Néhány szó az iPad filmes karrierjéről

Tech Hírek   |   2014.04.08 - 08:08   |   Írta: Pausch Rita   |   690

Az Apple nemzetközi honlapján új kampány indult arról, hogy a különböző iPad vásárlók hogyan és mire használják a készülékeiket.

 bollywood

A kampány szerintem azért érdekes és elképzelhető, hogy sikeres is lesz, mert a legtöbbször elhangzó kérdés, amire hozzáteszem még értelmes választ nem igen hallottam, hogy: ha van számítógéped mire jó az iPad? (Ez áll a többi táblagépre is természetesen.)

bollywood 2

A honlapon bemutatott iPad felhasználók közül is kiemelt figyelmet kapott az első helyen hozott bollywoodi koreográfus, Feroz Khan. Egy szemléletes képen látható, hogy Khan eddig jegyzetfüzeteket, külön fényképezőgépet, vagy 3 irattartónyi feljegyzést és különféle irodaszereket használt a táncjelenetek megtervezéséhez és szervezéséhez, míg most összesen egy iPad Airre van szüksége.

Mielőtt bárki kételkedne, hogy ugyan már egy koreográfia elkészítéséhez ugyan minek kéne ennyi minden, a koreográfus azt is elmondja, hogy Bollywoodban ez úgy megy, hogy szimplán ő csinál mindent. Nem csak rendez, táncosokat válogat, hanem helyszínt, kosztümöt, kiegészítőket keres, és állandó kapcsolatban kell lennie a stábbal. Az Ipad pedig vele van mindig, az első ötlettől a megvalósításon át, a világban, ahol minden színes kis részlet számít.

bollywoodiPAd

A kampány tehát végigkísér eszméletlenül szép, kissé National Geographic-ot idéző színes képekkel Khan munkájának részletein, közben elmesélve, hogyan használja nap, mint nap a Notes, a Pinterest és az iTunes alkalmazásokat. Nem maradnak ki a készülék funkcióinak méltatásai sem, hogy fotóz a készülékkel vagy videót vesz fel, amit akár „Slo Pro” alkalmazással együtt is használ, valamint megosztja a felvételeket a stábbal, valamint kapcsolatban van így velük és ez mennyi időt megspórol neki…

Tehát a reklám mondhatni végre egy jó, elfogadható válasz a tabletek megkérdőjelezett felhasználására. Mozgalmas munkakör, nem kell magunkkal citálni fényképezőgépet és a laptopot, ott van minden egyben, ami kellhet.

Bár hozzátehetjük azt is, hogy közben a kampányban sikerült kiemelni nagyrészt olyan speciális helyzeteket és munkaköröket, amik – a sportedzőt kivéve - azért annyira nem tömegesek. Kalandosak, érdekesek, de nem gyakoriak. Nem annyira gyakoriak, mint az iPad eladások... Úgyhogy egy eltűnt kérdés helyébe egy újabb kérdőjel született bennem most, hogy megtudtam valójában mire jó: nekem ugyan miért van?

Ami viszont mindezeken túllépve szemet szúr, az a tény, hogy érdekes módon most is egy filmes munkakör kapott kitüntetett figyelmet az iPad-del kapcsolatban. Ez pedig nem az első, ami az iPad és a filmek kapcsolatát illeti. Korábban nagy hírverést kapott, hogy a Noé (Noah) című Russel Crowe film óriás viharát a felvételen egy egyszerű iPad alkalmazással kezelték. Nagyon úgy tűnik, hogy az iPad szép csendben filmkészítői babérokra tör…

HasznaltAlma.hu


Kommentek megjelenítése