Last War: Survival・Tesztlabor
Amikor eljön a világ vége, a háború a túlélésért folyik majd.
Gondolom senkinek sem mondok újdonságot azzal az információval, hogy a Last War: Survivorra is úgy akadtam rá, hogy szembejött a reklámja, majd újra, majd újra, majd amikor már végtelen mennyiségben jött szembe nem bírtam tovább magammal és gondoltam kipróbálom. Érdekes információ minden kedves olvasónak, hogy annak ellenére a mai napig fent van a a játék iPhone-on és az iPaden is, azóta is szüntelenül jön róla a reklám, főleg olyan játékok esetén mint mondjuk az utolsó cikkemben bemutatott Rush Royale, ahol nem kevés reklámot kell megnézni ahhoz hogy a mindennapi teendőket sikerre vigyük. Úgy vélem igazán jöhetne valami törvény vagy hasonló, hogy legalább azokkal a címekkel ne zaklassanak minket, amik fent vannak az éppen használatos készülékünkön. De persze ki is vagyok én, hogy ilyen modern ötletekkel vagy megoldásokkal rukkoljak elő? Lényeg a lényeg, leteszteltem nektek ezt a remek kis játékot, számításaim szerint bő két hónapot beletettem, szóval kiismertem rendesen.
De mi is fogott meg benne elsőre? Miért teszteltem ennyi ideig? Azt már megszokhattuk, hogy a profi reklámos szakemberek által kitalált hirdetések csak nagyon ritka esetben hasonlítanak akárcsak minimálisan is az eredeti játékra, úgy gondolom, hogy a jó játék ismérve, ha nem szükséges kamureklámokat készíteni abból a célból hogy bevonzza az embereket. Hanem amit a reklámban látunk, pontosan azt kapjuk ha leszedjük. Hát a Last War: Survival (innentől csak LWS) ennek csak részben tett eleget. A hirdetésben ugyanis legtöbb esetben azzal a játékban is fellelhető minijátékkal igyekeztek elcsábítani a nagyérdeműt, amikor útnak indulunk egy kiskatonával, özönlenek felénk a zombik és mi különböző negatív és pozitív matematikai értékkel bíró kapun áthaladva, mindent megteszünk a túlélés érdekében. Ezek a gyors fejszámolós matematikai feladványok lehetnek összeadások, kivonások, szorzások, osztások, ritka esetben ennél sokkal durvábbak is. Ez a fajta játékmenet nekem nagyon tetszett, mert mindig is büszke voltam a gyors fejszámolási képességemre, ami ennél a játéknál néha csúfos kudarcba tud fulladni, főleg hogy több minden másra is figyelni kell matekolás közben. De ettől függetlenül élvezetes, jópofa és sokszor nagyon látványos is tud lenni, de az LWS-ben ez csak egy minijáték, a valódi játékmenet nem erről szól.
Az LWS ugyanis, mint a mai címek 80%-a egy bázis építgetős cím, ahol mint minden ilyen játéknál az lenne a cél, hogy minél rövidebb idő alatt, minél erősebb bázist hozzunk létre, hogy amikor a kezdeti védelmi időszak a végéhez érkezik, ne legyünk védtelenek a többi támadó játékos ellen. Természetesen itt is mint minden hasonló címben, a védekezésnek szinte semmi jelentősége nincsen, ugyanis ha valaki már arra vetemedik hogy más játékosokat támadjon meg, akkor ő bizony már olyan magas szinten jár mind a hősök, mind pedig az egységekkel illetve fejlesztésekkel, hogy esélyünk a védekezésre gyakorlatilag nulla lesz. A kérdés ilyenkor már mindig csak az, hogy mennyire voltak velünk kegyesek a készítők, ami a bázisunkban maradt nyersanyagok illetve egységek veszteségét érintik. Hát az LWS a nyersanyagokkal eléggé nagyvonalú, nem számoltam még ki pontosan hány százalékát viszik el tőlünk zsákmányként, de az biztos, hogy egy komolyabb támadás esetén nem csak annyi nyersink marad bent, amennyit a raktárban tárolni tudunk. Én úgy vélem hogy kb. a felét vihetik el a bentlévőségeinknek. Viszont az egységeinket kegyetlenül ledarálják és ha ez nem lenne elég, akkor a korházban maradt sérült egységek is belehalnak a sérüléseikbe, hogyha nem gyógyítjuk meg őket időben. Mi erre a megoldás? Egyrészt igyekezzünk csak annyi nyersit bent tartani, amit a raktár megvéd, illetve állítsuk be az értesítéseket, hogy még időben össze tudjuk varrni sérültjeinket.
Mint minden hasonló címben itt is lesznek a sima egységek, akiket a főépület fejlesztésével egyre erősebbé tudunk tenni, illetve a régebbi egységeket is fel tudjuk fejleszteni az éppen legerősebb szintre. Itt is lesznek hősök dögivel, több ritkasági szintben, mindegyiküknek lesz valami járműje, ami vagy szárazföldi, vagy légi erővel bír. Bázisunkat folyamatosan támadni fogják a zombik, ezek ellen tudunk létrehozni egy csapat hőst akik megvédenek minket ellenük. Eleinte csak egy ilyen csapatot tudunk összeverbuválni, később a számuk már kettőre nő, a huszas főépület után meg már akár három ilyen csapatunk is lehet, a fizetős vendégek potom huszonöt dodóért (hozzátenném ez már a pofátlanság netovábbja) vásárolhatnak egy negyedik csapatot is. Minden csapatba öt hőst tudunk tenni, érdemes arra figyelni, hogy melyikük milyen járművel jár, ugyanis ezeknek a kombinációjával játszva nagyon jó bónuszokat és buffokat kaphatunk. A hősöknek lesz szintje, skillje, tierje és felszerelése is, amiket egyenként különböző nyersanyagokkal tudunk fejleszteni. A skillek maximális szintje tierhez avagy csillagokhoz van kötve, a sima szintjük meg annak a függvénye hogy milyen erős a főépületünk. Nagyon tetszett a játékban, hogy folyamatosan meg fognak látogatni minket túlélők, néha lesznek köztük olyan hasznos emberek is akiket használni tudunk egyes épületek hatékonyabb működtetéséhez. Egy épületbe összesen négy ilyen embert tudunk tenni és nekik is lesz ritkasági szintjük a jó öreg Diablós iskolát követve, tehát a fehérek lesznek a commonok a sárgák pedig a legendaryk.
A játékban eleinte nagyon sok tennivalónk lesz, nekem a kedvencem a bázis körüli terület megtisztítása volt, amikor ugye a reklámban lévő minijátékkal lehetett tolni, addig amíg elegendő részt felszabadítva elérjük a maximális bázis körüli területet. Az alap bázisunkat kb. a duplájára tudjuk növelni ezzel már elég helyünk lesz ahhoz, hogy minden épületet kedvünkre elhelyezzünk és megindulhasson a nagyipari fejlesztés. Idővel ahogy egyre erősebbek leszünk sajnos a minijátékok száma csökkenni fog és érezhetővé válik, hogy az LWS legfőbb célja avagy az endgame az, hogy csatlakozzunk egy erős klánhoz, és velük együtt karöltve hétvégenként jól leverjük a többi játékost. A hétvége a hozzám hasonló farmolós játékosoknak maga a rémálom, erre legjobb megoldás ha mindig van a tarsolyunkban minimum kettő huszonnégy órás védelmi pajzs, ekkor nem tudnak minket megtámadni, igaz ilyenkor mi sem tudunk semmilyen szinten támadni senkit és semmit. Nagyon sok mindent lehetne még írni erről a játékról, de ami megkülönbözteti a többi hasonló címtől azokról már nagyjából szót ejtettem. Sajnos úgy érzem, hogy az aranyos rajzfilmes grafikán kívül és az egyedi matekos minijátékon kívül nem sok olyat tud felmutatni ami miatt jobb lenne a többinél. Egy betonerős hármast azért megérdemel tőlem, de azt javasolnám túlságosan ne szeressen bele senki, mert idővel paywallba fogunk ütközni és a készítők által felajánlott csomagok több mint pofátlanok. Ha azt szeretnénk hogy mind a négy építőnk és csapatunk meglegyen, egyszerre kettő dolgot tudjunk fejleszteni és meglegyen az összes que akkor bizony mélyen bele kell nyúlni a zsebünke és az LWS ezt egyszerűen nem érdemli meg. Amondó vagyok hogy tegyetek vele egy próbát, de csak addig nyomuljatok vele amíg azt nem veszitek észre, hogy rá kéne költeni valamennyit, na ekkor hagyjátok abba és keressetek valami mást a korábbi tesztlabor játékok közül. Számtalan olyan játék van ami remekül játszható extra ráköltés nélkül is.
Szerintünk: 3/5
A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.
Kapcsolódó tartalom: