A koronavírus betett az európai mobilpiacnak

Tech Hírek   |   2020.06.04 - 09:40   |   Írta: L Ferenc   |   517
04. jún A koronavírus betett az európai mobilpiacnak

Lássuk, hogy a COVID-19 pontosan milyen hatást gyakorolt az okostelefon eladási adatokra!

A Counterpoint piackutató cég legfrissebb tanulmányából kiderül, hogy a koronavírus-járvány miatt az idei esztendő első negyedévében Európában mintegy 7 százalékkal kevesebb okostelefont adtak el, mint az előző év hasonló időszakában. A piac zsugorodása még nagyobb, ha 2020 első negyedévét 2019 utolsó negyedévéhez hasonlítjuk: ebben az esetben több mint 23 százalékos visszaesésnek lehetünk tanúi.

Érdekes módon Nyugat-Európát jobban megviselte a koronavírus, mint Kelet-Európát. Míg nyugaton 9 százalékkal, addig keleten csak 5 százalékkal csökkentek az okostelefon eladások. 

A legnagyobb visszaesést nem meglepő módon Olaszországban regisztrálták. A COVID-19 által nagy mértékben sújtott országban nem kevesebb, mint 21 százakékkal estek vissza a mobil eladások. Az olaszoknál hagyományosan gyengén teljesít az Apple, mely 20 százalékos piacrészével csak a harmadik a Samsung és a Huawei után.

Németországban ugyancsak jelentős, 11 százalékos visszaesést jegyeztek fel, itt 32 százalékos piaci részesedéssel második helyen tanyázik az Apple, nem meglepő módon a 35 százalékos Samsung mögött.

Franciaországban 8 százalékkal csökkentek az okostelefon eladások a koronavírus járvány miatt. A francia piacon ugyancsak 32 százalékon áll az Apple, az ugyancsak 35 százalékos Samsung mögött. 

Az Egyesült Királyságban 8 százalékos visszaesést regisztráltak az eladásokban. A szigetországban hagyományosan nagyon erős az Apple, mely 49 százalékos részesedésével messze megelőzi a második helyezett 23 százalékos Samsungot. 

Oroszországban mindössze 1 százalékkal csökkentek az eladások. Itt 33 százalékkal a Huawei uralja a szektort, majd pedig a 19 százalékos Samsung, illetve a 18 százalékos Xiaomi következik a sorban. 

Az európai piac egészét tekintve a Samsung őrzi piacvezető helyét, azonban egy év alatt 31 százalékról 29 százalékra csökkent a részesedése. Az Apple 21 százalékról 22 százalékra javított és közben a harmadikról feljött a második helyre, ami többek közt annak is köszönhető, hogy a Huawei piacrésze 23 százalékról 16 százalékra olvadt. A Xiaomi nagyot nyert az elmúlt időkben: a kínai vállalat piacrésze egy év alatt 4 százalékról 11 százalékra katapultált. 

A legfrissebb adatok szerint eddig világszerte mintegy 6,51 millió koronavírus-fertőzött személyt regisztráltak, az elhunytak száma meghaladja a 386 ezret. 

Kapcsolódó cikkek:




Kommentek megjelenítése