Női laptop táskák – választás a divat és a kényelem között [Szubjektív női szemmel]
Régóta nagy szívfájdalmam, hogy a laptop táskák terén nem számolnak a tervezők és gyártók olyan mértékben a nőkkel, mint a férfiakkal. Ez az arány külföldön sem tökéletes, de kis hazánkban szokás szerint egy kicsit gyengébb a helyzet.
Nem is annyira a női táskáknak álcázott kézben vihető, vagy vállra akasztható laptoptáskák adják fel a leckét. Bőr, műbőr vagy szövet, ha a kínálat még nem is olyan óriási, mint nagyobb nyugat-európai országokban, azért lehet találni csinosabb darabokat. Azonban tűrhető, nőies laptop hátizsákot vásárolni bizony nem egyszerű mutatvány. Még olyan neves és nagy múltú táskagyártók cégek, mint a Samsonite sem képes kilépni a sportos, kicsit iskolásérzetű vonalból, ami pedig a színeket illeti a piros és a rózsaszín a legvadabb, ami elérhető a piacon. A kevesebb néha több. Talán a szokásos fekete, vagy a végtelenül unalmas szürke is megfelelne, ha a forma csak egy kicsit is kecsesebb, karcsúbb, modernebb, vagányabb vagy netán nőiesebb lenne.
Ha mégis nagy nehezen találni olyan hátizsákot, ami valamelyest megfelelne egy átlag nő igényeinek az viszont hat számjegyű körüli összegbe kerül és tény, hogy egy drága gép megérdemel egy minőségi hordozót, de sajnos az ár és az érték nincsenek feltétlenül arányban. Inkább a csekély kínálat szabja meg a piacot. Ilyen ez a csúnya monopolhelyzet.
Ezen cikk megírása előtt körbenéztem a hivatalos Apple áruházban. Meglepő újabb bizonyítékra leltem a divat és a technika egyre szorosabb összefonódására. A növekvő hírnevű new yorki tervező, Michael Kors, úgy tűnik beköltözött az online Apple Store-ba. A nevével fémjelzett iPhone tartók, iPad tokok, táskák és Macbook oldaltáskák… Egyszerűek, exkluzívak, nőiesek, már-már szemtelenül drágák, de mégsem teljesen elérhetetlenek.
Az egyetlen, amibe bele tudok kötni úgy igazán ezzel kapcsolatban az az, hogy bár úgy tűnik Michael Kors (és még sok másik híres tervező is) alapvetően tudja, hogy mi kell a nőknek az ízlésük szempontjából, ám fogalma sincs a valós női igényekről. Hát igen, a kettő nem ugyanaz. Nagyon nem.
Mert mik is a női igények? Visszatérek újra a hátizsák problémakörbe. Manapság már a nők is hordják magukkal laptopjaikat munkából haza és fordítva. Érdemes számba venni, hogy a nők eleve táskákkal szoktak járni, vagyis valamit már eleve tartanak benne. Ez viszont azt jelenti, hogy az amúgy is meglévő dolgaik mellé bekerült a cipelős repertoárjukba egy mostanra fél és kettő kiló közötti súlyú masina. Jó esetben… „Rosszabb esetben” ugyanis még mellé kerül egy iPad is, sőt akár edzőholmi, uzsonna, töltő és kábelek, egyetem esetén könyvek… Vagyis egy átlag nő több kilót is cipel a vállán minden nap, akár magassarkú cipőt viselve. Bizony a vállán érzi a dolgok súlyát. Néha pedig szívesen könnyítene.
De végül is minek panaszkodni? Mi nők megszoktuk már, hogy körömcipőket hordunk, néha annyira magas és fájdalmas sarokkal, hogy egy gerincferdülés az egyre nehezedő oldaltáskánk miatt már nem oszt, nem szoroz…
HasznaltAlma.hu