Ilyen amikor az alkalmazásod bekerül a "Kiemelt" közé

Tech Hírek   |   2015.02.18 - 06:13   |   Írta: Zoltan C   |   892

tim-cook-apple-app-store

Több mint egymillió applikáció található az App Storeban, ekkora mennyiségnél pedig sokszor nehéz eligazodni. A keresés megkönnyítésére hozta anno létre az Apple a "Featured" szekciót az App Storeban és amennyire hasznos ez a kis gomb, ugyanannyira áhított a fejlesztők közt. Hiszen, ha egyszer egy alkalmazás bekerül ide, azzal összehasonlíthatatlanul több letöltést, és hatalmas népszerűséget hoz. Viszont elnyerni ezt a kiváltságot nem egyszerű és nincs rá igazán bevált recept. Most egy startup alapító történetén keresztül megismerhetjük milyen érzés is bekerülni, a hőn áhított "Featured" szekcióba!

"Egy nap arra ébredtem, hogy összeomlanak a szervereink" - kezdi élménybeszámolóját Henry Kang arról a bizonyos napról. Kang alapítója és vezérigazgatója a StyleIT-nek. Ugyanerre a névre keresztelt appjának sikerült a nagy áttörés, maga az app pedig nem más mint egyfajta személyes stylist. Például lefotózzuk egy pulcsinkat vagy egy pár cipőnket, az app analizálja a képet és ez alapján ajánlj nekünk ruhadarabokat amik jól mennek a lefotózotthoz. Az alkalmazás által ajánlott darabokat pedig akár meg is vásárolhatjuk egyenesen az appból.

Kang és csapata tavaly tavasszal indította az appot, majd az csak decemberben került be a "Featured" közé. Ilyenkor az Apple nem értesíti a fejlesztőket a bekerülésről, Kang is csak a szerverek belassulásából jött rá mi a helyzet. Plusz email fiókja el volt árasztva a felhasználói regisztrációkkal. A kezdeti hatalmas, elképzelhetetlen siker után természetesen mára alábbhagyott az érdeklődés, de a letöltések száma így is tekintélyes. Sőt, az app azóta bekerült a "Best of January" és a "Lifestyle" kiemeltjei közé is.

styleitjpg

Kang imádta figyelni, hogyan szárnyal appja rangsorolása és értékelése az App Storeban, minden közül ezt érezte a legizgalmasabb dolognak. Elmondása szerint, sose fogja elfelejteni, amikor képernyőmentéseket készítettek a pillanatról mikor olyan nagyágyúkat hagytak le, mint a Target és a Walgreens.

Üzent is fejlesztő társainak: szerinte a legnagyobb kihívás minden fejlesztő előtt, hogy nincs bevált formula az Apple figyelmének felkeltésére. Leginkább szerencse kérdése az egész. Kang persze hozzáteszi, hogy a folyamatos frissítés és egy eleve jó, ötletes applikáció alapvető. Az applikáció marketingjében pedig törekedjünk az egyszerűségre, fókuszáljunk egy fő vonásra.

Forrás: businessinsider

Kapcsolódó cikk: Így csalnak Kínában az alkalmazásokkal!


Kommentek megjelenítése