A Hét iOS játéka a Gemini Strike lett!
Az Armor Games próbálgatja, hogy milyen is lehet egy általuk készített lövöldözős játék. Ez az ingyenes app, a Gemini Strike, nem lett rossz. Mindenképpen érdemes megnézni.
Főleg, ha már játszottál egy shmup műfajú játékkal, akkor tudod, hogy mi is a Gemini Strike lényege: rengeteg ellenség van és fel kell őket robbantanunk, mielőtt ők teszik ezt velünk. Szerencsére van egy egészségügyi és fejlesztési rendszer, amivel több esélyt is kapunk, de még így is sok ügyességre van szükség, hogy sikerüljön kikerülni és megtanulni legyőzni az ellenfeleinket. Általában addig jó egy játék, ameddig egy fillért se kell költeni azért, hogy győzzünk. Itt a játék lehetővé teszi, hogy több drágakövet szedjünk és, így jobb fejlesztéseket vegyünk.
A golyók kikerülése rettentően fontos ebben a játékban, két dolog miatt is. Az egyik, hogy rengeteg golyó van mindenhol, sok sebzést csinálnak, de az élet prémium dolognak számít. Ez nem eléggé shmup műfaj. Mire megtanuljuk kikerülni a ki-be jövő rakétákat, az bizony eltarthat egy ideig. A második dolog, hogyha meghalunk elkölthetünk egy arany kreditet, amit elég nehéz szerezni. Vagy veszítünk egy életet, mivel már ez a játék is az élet energiás dolgot használja, mint sok más ingyenes játék.
Minden élet újratöltődik 15 percenként és összesen 4 van belőlük. Ez egy igazságos rendszer. Csak akkor vesztünk életet, ha meghalunk, nem mindig, amikor elindítjuk a pályát, mint más játékoknál. Az űrhajókat fejleszthetjük ládákban talált dolgokkal, melyeket játék közben szendünk össze. Két különböző láda van: egyik gyémánttal nyitható, a másik pedig arany kredittel. Ezek vagy hajónk statikus dolgait növelik, vagy akár a fegyvereinket módosítják. Persze az arany kredittel nyitott ládák sokkal erősebb elemeket adnak.
A játékon belüli életrendszer legjobban az Infinity Blade-éhez hasonlítható, bár ebben sokkal több humor van. Tény az, hogy a játék egyszerre humoros is, és komoly hangulatot is nyújt. Ez az a disszonáns keverék, ami valójában elég rendesen megfogott. Az irányítás se rossz. Ujjunkkal kell irányítsuk az űrhajót, lőni pedig magától lő, de azt azért tudni kell mindehhez, hogy oda megy, ahova az ujjunk a képernyőn. Ettől viszont nem kell megijedni, mert a hajó látható lesz az ujjunk felett picivel. Ez jó szolgálatot nyújt egyben a golyók elkerüléséhez. Arra viszont vigyáznunk kell, ha felemeljük ujjunkat a képernyőről és utána visszahelyezzük, a hajó egyből oda fog repülni, ahova visszatettük az ujjunkat. Mindig, ha megérintjük a bal alsó sarokban lévő titkos támadás gombot, a hajó valószínűleg el fog mozdulni kicsit, hacsak fel nem emeljük az ujjunkat, amikor ezt tesszük.
Íme, itt egy videó a játékról, akció közben:
http://youtu.be/aCEIQLBE1nw
Az egész rendszer iPad-barát lett, főleg, hogy csak egy mutatóujjra van szükségünk a játékhoz. Bár ez lehet, hogy van, akinek egy kicsit fárasztó és kényelmetlen. Talán jobb lenne, ha kicsit messzebb van hajó attól a ponttól, ahol az ujjunk mozog, és így lehetne akár hüvelykujjal is játszani. Ezeknek a mozgási rendszereknek viszont mindig van kompromisszumuk és egy 1:1-es rendszerben egész jól működnek. Igaz, örülnék neki, ha kapna a játék egy MFi gamepad támogatást.
A Gemini Strike játékon belüli vásárlásai nekem elég drágák. A 1,99 dollárért két arany kreditet kapunk, ami nem is elég egy ládához. 2,99 dollárért már 5 arany kreditet vehetünk, viszont 12,99 dollárért 25 darab jár. Szerintem nem lenne rossz egy köztes árazást csinálni. Például 4,99 dollárért még oké lenne a 25 arany kredit, vagy jól jönne egy olyan maximum 30 másodperces videóhirdetés, amivel kaphatunk egy arany kreditet, ha végignézzük.
A játékon belüli vételek árai nem is számítanak nagyon, hiszen már az első pályán tudjuk szerezni a krediteket, és ezek kelleni is fognak, mivel már a második bolygón kell a sok élet és fegyverfejlesztés.
Akinek megtetszett volna a játék, az innen töltheti teljesen ingyen:
itunes.apple