Rush Royale・Tesztlabor

Alkalmazások - Játékok   |   2023.11.30 - 17:24   |   Írta: Ca$h   |   5417
30. nov Rush Royale・Tesztlabor

Itt van nektek a Clash Royale ... khm ... úgy értem a Rush Royale.

Valóban nagyon régen nem írtunk már nektek valami jó kis játékról tesztet, de jobb később mint soha alapon itt vagyunk újra, a rovat még él és én is és amíg ez így marad addig mindig lesz valami amiről írni tudok nektek. Ahogyan azt már megszokhattuk a Rush Royale-al is úgy találkoztam, hogy végül engedtem a soha véget nem érő újra és újra felbukkanó agresszív reklámoknak, úgy voltam megint vele, hogy egye fene, egy próbát megér. Ehhez képest szerintem nem hazudok ha azt mondom, hogy a röpke próbából lett olyan fél év, azóta is töretlenül játszok a játékkal, igaz már nem olyan lelkesedéssel mint eleinte, de attól függetlenül nem telik el nap, hogy ne menjek végig a napi „kötelező” teendőkön és hogy ne játszak pár izgalmas és mozgalmas meccset a világ legjobbjai ellen.

De mi is az a Rush Royale? Gondolom nem csak nekem tűnt fel, hogy a cím erőteljesen hajaz a Clash Royale-ra, egyfajta termékkapcsolós trükként tutira működik a dolog, mert ha meglátod ezt a két szót, rögtön a világ egyik legjobb játéka fog beugrani róla és arra gondolsz, hogy ha már a készítők ilyen merészek voltak biztosan volt rá okuk, csak nem lőttek annyira mellé. Hát ez valóban így van. A Rush Royale nagyon ügyesen ötvözi a Tower defense stílust a PvP egymás elleni kompetitív játékmenettel és ha ez nem lenne elég akkor ott vannak még a gyűjtögetni és fejlesztenivaló kártyák is, amik miatt ha nem vigyázunk egy igazi pénztemető tud lenni. Ezt most külön meg is említeném, hogy igaz a cím F2P (free to play) tehát ingyenesen leszedhető és játszható, de a fizetős tartalom, a monetizáció és a reklámok mennyisége egészen döbbenetes, már-már pofátlannak is nevezhető. Az egy dolog hogy vannak a gyémántok és a lootboxok amiket már megszokhattunk, de ezek mellett még lesz vagy féltucatnyi ingame credit amiket ugyancsak lehetetlen ráköltés nélkül megszerezni, vagy csak akkor ha az egész életünket a játék előtt töltjük és hosszú hónapokon keresztül farmoljuk a különböző eseményeket, ráadásul eredményesen is, tehát úgy hogy mindig győzünk, akkor talán esélyünk lesz szerezni pár darabot, de persze mindegyikből kelleni fog vagy hat darab ahhoz hogy az éppen aktuális speciális ládát ki tudjuk végre nyitni. Még mindig nincsen vége, mivel persze lesz a játékban game pass is, ennek lesz persze premium változata is, de itt nem áll meg a sor, ugyanis minden egyes eseményhez (event) amik kb. három naponta váltogatják egymást, külön pass is lesz aminek ugyancsak lesz sima és fizetős és premium változata is. Nem fogjátok elhinni, de még mindig nincsen vége, ugyanis a játék folyamatosan dobálgatja fel a naponta újra frissülő akciókat, ahányszor képernyőt váltunk újra és újra és van vagy öt olyan hely, ahol ajándékot kapunk ha megnézünk egy videót és még a meccsek után is jobb lootot kapunk ha megnézünk egyet. Az arcunka ömlő, szó szerint a pofánkba tolt reklámok undorítóak, idegesítőek, idegörlőek, soha sehol nem találkoztam még ehhez foghatóval. Még szerencse hogy a gamma annyira jó, hogy mindezt megbocsátjuk, megszokjuk, de ember legyen a talpán aki ennyi minden mellett képes free-ben tartani a játékot.

De akkor nézzük csak meg miről is van itt szó? A Rush Royale egy Tower Defense játék, ami abban különbözik a többi hasonló címtől, hogy itt nem egyedül fogjuk felvenni a harcot a végtelen rohamban ránk törő ellenfelek ellen, hanem velünk együtt fog harcolni egy másik játékos is (co-op), illetve egymás ellen harcolni a PvP-ben. De hogyan van ez megoldva? A képernyő ketté lesz osztva, lent leszünk mi, fent pedig az ellenfelünk vagy a társunk, mindkettőnknek egy 3x5-ös placc áll a rendelkezésünkre, tehát maximum tizenöt egységet tudunk majd letenni mielőtt megtelne a védelmi vonalunk. A meccs elején ellenfeleink rögtön meg is indulnak a cél felé egy portálon keresztül, lesz némi pénzünk amiből tudunk venni pár kezdő egységet, amik egyes szintűek, ahogyan kilőjük a lényeket azok az ellenfelünk oldalán fognak újra megjelenni és ugyanez fordítva, ha ő lő ki valakit akkor az átjön hozzánk. A cél az, hogy egyre több egységet véve, azokat fejlesztve kialakítsunk egy erős védelmi zónát, amin keresztül nem tud áthatolni a lények serege, ha ez sikerül akkor ha minden jól megy olyan sok ellent küldünk át a másik oldalra, amivel ellenfelünk nem bír majd és ha három egység bejut a célba akkor már nyertünk is. Mindez persze számtalan módon meg van hekkelve, hogy ne legyen ilyen könnyű dolgunk, először is a meccs körökre van felosztva, ha lejár az első kör és mindketten bírtuk az iramot akkor jönni fog egy random boss, aki rendesen meg tudja keseríteni az életünket, lévén mindegyiknek van valami speckó tulajdonsága, lesz olyan amelyik az egységeink felének leveszi a szintjét eggyel, az első szintűeket meg eltűnteti, lesz olyan amelyik random összekeveri az egységeinket, nesze neked gondosan felépített stratégia, vagy éppenséggel olyan is lesz amelyik kövé változtat időnként kettő egységünket és ha nem marad több egység akkor szépen besétál a célba és egy boss bizony kettő életet vesz le, tehát már csak egy fog maradni a következő körre. Ezen kívül minden egyes meccsen random kapni fogunk egy negatív vagy egy pozitív buffot, amik ugyancsak hatalmas választékban fogják keseríteni az életünket, ezek a buffok szerencsére mindkét játékosra ugyanúgy hatnak. Végül pedig de nem utolsó sorban, minél több körig bírjuk a csatát annál gyorsabb és erősebb egységek fognak ellenünk jönni a bossok élete is egyre több lesz és ilyenkor lépnek majd a képbe a Hősök. Minden játékosnak lesz egy választható hőse, akinek van egy speciális képessége, ami idővel töltődik és újra használható, ezt a képességet érdemes a legforróbb szituációkra tartani, lévén sokszor ezen is múlhat egy-egy meccs.

Térjünk akkor ki egy kicsit az egységekre. Első körben fontos megemlíteni, hogyan működik a harc közbeni fejlesztés, ennek kettő módja lesz. Az első mód a pénzből (mana, amit akkor kapunk ha kilövünk egy ellenfelet) vásárolható szintlépés (upgrade) amivel azt érjük el, hogy a kiválasztott egységünk többet sebezzen, a másik mód pedig az eggyéválás lesz (merge), ezzel gyakorlatilag kettő egy ugrade szinten lévő, ugyanolyan egységből tudunk csinálni egy erősebb merge rangút, ez a rang azt éri el, hogy az egységünk gyorsabban fog lőni. Mindkettő fejlesztésnek nagyon fontos szerepe van, amit megérteni csak akkor lehet, ha sokat játszottunk már és kitapasztaltuk mikor melyiket érdemes használni. De tény, hogy ha előre látjuk, hogy egy olyan boss fog jönni ami kinyírja az egyes szintű egységeink felét, akkor érdemes arra törekedni hogy egyik se legyen egyes szintű amikor megérkezik a boss, vagy ha már nagyon ismerjük a deckünket akkor azt is tudni fogjuk, hogy az első bosst könnyű szerrel leverjük pillanatok alatt, ami miatt nem tudja még a képességét se használni. A Rush Royale-ban akárcsak a Clash Royale-ban deckeket fogunk használni, egy öt lapból álló paklit amiknek a kombinációja végtelen, jelenleg a játékban hatvanöt fajta kártya van, amik ráadásul változó ritkaságban jelentkeznek. Nyilván a common lapok lesznek az alapok, a rare lapok már ritkábbak, az epicek már nagyon jónak számítanak, de a legjobbak a legendary kártyák lesznek. Nem feltétlenül akkor járunk a legjobban, ha egy olyan decket állítunk össze amiben csak legendary lapok vannak, ugyanis ezek legtöbbször olyan speciális képességgel rendelkeznek amikhez érdemes egy saját paklit összeállítani. Az én jelenlegi killer deckem lényege, hogy az epic „Engineer” lapra építettem fel mindent, aminek az a speckó képessége, hogy ha elérem hogy a pályán kint legyen tíz ilyen egység akkor nagyon durva sebzés buffot kapnak, amivel csak úgy darálom az ellenfeleket. De az Engineer mellé szükség van egy olyan support lapra ami növeli a sebzését ha éppen mellette van, illetve még kettő olyan support lapot amik abban segítenek hogy minél gyorsabban telepakoljam a pályát velük. Az ötödik lap mindig necces szokott lenni, ezt a legnehezebb kiválasztani, nekem most egy olyan lapom van amit ha merge-elek egy másikkal akkor átdob az ellenfélre egy átkot ami vagy levesz egy manaszintet egy random lapról vagy ha első szintű volt akkor ki is nyírja. Végtelen mennyiségű deck lehetőség van a játékban, nagyon sokat lehet tanulni az ellenfelektől, de ehhez ugye kelleni fog az összes lap, amihez nagyon sok idő vagy pénz kell, illetve az sem árt, ha kitaláljuk mit szeretnénk a legjobban kijátszani és azokat a lapokat folyamatosan fejlesztjük, idővel ki is maxoljuk.

A lapok fejlesztése megint egy érdekes dolog, ugyanis egy ideig elég lesz ha csak aranyunk van, de idővel már különböző esszenciákra és legendary kristályra is szükségünk lesz amit meg csak akkor kapunk ha egy legendary lapot bebontunk vagy akkor ha veszünk pénzért ugye. Mint mondtam én már közel fél éve tolom a játékot, nem keveset költöttem is már rá és a kedvenc Engineer kártyám még mindig csak lvl 13-as, a maxi szint 15 és ha esetlegesen egyszer az életben elérem ezt a szintet, akkor még az utolsó negyedik (utltimate) képességét is ki kell fejlesztenem ahhoz, hogy tényleg maxos legyen a kártya. És akkor a deckemben ez még csak egy lap, ott van még a másik négy is, amik egyelőre eléggé gatya szinten vannak. Itt lép a képbe kicsit a paytowin dolog, ugyanis egy idő után el fogunk jutni egy olyan szintre amikor olyan embereket kapunk ellenfélnek, akik lehet ugyanazzal a deckkel vannak mint mi, de úgy elvernek minket hogy azt se tudjuk mi merre hány óra, lévén nekik már minden lapjuk ki van maxolva, ami miatt mérföldekkel jobbak lesznek nálunk. De sajnos ez van, a F2P játékok ilyenek, mindig lesznek olyanok akik gazdagabbak nálunk, vagy jobbak, vagy esetlegesen mind a kettő. De ne bánkódjunk miatta, mert az esetek többségében az fog nyerni aki ügyesebb, aki szerencsésebb, mert sajnos ebben a játékban a szerencse is nagyon nagy faktor. Nem egy olyan meccsel fogunk találkozni amikor nem kapunk egy támadó egységet se, csak a support lapokat osztogatja állandóan a játék, ami miatt könnyen lehet már az első körben elvérzünk. De ilyen ez a popszakma, meg kell szokni, az élmény mindenért kárpótol majd.

De mit tehet az egyszeri csoró magyar gyerek, aki nem tud rákölteni a játékra? Hát kéremszépen, rengeteg lehetőséged lesz fejlődni. Első körben keress egy jó kis klánt, ami aktív és használd ki minden nap a nyolc óránkénti ingyen kártyalap kérését, ráadásul hétvégenként epic lapot is tudsz kérni, ami nagyon nagy lehetőség, mindenképpen éljetek vele. Az összes helyen ahol reklámot lehet nézni, nézzétek, nagyon sok ajándékot lehet ezzel szerezni. A shopból minden nap szedjétek ki az ingyenes lootot, ha meg összegyűlt egy kis pénz és van olyan lap ami neked fontos, ne legyél rest megvenni. Használd ki a lehetőséget, mert pl. legendary lapokat szökőévenként egyszer lehet venni, ki tudja, lehet pont azt fogják neked árulni amire szükséged van. Sose fejlessz olyan lapokat amiket nem használsz, a gyémántokat csak arra használd hogy pénzt vegyél belőle, sose vásárolj lootboxot, pénzkidobás. Használd ki az ingyenes battle passt és csinálj meg minden napi kihívást, borzalmasan sok ingyen lootot tudsz ezzel a módszerrel szerezni. Vegyél részt minden eseményben (event) és ott is szerezd mega az összes ingyenes lootot. Ha igazán aktív vagy és megvan már milyen decket szeretnél, feküdj rá, ismerd ki, tapasztalj minél többet és soha ne add fel, maxold ki a lapokat és legyél te a legjobb, hidd el nekem nem lehetetlen. Ez egy vérbeli, kőkemény, hardcore kompetitív játék, elképesztően élveztes, nagyon sok kihívás van benne és nagyon szórakoztató, érdemes rá időt szakítani. Csak azért vonok le egy pontot, mert az üzleti model egészen egyszerűen undorító benne, nagyon túl van tolva, mintha a készítők kétségbe lennének esve. Pedig kétlem hogy kevés lenne a pénz, nem tudom miért kell ennyire kapzsinak lenni. Mindezek ellenére mindenképpen tegyél vele egy próbát nem fogod megbánni!

Szerintünk: 4/5

 

 

A játék ingyenesen letölthető az iTunes áruházból.

 

Kapcsolódó tartalom:

>>> Mighty Doom játékteszt

>>> Diablo: Immortal játékteszt

>>> Darkfire Heroes játékteszt


Kommentek megjelenítése