Berobbant az Apple az egyik legfontosabb piacon
Az almás logós amerikai gyártó eladásai hatalmas mértékben nőttek Kínában.
A Cinno Research piackutató cég legfrissebb adatai szerint az Apple a közelmúltban minden korábbinál nagyobbat nőtt Kínában. Az amerikai gyártó okostelefonjaiból az idei esztendő második negyedévében 225 százalékkal több fogyott, mint az első negyedévben.
Szakértők szerint ez még akkor is elismerésre méltó teljesítmény, ha az idei esztendő első három hónapjának erősen alávágott a koronavírus-járvány, melynek következtében februárban például mindössze 0,5 millió iPhone-t adtak el a hatalmas népességű ázsiai országban.
Az Apple eladások jelentős növekedése nemcsak a COVID-19 kínai visszaszorulásának köszönhető, hanem többek közt annak is, hogy az országban rendkívül kelendőek a tavaly ősszel leleplezett iPhone 11-es készülékek, illetve az idén tavasszal piacra dobott elérhető kompakt mobil, az új iPhone SE. A Cinno Research adatai szerint 2020 áprilisa és júniusa között 13 millió iOS-es okostelefon talált gazdára Kínában, ami az előző esztendő hasonló időszakához képest is igen jelentős, mintegy 62 százalékos növekedést jelent.
A Counterpoint Research piackutató cég jelentéséből kiderül, hogy a kínai okostelefon-piacot továbbra is a Huawei uralja, mely helyi gyártó az elmúlt negyedévben mintegy 36,6 millió készüléket szállított le, és amelyet az ugyancsak helyi Oppo, Vivo és Xiaomi követ a sorban. A vállalat adatai szerint 2020 második negyedévében 17 százalékkal zsugorodott a kínai piac.
Kapcsolódó cikkek:
- Csökkenti Samsung-függőségét az Apple
- A legjobb kompakt mobil lehet az iPhone 12
- Sok androidos váltott iPhone SE-re