Az IBM az Apple legegyszerűbb megoldása több iPad értékesítésére

Tech Hírek   |   2014.07.22 - 04:16   |   Írta: Zoltan C   |   800

"Nincs átfedés, nincs verseny, ők teljesen kiegészítik egymást."

Képernyőfotó 2014-07-22 - 6.14.01

Az Apple és az IBM mára partnerek. Valaha a PC piac két legnagyobb riválisa volt, a két amerikai óriás most széles körű partneri viszonyban egyesül, hogy átalakítsa az üzleti világot. Saját erejüket kihasználva, egyikük iPhonet, iPadet, és a kiváló ügyfélszolgálatot biztosít majd, míg a másik saját "made-for-business" appok fejlesztésében segít és hozzáteszi biztonsággal kapcsolatos fejlesztéseit, és elemzéseit a vállalati ügyfelek számára. Ez egy nyílt támadás a BlackBerry utolsó szilárd bástyája, a minden ruhazsebben lapuló telefon ellen, de félelmet kelthet más versenyszférában lévő mobilcégekben is, mint a Samsung, a Google és a Microsoft. Mégis az a legijesztőbb az egészben, hogy ez az egyik legkézenfekvőbb összeborulás a tech világban.

"A mobil készülékek átalakították a személyes életünket, és hamarosan átalakítják a munka világát is."

Az Applenek nincs túl sok problémája. Vezérigazgatója, Tim Cook boldogan adja majd elő cége napi szinten termelt felfoghatatlanul hatalmas bevételeit és nyereségét, azonban nem lehet véka alá rejteni az elkerülhetetlen lassulást, amit a tabletek és okostelefonok piacának telítődése, illetve tehetősebb vásárlók alacsonyabb száma okoz. Ez a tendencia nyilvánult meg az iPad eladások 16 százalékos csökkenése során az elmúlt negyedévben. Jól látszik, hogy az Applenek új értékesítési utak, illetve új vevőkör után kepp néznie, ha fennt akarja tartani vonzerejét - részben a nökedésre éhes befektetők miatt. A kézenfekvő válasz lehet a fejlődő piacok megcélzása részben az olcsóbb iPhone 5C és régebbi iOS eszközökre szóló kedvezményekkel, azonban az Apple jelenlegi iPad modelljei nem alkalmasak egy belépőszintű piacra. Tehát amire a cégnek szüksége van az az, hogy továbbra is a tehetősebb társadalmi rétegeket varázsolja el, akik ki tudják fizetni a cég termékeit.

Képernyőfotó 2014-07-22 - 6.14.10

Az IBM-nek ennél sokkal prózaibb okai vannak társulni. A letűnt számítógépgyártó óriás mára teljesen a vállalti szolgáltatások és szoftverek irányába pozicionálta magát, mint pl.: hatalmas szerver parkok karbantartása. Ez olyannyira igaz, hogy nem régiben a hardver részlegük egy része Lenovohoz került, 2,3 milliárd dollárért. Mindenesetre financiálisan  még mindig biztos lábakon áll az IBM. Ahogy lassan feladják a hardver részleget, szépen lassan biztosítani szeretnék szolgáltatói háttérmunkájukat olyan nagy hardvereladásokkal rendelkező cégeknél, mint az Apple.

Mindkét meggyőződése, hogy a vállalatok jövője számítástechnikai szempontból a mai egyéni felhasználók szélén már megvalósult: felhő alapú szolgáltatások és mobil eszközök. Nem merő véletlenségből mantrázza ugyanezt a Microsoft új vezérigazgatója is.

Még egyszerűbben szólva, az üzleti gépek terén szeretne végre győzedelmeskedni a Microsoft felett az Apple, ehhez pedig a mobil üzleti, vállalati gépeken látja a jövőt - elképzelése szerint pedig, azokért már érdemes lesz otthagyni az XP-ket. Az IBM jól csengő neve segíthet legyőzni azt a vonakodást, ami miatt kevésbé mertek/mernének a jövőben iOS eszközöket használni üzleti szinten. Míg a Microsoft üzenete a jövő vállalati gépeit tekinte több mint homályos, addig az Applenél sokkal meggyözőbb formában sikerül kifelé kommunikálniuk mik is az elképzeléseik.

 

Az IBM-Apple összefogás által kitűzött célok hatalmasak. Jóllehet, majdnem minden céges vezetőnél - szinte bármilyen szinten - ott lapul egy iPad vagy iPhone, esetleg mindkettő, de olyan céget ahol annak IT rendszerét Apple szoftver töltené ki, nem igazán tudunk mondani. Éppen ezért, hogy szolgáltatásaikat minél vonzóbbá tegyék, Tim Cook és Ginni Rometti (IBM vezérigazgató) minden iparágnak saját appok és szolgáltatások fejlesztését ajánlották. A képlet viszont koránt sem ilyen egyszerű. Például egy Bank of America alkalmazottnak kívánt app már használhatatlan lesz a Citigroup számára, és így tovább. Tehát nem csak ágazat, hanem szinte már személyre szabottnak is kellene lenni. És ez még csak a bankolás. Még jobb példa az amerikai egészbiztosítáai rendszer széttöredezettsége, a sok ezernyi biztosító közti különbségek.

Forrás: www.theverge.com


Kommentek megjelenítése