Ázsiában tarolt az iPhone
A nagyobb kijelzővel rendelkező készülékek, mint az iPhone 6 és az iPhone 6 Plus meleg fogadtatásban részesültek az ázsiai piacon. A Counterpoint Research felmérése szerint az Apple nagy sikereket ért el Japánban, Kínában és Dél-Koreában, ami azt is jelenti, hogy sikeresen megszorongatta a konkurenciát annak otthonában.
Tavaly Novemberben az Apple a piac 33%-át uralta a Samsung hazájában, Dél-Koreában, ami több, mint a kétszerese annak a 15%-nak, mellyel az iPhone 6-os széria megjelenése előtt rendelkeztek. Ezzel maguk mögé utasították az LG-t (14%) és nem sokkal maradnak el a Samsung-tól, akiknek 60-ról 46%-ra csökkent a részesedésük.
A koreai okos telefon piacon eddig egyetlen külföldi gyártó sem tudott elérni 20%-nál magasabb eredményt Tom Kang (Counterpoint) elemző szerint. „Mindig is a nemzetközi piacon is vezető okos telefon gyártó Samsung volt az élen” – mondta. Külön érdekességként emelte ki, hogy míg a Samsung elvesztett 14%-ot az otthoni piacból, addig az Apple 18%-ot nyert Dél-Koreában.
Japánban hasonlóan alakult a helyzet: 2014 májusában az Apple 51%-ot ért el, a második helyen pedig a hazai márka, a Sony áll, amely 30%-ról 17-re csökkent Novemberben.
Nagy növekedésbe kezdett az Apple Kínában is, az előző időszakhoz képest 45%-al emelkedett a részesedése, így most a 12%-ával a harmadik helyre lépett. Előtte a két helyi cég termékei vannak: a Xiaomi 18%-al, a Lenovo pedig 13%-al rendelkezik. Neil Shah (Counterpoint) elemző szerint azonban a prémium kategóriában a Xiaomi Note és Note Pro meg fogja szorongatni az iPhone 6-ot.
Forrás: theverge.com