A Telekomnál mostantól elérhető a Wi-Fi hanghívás

Tippek és trükkök   |   2019.12.11 - 15:36   |   Írta: H.A   |   8623

A lenti cikkben a Telekom hálozatán történő VoWiFi avagy a Wi-Fi Hanghívás aktiválását, és beállítását olvashatjátok el

Az iOS 13.3 megjelenésével egyidőben elérhetővé vált a Telekomnál a VoWiFi avagy a Wi-Fi Hanghívás. Ez azt jelenti, hogy már olyan helyen is telefonálhatunk, ahol nincs lefedettség, például pince, alagsor, vagy egyéb más, “térerőben hiányos” helyiség.

VoWifi avagy Wi-Fi-n keresztüli hanghívás aktiválása

Természetesen Wi-Fi csatlakozásra szükségünk van, ezért is van benne a szolgáltatás nevében, tehát ahol van Wi-Fi, de nincs mobilhálózati lefedettség, hívhatnak minket és mi is indíthatunk hívást, illetve az SMS-ek is megérkeznek illetve elküldhetőek. Az alábbi beállításokat kell elvégeznünk, hogy működjön ez a szolgáltatás.

Ahhoz, hogy ez a funkció megjelenjen az iPhone-on, frissíteni kell a szolgáltatói beállításainkat. Ez a Beállítások / Infó alatt egy automatikusan felugró ablakkal fog frissülni. Amennyiben ez nem ugrik fel, indítsuk újra a készülékünket, és nézzük meg, hogy a legfrissebb, iOS 13.3-as szoftver van-e rajta.

Ezután a Beállítások / Mobilhálózat alatt találjuk meg a W-Fi hívások funkciót, ezt bekapcsolva Wi-Fi-n keresztül is indíthatunk és fogadhatunk hívást, amennyiben a Telekomnál már engedélyeztük ezt a szolgáltatást.

A Telekom ügyfélszolgálat felhívása – 1414

A Telekom jelenleg csak személyesen, vagy az ügyfélszolgálati telefonszámán tudja aktiválni nekünk a Wi-Fi-n keresztüli hanghívást. Sem online, sem az appban nem találtunk erre vonatkozólag semmit. Ehhez nem árt némi trükkhöz is folyamodni, mivel specifikusan szeretnénk beállítani valamit, Vanda, az okos kolléga többet kérdezne, és hosszabban is válaszolna, mint egy ügyintéző, így, amikor megkérdezi, hogy miben segíthet, rögtön kérjünk ügyintézőt: ügyintézővel szeretnék beszélni.

Ezután megkérdezi, mégis mivel kapcsolatban. Mondjuk, hogy mobil szolgáltatás, és ezután válaszoljunk igennel a kérdéseire. Nettó 4 perc alatt ügyintézőt kaptam, és kértem, hogy engedélyezzék a Wi-Fi Hanghívást! A kolléganő készségesen segített, majd pedig annak is utána nézett, hogy a MultiSIM kizáró ok-e. Nem. Tehát azoknak, akiknek több SIM kártyájuk van, ugyanúgy tudják használni ezt a szolgáltatást.

VoWifi avagy Wi-Fi-n keresztüli hanghívás

Ahogy látható, airplane avagy repülőgép üzemmódban is működik a funkció, így lényegében akár rossz hálózati körülmények között manuálisan is aktiválhatjuk a Wi-Fi-n keresztüli hanghívást. Ezen felül érdemes tudni, hogy ha a beállításokban ezt a funkciót aktiváljuk, akkor innentől a készülék mindig megpróbálja majd aktiválni a VoWifi-t, ha nincs térerő, tehát WLAN Call lesz a szolgáltató helyén.

Az ügyfélszolgálat felhívása helyett elvben a 1430-ra elküldött +WIFIHANG kód is működik, de mi ezt nem próbáltuk.

A Wi-Fi Hanghívás előnyei

  • Hívást kezdeményezhetsz/fogadhatsz beltéren és olyan leárnyékolt helyeken, területeken, ahol publikus/hozzáférhető Wi-Fi hálózatot találsz. Így szabadon kommunikálhatsz akár lakáson, irodán belül és kívül is (pl. árnyékolt épületek esetén: szigetelt épületek, plázák, hotelek; vagy árnyékolt épületrészben: pince, garázs stb.)
  • SMS-t küldhetsz/fogadhatsz.
  • Hogy milyen hálózatot használ a készüléked telefonáláskor, azt a készüléked „státusz jelző sor”-ában látható (Wi-Fi-n, vagy mobilhálózaton keresztül épül fel a hívás).
  • A Wi-Fi Hang, a 4G Hang-hoz hasonlóan:
    • gyors hívásfelépülést,
    • és ezzel párhuzamosan használható adatkapcsolatot is biztosít, így telefonálás közben is lehetséges az adatforgalmazás, például az internet (zene, térkép, navigáció stb.) használata.

A Wi-Fi Hanghívás árazása

  • A Wi-Fi Hanghívásnak igénybevételi, egyszeri, belépési vagy havi díja nincs.
  • A Wi-Fi Hanghívás hívásdíja nem díjmentes. A hanghívás percdíjai megegyeznek a díjcsomagodnak megfelelő minden más technológián (2G/3G/4G Hang) bonyolított mobil hanghívás árazásával.
  • A havi és leforgalmazhatósági kedvezmények ugyanúgy érvényesek a Wi-Fi-n keresztül bonyolított hanghívásokra is.

Bővebben érdemes elolvasni a Telekom oldalán lévő információt. A Wi-Fi Hanghívás használata havi díjas mobil előfizetéssel lehetséges. Külföldön sajnos nem használható a szolgáltatás, mert a Wi-Fi hívások ott jelenleg nem engedélyezettek.

Forrás: Szifon.com

Kapcsolódó cikkek:




Kommentek megjelenítése