A koronavírus betett az európai mobilpiacnak
Lássuk, hogy a COVID-19 pontosan milyen hatást gyakorolt az okostelefon eladási adatokra!
A Counterpoint piackutató cég legfrissebb tanulmányából kiderül, hogy a koronavírus-járvány miatt az idei esztendő első negyedévében Európában mintegy 7 százalékkal kevesebb okostelefont adtak el, mint az előző év hasonló időszakában. A piac zsugorodása még nagyobb, ha 2020 első negyedévét 2019 utolsó negyedévéhez hasonlítjuk: ebben az esetben több mint 23 százalékos visszaesésnek lehetünk tanúi.
Érdekes módon Nyugat-Európát jobban megviselte a koronavírus, mint Kelet-Európát. Míg nyugaton 9 százalékkal, addig keleten csak 5 százalékkal csökkentek az okostelefon eladások.
A legnagyobb visszaesést nem meglepő módon Olaszországban regisztrálták. A COVID-19 által nagy mértékben sújtott országban nem kevesebb, mint 21 százakékkal estek vissza a mobil eladások. Az olaszoknál hagyományosan gyengén teljesít az Apple, mely 20 százalékos piacrészével csak a harmadik a Samsung és a Huawei után.
Németországban ugyancsak jelentős, 11 százalékos visszaesést jegyeztek fel, itt 32 százalékos piaci részesedéssel második helyen tanyázik az Apple, nem meglepő módon a 35 százalékos Samsung mögött.
Franciaországban 8 százalékkal csökkentek az okostelefon eladások a koronavírus járvány miatt. A francia piacon ugyancsak 32 százalékon áll az Apple, az ugyancsak 35 százalékos Samsung mögött.
Az Egyesült Királyságban 8 százalékos visszaesést regisztráltak az eladásokban. A szigetországban hagyományosan nagyon erős az Apple, mely 49 százalékos részesedésével messze megelőzi a második helyezett 23 százalékos Samsungot.
Oroszországban mindössze 1 százalékkal csökkentek az eladások. Itt 33 százalékkal a Huawei uralja a szektort, majd pedig a 19 százalékos Samsung, illetve a 18 százalékos Xiaomi következik a sorban.
Az európai piac egészét tekintve a Samsung őrzi piacvezető helyét, azonban egy év alatt 31 százalékról 29 százalékra csökkent a részesedése. Az Apple 21 százalékról 22 százalékra javított és közben a harmadikról feljött a második helyre, ami többek közt annak is köszönhető, hogy a Huawei piacrésze 23 százalékról 16 százalékra olvadt. A Xiaomi nagyot nyert az elmúlt időkben: a kínai vállalat piacrésze egy év alatt 4 százalékról 11 százalékra katapultált.
A legfrissebb adatok szerint eddig világszerte mintegy 6,51 millió koronavírus-fertőzött személyt regisztráltak, az elhunytak száma meghaladja a 386 ezret.
Kapcsolódó cikkek:
- Koronavírus funkciókat kapott az ÉletMentő alkalmazás
- iPajzs: nem várt, de nagyon fontos újdonság az Apple-től
- Az Apple is gőzerővel küzd a koronavírus ellen
- Okostelefon Árak és Vásárlás