Ezt gondolja az Apple társalapítója arról, amit a cég mostanában csinál
Woz odaszúrt a konkurenciának is.
Steve Wozniak, az Apple három társalapítójának egyike a CNBC-nek árulta el, mit is gondol a mai Apple-ről. Érdekes hallani a véleményét, hiszen ő a kezdetektől fogva követi a cég életének alakulását, ez azonban nem azt jelenti, hogy elvakultan rajongana saját “gyermeke” iránt, sőt: eleinte nem volt kibékülve a jack-csatlakozó elhagyásával, valamint az iPhone X-ben sem bízott. Vajon elégedett az egykori alapító azzal, amit az Apple manapság művel? Nos, úgy tűnik hogy igen.
“Véleményem szerint Steve Jobs nagyon boldog lenne, ha láthatná, merre tart a cég, és hogy még mindig a felhasználókat helyezik előtérbe a technológia helyett. Steve is így gondolkodott és cselekedett. A felhasználók mindig fontosabbak lesznek, mint a maga a technológia. Nem szabad az áldozátává válni, az emberi életet a lehető legemberibb módon kell leélni.”
Steve Jobs és Steve Wozniak
Azzal folytatta, hogy szerinte a többi telefongyártó nem is innovál igazán, legfeljebb csak jópofa, szórakoztató funkciókat hoznak létre. Ezzel szemben az Apple tényleg azokra az innovációkra fókuszál, amik “szó szerint megváltoztatnak mindent, amit csinálunk”. Attól, hogy egy funkció új és még sosem látott, nem jelenti eredendően azt, hogy innovatív. Példaként azt hozta, hogy néhány Androidos telefon automatikusan képet készít, ha mosolygó embereket lát. Woz szerint ez egy “jópofa funkció”, de nem igazi “innováció”. Ezek után elmagyarázta, hogy milyen az, amikor egy funkció megváltozatatja az emberek életét; például a fizetés Apple Payen keresztül, TouchID-val.
“Minden egyes telefongyártó előbb-utóbb kénytelen volt az Apple-t másolni. Az Apple találta ki először a rendszert, ami megkönnyíti a fizetést. Be sem kell kapcsolni a telefon kijelzőjét, fel sem kell oldani azt! Nem kell alkalmazásokat keresni és kártyaadatokat pötyögni. Csak odatartod az eszközt a terminálhoz és az ujjlenyomatoddal azonosítod magad.”
Azt csak lábjegyzetben írom le, hogy a TouchID-t váltó FaceID-val még kevesebb interakciót igényel a fizetés - Woz örülhet. Egyébként tagadhatatlanul van igazság abban, amit az öreg mond. Az Apple mindig is a felhasználói élményt helyezte a középpontba, és ezzel a mai napig így vannak. Persze, össze lehet veszni a hardveres hibák és szovftveres bugok mennyiségén, vagy hogy mennyire kullognak a konkurencia mögött bizonyos területeken (gondolok itt a lassú OLED-átállásra vagy az enyhén debil Sirire). De középen még mindig a felhasználó áll; ezért védi a cég foggal-körömmel a felhasználói adatait, és ezért integrálnak egymásba mindent, amit gyártanak: a termékeket, a szoftvereket és a szolgáltatásokat.
A teljes, angol nyelvű beszélgetést itt nézhetitek meg:
Forrás: AppleRider / 9to5mac
Kapcsolódó cikkek:
- Kisebb vagyonért cserélhet gazdát az Apple első számítógépe
- A feltételezett ár háromszorosáért ment el Steve Jobs foglalkoztatási kérdőíve
- Steve Wozniak elmondta mi a problémája az iPhone X-el