Visszaesőben az Apple fő partnere
A gyengülő iPhone-eladások az almás logós gyártó legfőbb partnerére is negatívan hatnak.
Az Apple által a közelmúltban nyilvánosságra hozott negyedéves jelentésből kiderült, hogy 13 esztendőt követően az elmúlt három hónapos időszakban most először csökkent a vállalat bevétele és nyeresége, illetve eddig példátlan módon visszaestek a cég iPhone-eladásai. Könnyen kikövetkeztethető módon mindez a cég egyik fő beszállító és összeszerelő partnerére, a Foxconnra is negatív hatást gyakorol. A távol-keleti vállalat májusban 9,062 milliárd dolláros forgalmat generált, ami éves szinten 2,1 százalékos, havi szinten pedig már nem kevesebb mint 8,4 százalékos visszaesést jelent. A cég hat hónapos bevétele mintegy 48,3 milliárd dollár, ami az egy évvel korábbi hasonló időszakhoz képest 5,6 százalékos csökkenésről tesz tanúbizonyságot.
Ahogy arról már beszámoltunk, az Apple történetében 2016 első negyedéve volt az első olyan három hónapos időszak, melyben csökkent a cég bevétele és nyeresége. Az Apple a jelzett időszakban 50,6 milliárd dolláros bevételre tett szert, ami mintegy 13 százalékos csökkenést jelent az egy évvel korábban regisztrált 58 milliárd dolláros összeghez képest, ezzel párhuzamosan pedig a vállalat nyeresége 13,6 milliárd dollárról 10,5 milliárd dollárra csökkent. A Tim Cook által kihívásokkal teli negyedévként emlegetett időszakban világszerte 51,2 millió iPhone-t adtak el, vagyis 16,3 százalékkal kevesebbet, mint 2015 hasonló időszakában. Az első iPhone 2007-ben történt bejelentése óta hasonlóra még nem volt példa.
Kapcsolódó cikkek:
Napi 60.000 használt iPhone-t vásárol a Foxconn
Indiában készülhetnek a jövő iPhone készülékei
Látogatás a Foxconn gyárban