Samsung: Le kell győznünk az Applet, ha életben akarunk maradni.
Ilyen és hasonló pikáns dolgokra derült fény hétfőn a kaliforniai San Joséban, ahol a két tech óriás legújabb jogi csörtéjét vívja, egymást kölcsönösen vádolva számos szabadalom megsértéséért - mindössze két évvel a legutóbbi nagy balhéjuk után. Jelenleg 2 milliárd dollárt követel az Apple a Samsungtól öt iPhone (a legjövedelmezőbb termékük) szabadalom megsértése miatt. Miközben a Samsung is perli az Applet, két szoftver szabadalom miatt, összesen 7 millió dolláros kártérítést követelve. Mindent összevetve eddig az Apple a pereskedések nyertese, korábban az amerikai szövetségi bíróság már 930 millió dolláros kártérítést megítélt nekik. A harc viszont nem ezekről - az ilyen óriásokat egyébként sem nagyon megrengető - kártérítésekről szól, hanem a mobilpiac uralásáról.
Fontos részlet, hogy a legtöbb Apple által támadott funkció nem kimondottan Samsung védjegy, hanem a Google által fejlesztett Androidnak alapvető eleme. Éppen ezért a Samsung igyekszik hangsúlyozni, miszerint az Apple elsősorban az egész androidos ökoszisztémát támadja. Ezzel szemben az Apple a "slide to unlock" ("feloldáshoz húzza el" a kezdőképernyőn) funkciót hozza fel ellenpéldaként, ami - természetesen az iPhoneok mellett - csak a Samsung készülékeiben van jelen.
A címként szolgáló ominózus mondat Dale Sohntól, a Samsung amerikai mobil piaci volt vezérigazgatójától származik. Bill Lee, az Applet képviselő ügyvéd mutatott be a bíróságon különböző dokumentumokat, amelyek igazolják, hogy egy 2012 áprilisi belsős memoban figyelmeztette Sohn a Samsung dolgozókat: "Legyőzni az Applet nem pusztán egyszerű szándék többé. Ez a mi túlélési stratégiánk. Vásárlókat kell szereznünk tőlük és egy brandet kell kialakítanunk, amelyhez olyan hűek lesznek a vásárlók, mint az Applehöz." Továbbá Sohn ebben a 2012 tavaszi memoban kifejtette, hogy cége prioritása most a Galaxy Note phablet. Ezzel a telefon és tablet házasítással - Sohn szavaival élve - "a piac legkívánatosabb készülékét" akarták létrehozni. Az amerikai bíróságokon megszokott "keresztkérdések" folytatásaként, Bill Lee azt szerette volna megtudni Sohntól, hogy mennyire követte az Apple piaci mozgását, illetve újításait a Samsung. Erre Sohn nagy nehezen csak annyit tudott válaszolni, hogy igen, mélyrehatóan figyelték az Apple stratégiáját, mivel át akarták venni az amerikai cég vezető pozícióját a mobilpiacon. Viszont határozottan kikérte magának, hogy cége csak szalad az innováció után és leginkább csak másolja az Apple újításait.
Sohn a hétfői tárgyalási napot megragadta, hogy miden áron bebizonyíthassa: az ő és munkatársai nagyszabású átalakításának köszönhető a Samsung felemelkedése. Elmondása szerint, amikor 2006-ban vezető pozícióba került, a cég piaci növekedése siralmas volt. Ekkor elsődleges célnak a Motorola befogását tűzte ki cége számára. Gyökeres átalakításokba fogott a marketing, a szolgáltatókhoz fűződő viszony és fizetett kampányok, majd később a közösségi média felületeken való megjelenés terén is - 2011 júniusáig nem is volt Twitteren a Samsung. Továbbá iszonyatos pénzeket költöttek marketingre, annak a jegyében, hogy a Samsung készülékek szem előtt legyenek a boltokban, illetve az emberek agyába bevésődjön a Galaxy brand.
Bill Lee, az Applet képviselő ügyvéd, viszont nem fogyott ki a pikáns belsős üzenetekből. Egy 2012 június 5-i, a Samsung amerikai felsővezetőinek küldött emailben így ír Sohn: "Az iPhone 5 piacradobása egy igazi tsunami lesz. Éppen ezért, a vezérigazgató által kijelölt irányvonal szerint, egy ellenakció tervét kell összehoznunk, amivel megállíthatjuk ezt a tsunamit."
A meghallgatások, "keresztkérdések" időszaka várhatóan árpilis 29 és 30 között zárul le. Ezután minden hétköznap fog tanácskozni az esküdtszék, amíg döntésre nem jutott.
HasznalAlma.hu