A Xiaomi lenyomná az Apple-t és a Samsungot

Tech Hírek   |   2014.11.21 - 14:20   |   Írta: Máté Gergő   |   1010

Néhány héttel azután, hogy a Xiaomi megelőzte a Huawei-t és az LG-t (és ezáltal a harmadik legnagyobb gyártóvá vált) a Guardian leközölt egy riportot arról, hogy a kínai cég alapítója és vezérigazgatója, Lei Jun azt tervezi, hogy 5-10 éven belül megelőzik a Samsung-ot és az Apple-t.

A kínai gyártó hatalmas sikereket ért el otthonában és a környező országokban, mint például India. Ennek oka a hatalmas felvevőpiac. Ez az alig négyéves vállalat megszerezte a Google egy korábbi igazgatóját, Hugo Barra-t, megduplázta a nemzetközi eladásait és Kínában több telefont adott el, mint az Apple az első negyedévében.

xiaomi-mi2

„Senki sem gondolta volna három évvel a Xiaomi első készülékének kiadáskor, hogy a harmadik legerősebb versenyzővé válik” – mondta Lei a China’s World Internet Conference rendezvényen Wuzhen-ben, miután két óra késéssel megérkezett. „India válik a legnagyobb külföldi piacunkká. Öt-tíz éven belül lehetőségünk nyílhat rá, hogy a világ elsőszámú gyártójává váljunk”.

A Xiaomi-t hamar a „kínai Apple”-ként kezdték el emlegetni, még akkor is, ha a világ országainak jelentős részében ismeretlen maradt egyelőre. A Mi márkájú készülékei dizájnban az iPhone és az iPad másolatának tekinthetőek.

„Ezt kissé durvának találom és nem tartom hízelgőnek” – véleményezte Jony Ive, az Apple dizájn guruja a „kínai Apple” szlogent. „Amikor először belevágsz valamibe nem tudhatod, hogy milyen lesz. Ha 7-8 évet foglalkozol valaminek a megtervezésével és lemásolják az sokkal egyszerűbb. Ez lopás és lustaság. Nem tartom elfogadhatónak” – mondta.

Jelenleg a Xiaomi-nak azért elég sokat kéne tennie azért, hogy leszorítsa a két legnagyobbat. Igaz, hogy az előző év harmadik negyedévi adataihoz képest több mint kétszeres növekedést ért el, de jelenleg a globális piacot tekintve 5.6%-on áll, előtte az Apple 12.3%-al és a Samsung 24.7%-al vezet.

xiaomi-global

„Könnyű kimondani, de nehéz elérni” – mondta Bruce Sewell az Apple jogi szakértője és a jogi valamint kormányzati ügyek alelnöke válaszul Lei ambícióira. Azt viszont nem szabad elfelejteni, hogy a Xiaomi nincs egyedül a dominanciáért folytatott küzdelemben. Az orosz internetes cég, a DST, mely az Alibaba a Facebook és az Airbnb mögött áll, komoly beruházásokat végzett a kínai gyártónál.

A kínai cég 2010-ben alapult és első okos készülékét 2011-ben adta ki. A harmadik negyedévben 18 millió telefont adott el, szemben az első negyedév 5.2 millió eladott darabjával. Lei tervei szerint az ügyfelek számát 70 millióról 200-ra növelné a cég az ázsiai és európai piacon történő terjeszkedéssel.

„Ezen a mágikus földön nem csak olyan cégek teremnek, mint az Alibaba, de olyan apró csodák is, mint a Xiaomi” – mondta Lei.

Forrás: 9to5mac.com


Kommentek megjelenítése