Egyre komolyabb ereje van az Apple CarPlaynek
Új autó vásárlásakor egyre többen odafigyelnek arra, hogy a kiválasztott modellben van-e CarPlay támogatás.
Az Apple 2013-ban mutatta be az iOS in the Car koncepciót, mely aztán egy évvel később CarPlay néven látott napvilágot végleges formában. Ennek működése roppant egyszerű: az autó fedélzeti számítógépének központi nagy kijelzőjére a hozzá csatlakoztatott iPhone tolja át a vezetéshez optimalizált audióvizuális tartalmat.
A Strategy Analytics egyik legfrissebb tanulmánya rávilágít arra, hogy új autó vásárlásakor ma már egyre többen hoznak úgy döntést, hogy megnézik: az adott négykerekűben van-e Apple CarPlay, vagy Android Auto támogatás. Ez utóbbi nagyon hasonló az Apple megoldásához, de könnyen kikövetkeztethető módon androidos eszközökre van kitalálva.
Jelenleg már több mint 300-féle autóhoz rendelhető Apple CarPlay támogatás, melyhez minimum iOS 7.1-es telefonra, legalább egy iPhone 5-re van szükségünk. Az autógyártók általában néhány 10 ezer forintos felár ellenében adják a CarPlay (illetve Android Auto) kompatibilitást, és egyes drágább modellekben már kábelt sem kell használnunk: az autó és a telefon vezeték nélküli módon is képes kommunikálni egymással.
A CarPlay az iOS szerves részét képezi, tehát nincs szükség semmilyen alkalmazás telepítésére, szemben például az Android Autóval. Magyarországon hivatalosan sem a CarPlay, sem az Android Auto nem támogatott, de a gyakorlatban mindkét platform remekül használható. Ehhez Android Auto fronton egy megfelelő .apk telepítőcsomagot kell beszerezni, az applikáció ugyanis nincs jelen a hazai Play Áruházban.
Kapcsolódó cikkek:
- Jövőre érkeznek a CarPlay-es Hondák
- Az Apple riválisa, a Pandora kerülhet a CarPlay-be
- CarPlay – Társ az utakon