyrészt minden egységünk egy atombobmázó csaj, akikre jó ránézni, akiknek a lega változata ultra sexy, lesznek olyan csajok akikkel chatelni is tudunk illetve randizni hívni őket, amiért cserébe pikáns képeket kapunk tőlük. Régen ezek tényleg pikánsak voltak, ma már inkább csak cukik. De erőteljesen kihasználják az ember gyűjtögető szenvedélyét, a vágyat arra, hogy mi legyünk a legjobbak, illetve mivel minden egység csaj, ezért aljas módon kihasználják a férfiak gyengeségét is. Végül pedig de nem utolsó sorban, ha nagyon elkap minket a játék, akkor a világ összes pénzét el tudjuk rá költeni, ami bizony nagy gond. Mivel többször mondtam már nektek, hogy az a jó mobilos játék, ami ráköltés nélkül is remekül játszható, a Lyssával viszont huszas liga után már borzalmasan nehéz lesz előre jutunk, kivéve ha költünk rá. Maximum csak akkor, ha valami döbbenetesen sok időnk van, képesek vagyunk két óránként nyolc meccset játszani, naponta olyan nyolc tízszer és akkor talán olyan fél-egy év múlva már tényleg elég erősek leszünk ahhoz, hogy labdába rúghassunk a középmezőnnyel és akkor ez bizony még mindig csak a középmezőny. Mert amennyi pontot kapunk egy nyert meccsért kétszer annyit von le tőlünk egy vesztettért, szóval borzalmasan nehéz előre jutni. Viszont csatlakozhatunk egy klánhoz, megismerhetünk más fanatikusokat is, vállalhatunk kihívásokat a „Heli Racingben” így hozzájutva olyan pontokhoz, amiket levásárolhatunk a shopban, vagy harcolhatunk az „Alliance War-ban” is, ahol valójában csak a klán sikerélménye a lényeg, mert az itteni shopban csajokat nem vehetünk, csak harci egységeket illetve őket fejleszteni különböző boostokkal. 

Valójában ez nem egy jó játék, mert mint olyan nem nyújt annyit, mint a többi hasonló cím, de a marketing és a kreatív csapat mögötte döbbenetes munkát végeztek ez nem vitás. De legalább van mit csinálni a játékban, unatkozni biztosan nem fogunk. A kérdés már csak az, hogy téged mennyire fog elkapni, engem sajnos nagyon elkapott, meg is bántam, nem kellett volna ennyi időt és pénzt rászánni, dehát ez van, én is csak egy hitvány férfi vagyok semmi több. Az kövezzen meg először aki nem szereti a dögös csajokat ...    

Szerintünk: 3/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.

 

Kapcsolódó tartalom:

>>> Call of Dragons játékteszt

>>> Whiteout Survival játékteszt

>>> Last War: Survival játékteszt


Kommentek megjelenítése