Mighty Doom・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2023.05.26 - 06:00   |   Írta: Ca$h   |   8297
26. máj Mighty Doom・Tesztlabor

Új trónkövetelő érkezett a laborunkba.

Drága olvasók, itt vagyunk újra, nem tűntünk el sehova, egész egyszerűen csak annyira lefoglal minket a folyamatosan bővülő és fantasztikus Apple Arcade felhozatal, hogy nem nagyon jut idő arra, hogy más játékokat teszteljünk. De hallomásból tudomásomra jutott, hogy van egy nemrég megjelent mobilos játék, amit mindenképpen le kéne tesztelni annyira jó. Ez pedig nem más, mint az FPS játékok újra és újra megújuló legendája a Doom, abból is a Mighty Doom.

A Doom kistestvére minden értelemben véve klasszikus mobilos játék, egyrészt azért mert egy újjal játszható, tehát miközben az egyik kezünkkel a játékkal nyomulunk addig a másikkal bármi mást csinálhatunk, nem részletezném hogy miket, de valóban bármit. Igaz a pro játékosok két kézzel tolják és maximális koncentrációval csak a gémre figyelnek, mert nem valami könnyű szórakozás, annak ellenére, hogy fél kézzel is lehet tolni, teljes gamert és figyelmet igényel ez nem vitás. Másrészt pedig mobilos játék, ami egyrészt F2P (free to play), tehát ingyenesen letölthető és játszható, de több fizetési lehetőségünk is lesz arra, hogy kicsit gyorsabban fejlődjünk, vagy pedig csak arra hogy több ajándékot kapjunk. Egyrészt ugye ott lesz a Fortnite által elhíresült és most már szinte minden játéknál kötelezővé vált Battle Pass, aminek van ugye az ingyenes része és a fizetős, mindkettő rész nagyon szépen osztogatja a dolgokat, de nyilván gyorsabban fejlődünk, ha kipengetjük érte minden hónapban azt a potom 6.99 dodót. Aztán persze lesznek kristályok, amikkel ajándék dobozokat nyitogathatunk illetve lesz olyan Slayer (így hívják a főszereplőt aki esetleg nem tudná) skin ami ugyancsak kristályért illetve lesz olyan is amit pénzért vehetünk meg. Ezek a skinek nem csak külsőleg változtatják meg hősünket, hanem mindegyiknek van valami képessége, amivel alapjaiban változik meg a játékstílusunk. Illetve végül, de nem utolsó sorban minden nap több videót is megnézhetünk különböző ajándékokért, amit érdemes meg is tenni, építsük be a reggeli rutinba, sok kicsi sokra megy alapon ezekkel is lehet fejlődni.

De milyen játék ez most akkor? A Mighty Doom egy félig roguelite, félig lövölde játék, pont az a stílus ami manapság nagyon divatos, gondoljunk csak a Hadesra vagy mondjuk a Returnalra. Ennek az a lényege, hogy minden egyes pályán kapunk egy három lehetőségből álló választást, hogy milyen extrával szeretnénk folytatni a játékot, ezeket első körben ki kell ismerni, majd amikor már képben vagyunk, ezeknek az extráknak köszönhetően szépen lassan fel tudjuk építeni a karakterünket, hogy valóban egyszemélyes gyilkológéppé váljon. Az extráknak mindig köze van ahhoz, hogy milyen fegyverekkel játszunk éppen, amikből nagyon de nagyon sok lesz, de erről kicsit később. Szóval egy világ negyven pályából áll és nekünk ezt mindet egy huzamban, egy élettel kell kitolni, viszont a képességeink, ha megcsináltuk mind a negyvenet eltűnnek, mert ezek csak az adott életre vonatkoznak, ezért roguelite. Összesen most már tíz világ áll a rendelkezésünkre, de nehogy azt higgyétek hogy ez kevés, csak a miheztartás véget nekem három hónap alatt a nyolcadikig sikerült eljutnom, azon belül is csak a második bossal végeztem, tehát a huszonvalahanyadik után sajnos kimúltam. Szerencsére ha meghalunk, akkor lehetőségünk van vagy venni egy életet kristályért vagy pedig megnézni egy reklámot és akkor újraéledünk teljes energiával és minden extránk megmarad, ezért nem roguelike a játék, de erre egy meccs alatt csak egy lehetőségünk lesz.

Nade akkor lássuk a fegyókat. Mindig lesz egy elsődleges fegyverünk, amiből van egy tucatnyi, lesz géppuska, plazmafegyver, minigun, pulse rifle, lesz minden, érdemes őket kipróbálni és eldönteni melyik fekszik a legjobban, mert a képességek is ezekhez lesz kötve és azokból lesz bőven. Idővel majd kitapasztaljuk, hogy melyik csúzlihoz mik a legjobb képességek és ha egy menetben összejön az összes tényleg sokkal könnyebb dolgunk lesz. Első nagy kedvencem a „Heavy Cannon” volt, ami gyakorlatilag az alap fegyverünk, eleinte nem lesz semmi más csak ez. Ha erre összeszedjük a dupla lövést, a ricochet, a pattanó lövedéket, robbanó lövedéket és mondjuk a mini rakétákat, kombinálva esetlegesen valami negyvenöt vagy kilencvenfokos szétszórással, akkor már nevetségesen erős lesz a pityunk. Mert ugye nem elég, hogy előre duplán lövünk és még szét is szórjuk a lövedékeket, de ha azok a falhoz érnek lepattannak, robbanósan lőnek és a ricochet-nek köszönhetően ellenfélről ellenfélre is tovább pattannak, a mini rakéta meg hasznos extra lövedék ami nem mellesleg célkövetős is és akkor ez még csak az elsődleges fegyverünk volt. A másodlagos olyan közepesen erős támadásra ad lehetőséget ami folyamatosan töltődik és minden tíz másodperc után újra tudunk lőni vele egyet, persze ezekből is van rengeteg, nekem a „Super Shotgun” a kedvencem, ami klasszikus fegyó a Doomból és erre is nagyon jó extrák szedhetők össze, egyrészt az alap kettő lövést a végtelenségig tudjuk növelni (attól függ RNGesus mennyire kegyes hozzánk) , lehetőségünk lesz arra, hogy minden egyes lövedékkel egyre többet sebezzünk (Creshendo) aztán adhatunk neki tüzes lövedéket illetve ott lesz a kedvencem a „Meat Hook” ami annyit csinál, hogy a legközelebbi ellenfélre kilő egy kampót, ami automatice odahúz minket hozzá és már el is sütjük az összes lövedékünket. Végül pedig lesz egy nehézfegyverünk is, ami killek alapján töltődik, nagyjából minden ötödik hatodik pálya után lőhetünk vele egyet, ide tartozik a BFG, a Crucible kard illetve a motorosfűrész is. Személyes nagy kedvencem, nincsen is annál jobb érzés a játékban, mint amikor a teljesen feltunningolt shottinkkal, meat hookal odarepülünk a bosshoz, belelővünk párat, az felgyullad, minden baja lesz, majd ha már közel vagyunk beindítjuk a fűrészt is, ami öt másodpercen keresztül szeleteli a szerencsétlent és voila, már az életének a harmada vagy fele el is tűnt, attól függően mennyire erős már a slayerünk.

Természetesen minden fegyvert és ruhadarabot tudunk fejleszteni, amihez kellenek alkatrészek és persze pénz, ha minden nap rendszeresen játszunk, megnézünk minden videót, megcsinálunk minden napi és seasonal heti kihívást és persze eltoljuk az eseményeket (events) is. Akkor pár hét játék után ezek már nem fognak gondot okozni. Én személy szerint elsődlegesen a fegyvereimet tartottam maxon, a ruhákat meg csak napi szinten növeltem egy-egy szinttel. A játékban klasszikus Diablós loot rendszer van, tehát a zöld cuccok lesznek az uncommonok, a kékek a rare, a lilák pedig az epic, fehér common és sárga legendary itt most nincsen szerencsére. Lényeg a lényeg, ha egy cuccból vagy fegyóból van három ugyanolyan szintű, akkor lehetőségünk lesz fúzióval összevonni őket és kapni egy szinttel nagyobbat. Tehát három zöld uncommonból lesz egy kék rare és így tovább. Azoknak a játékosoknak akik nem akarják a gatyájukat is rákölteni fizetős ládákra, ez az egy lehetőség lesz a fejlődésre. Mert a játék bizony nem valami kegyes, ha a random ládás lootról van szó. Nekem három hónap után sikerült elérni azt, hogy minden cuccom rare legyen és csak egyetlen epic lila cuccom van egyelőre. Szerencsére ha egyszer ráköltöttünk valamire egy rakás pénzt és nyersanyagot, azt bármikor szétszedhetjük anyagi veszteség nélkül, ennek köszönhetően kedvünkre próbálgathatjuk a különböző ruha és fegyver kombinációkat.

Röviden most ennyi jutott eszembe erről a fantasztikus kis játékról. Remélem meghoztam hozzá a kedveteket, nálam igencsak nagy szó manapság, ha egy cím ilyen hosszú időre képes lekötni, hiszen az őrült tempójú Arcade próbálgatás, család és munka mellett nem nagyon van már időm mobilos játékokkal nyomulni. Mindenképpen próbáljátok ki, ha szerettek egy kicsit lövöldözni a Doom univerzumában, kicsit „cukibban” prezentálva. Persze itt is lesznek szörnyek, démonok, glory killek, bossos kivégzések, rengeteg vér és fröcskölő darabok, de valahogy mégis olyan cukin lett megcsinálva, hogy nem tűnik olyan brutálisnak.  

Szerintünk: 5/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.

 

Kapcsolódó tartalom:

>>> Diablo: Immortal játékteszt

>>> Darkfire Heroes játékteszt

>>> Warpath játékteszt


Kommentek megjelenítése