Ez most a magyarországi mobil erősorrend
Vázoljuk, hogy a hazai piacon jelenleg milyen erőviszonyok uralkodnak.
A Canalys piackutató cég legfrissebb jelentéséből kiderül, hogy Magyarországon az idei esztendő első negyedévében a korábbiakhoz hasonlóan a Samsung volt a legnagyobb részesedéssel rendelkező okostelefon gyártó. A dél-koreai vállalat az idei év első három hónapjában egy 48 százalékos szeletet hasított ki magának a magyarországi mobiltortából.
Ez elsőre ugyan jól hangzik, azonban gyorsan hozzá kell tennünk, hogy éves szinten 16 százalékos visszaesésről tesz tanúbizonyságot. A Samsung legutóbb az év elején rukkolt elő csúcsmobilokkal, a Galaxy S22-vel, a Galaxy S22+-szal és a Galaxy S22 Ultrával.
A képzeletbeli dobogó második fokára a korábbiakhoz hasonlóan a Xiaomi állhat fel, mely kínai vállalat 45 százalékkal tudta növelni a forgalmát, és ily módon jelenleg mintegy 21 százalékos piacrészt tudhat magának. A Xiaomi márciusban dobta piacra új felsőkategóriás telefonjait, a Xiaomi 12X-et, Xiaomi 12-t és a Xiaomi 12 Prót.
A bronzérem a 12 százalékos növekedést produkált Apple-nek jár, mely új csúcsmobilokkal legutóbb tavaly ősszel előrukkolt amerikai vállalat jelenleg körülbelül 15 százalékos piaci részesedéssel rendelkezik.
A legnagyobb meglepetést az Oppo jelenti, mely BBK (OnePlus, Vivo, Realme) konzorciumhoz tartozó vállalat brutális, 1395 százalékos növekedést tudott elérni, igaz egyelőre még így is csak 3 százalékos piacrésszel bír. Hasonló piaci részesedést tudhat magáénak a TCL is, ez a kínai gyártó az elmúlt időszakban 18 százalékkal tudott javítani az eladásain.
Kapcsolódó cikkek:
- Ki a kicsit nem becsüli: iPhone 13 mini teszt
- A céltábla közepe: iPhone 13 és 13 Pro teszt
- Még nagyobbat szól: iPhone 13 Pro Max teszt